Türkiye’de yatırım yapan yabancının malı artık ’yerli’

Güncelleme Tarihi:

Türkiye’de yatırım yapan yabancının malı artık ’yerli’
Oluşturulma Tarihi: Kasım 12, 2007 00:00

Türk-İş, "yerli malı" tanımını, gelişen ve küçülen dünyadaki küresel gerçekleri de dikkate alarak, "Türkiye’ye yatırım yapan, Türkiye’de istihdam sağlayan sanayinin ürettiği her mal yerli malıdır" diyerek yaptı. Böylece, çağdışı yabancı sermaye karşıtlığından da kaçınmış oldu.

TÜRKİYE’NİN en büyük işçi konfederasyonu Türk-İş, 1 Ocak 2008’den itibaren yerli sanayiyi ve yerli üretimi destekleme üzere dev bir kampanya başlatmaya hazırlanıyor. Türk-İş’in kampanya sloganı, "Vatandaş; işine, aşına, işyerine sahip çıkmak için, Türkiye’de üretilen malı satın al" olacak.

ÇAĞDAŞ ’YERLİ MALI’ TANIMI: Türk-İş, "yerli malı" tanımını, gelişen ve küçülen dünyadaki küresel gerçekleri de dikkate alarak, "Türkiye’ye yatırım yapan, Türkiye’de istihdam sağlayan sanayinin ürettiği her mal yerli malıdır" şeklinde yeniledi. Böylece, "çağdışı" yabancı sermaye karşıtlığından da kaçınmış oldu.

TOBB VE İSO’NUN DESTEĞİ: Türk-İş, 6-9 Aralık tarihlerinde Ankara’da gerçekleştirilecek 20. Olağan Genel Kurulu’nda kampanyanın kararını resmen alacak ve en yaygın ve etkili biçimde 1 Ocak 2008’den itibaren yurt çapında başlatılacak. Türk-İş Başkanı Salih Kılıç, bu kampanya için TOBB Başkanı Rıfat Hisarcıklıoğlu ve İSO Başkanı Tanıl Küçük ile de görüşerek, onların da desteğini aldı. Kılıç, "Kampanyada ilham kaynağımız Atatürk" dedi.

KAMPANYANIN GEREKÇESİ: Başkan Kılıç, kampanya gerekçesini anlatırken, "Cumhuriyetimiz kurulurken, ilk yıllarda ülkemizde sanayi üretimi yok denecek kadar azdı. Ekmeklik undan elbise kumaşına kadar her şeyi dışarıdan satın alıyorduk. Cumhuriyetimizin devraldığı bir endüstriyel altyapı hemen hemen yok denecek boyutlardaydı" dedi ve şöyle devam etti:

İLHAM KAYNAĞI ATA: ’Kılıçla kazanılan zafer, sabanla pekiştirilemezse kalıcı olamaz’ diyen Atatürk, 1929’dan itibaren kendi ürettiğimiz ürünlerin tüketilmesinin teşviki için yerli malı kullanma haftaları düzenlendi. ’Yerli Malı Yurdun Malı, Her Türk Bunu Kullanmalı’ sloganı ile tüm yurtta kutlandı.

NEREDEN NEREYE: Son yıllardaki ihracat artışları ile bugün milyonlarca İngiliz, Fransız, Alman ve İtalyan vatandaşı evlerinde Türk malı televizyon, buzdolabı, çamaşır makinesi, giysiyi kullanıyor.

ELMAYI ARMUDU DIŞARIDAN ALMAYALIM: Bu sevindirici gelişme yanında, ne yazık ki elmayı, armudu, alabalığı dışarıdan alan ithalat kalemlerine de sahibiz. Ülkemizde başta tarımsal ürünler olmak üzere nihai lüks tüketim mallarının önemli bir artış içinde olduğu da görülüyor. İhracat-ithalat dengesizliğine karşın, Türkiye’de üretilen birçok ürünün ithal edilmesi, hem bu dengesizliği aleyhimize artırıyor, hem aynı kalitede aynı ürünü üreten işyerlerini ve çalışanları zora sokuyor. İstihdam yerine işsizliği artırıyor. Mobilya, hazır giyim, ayakkabı ve seyahat eşyası gibi kalemlerde görülen artışlar dikkat çekici.

AB VE ABD DE YAPIYOR: Avrupa’da Fransa, İspanya gibi birçok ülke ve Amerika Birleşik Devletleri de yerli sanayini koruyucu önlemler alıyor, politikalar uyguluyorlar. Gelişmiş ülkeler, kendi yerli üretimlerini özendiriyorlar, bunun için çeşitli kampanyalar düzenliyorlar. Türkiye neden yapmasın? Biz bu kampanyamızla bu kültürün oluşmasına katkı sağlamak istiyoruz. ’Türkiye’de üretilen malı kullanın’ kampanyamız, geçmişe değil geleceğe dönük.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!