Türkiye’de fırsat kollayan Kraft’ın hayalinde Ülker var

Güncelleme Tarihi:

Türkiye’de fırsat kollayan Kraft’ın hayalinde Ülker var
Oluşturulma Tarihi: Mart 08, 2008 08:00

Dünyanın ikinci büyük gıda üreticisi Kraft, tüm dünyada yakaladığı pazar payına Türkiye’de bir türlü ulaşamadı.

Türkiye’de Ülker’in özellikle çikolata pazarındaki hakimiyetine dikkat çeken Kraft Türkiye Genel Müdürü Gianluigi Arduini, "Önümüze çıkabilecek fırsatları kollamaya devam ediyoruz. Satsalar, Ülker’i de alırız. Ama satacaklarını hiç sanmıyorum" dedi.

DÜNYANIN ikinci büyük gıda üreticisi olan Kraft, tüm dünyada yakaladığı paya 15 yıldır faaliyet gösterdiği Türkiye’de bir türlü ulaşamadı. Çikolata, cips ve kahve kategorilerinde hep pazarda hakimiyeti büyük ölçüde ele geçirmiş firmalar ile karşı karşıya kaldıklarına dikkat çeken Kraft Türkiye Genel Müdürü Gianluigi Arduini, "Gerçekçiyiz ve bu firmalara karşı birincilik hedefimiz yok. Ancak, önümüze çıkabilecek fırsatları kollamaya da devam ediyoruz. Satsalar, Ülker’i de alırız. Ama satacaklarını hiç sanmıyorum" dedi.

ÇOCUKLUĞU HATIRLATIYOR: 70 yıla yaklaşan tarihi ile Ülker’in özellikle çikolata pazarında yüzde 60’lık pazar payı olduğuna dikkat çeken Arduini, firmanın bu başarısını şu şekilde açıkladı: "Ülker çikolatada tüketicilere çocukluğunu hatırlatıyor. Bu da pazarda çok eski olmalarından kaynaklanıyor. Biz ise sadece 15 yıldır buradayız. 2001 yılına kadar Sabancı Ailesi ile birlikteydik. Tek başımıza ayakta kalışımız ve operasyonlarımıza yalnız devam etme kararı alışımız ise 2001’de başladı. 6-7 yıllık süreçler tüketici alışkanlıklarının değiştirilmesi için oldukça kısa zaman dilimleri. Biz yine de faaliyet gösterdiğimiz tüm alanlarda önümüzdeki iki yılda ikinciliği alacağımızı düşünüyoruz."

YENİ ÜRÜNLER GELECEK: Türkiye pazarına bazı yeni ürün grupları da sokacaklarına dikkat çeken Arduini, "Dünyada kahve, çikolata, meyveli içecek ve cips’in yanısıra peynir ve bisküvi kategorilerinde de faaliyetlerimiz var. Türkiye pazarına bu yeni ürün gruplarını da sokmayı planlıyoruz. Ancak bunun için doğru zamanı ve ortamı bekliyoruz. Türkiye’de şanssızlığımız faaliyet gösterdiğimiz kategorilerde çok köklü ve güçlü markaların varlığı. 300 milyon YTL’lik kahve pazarında 3’üncü konumdayız. Birincilik Nestle’de. Çikolata’da Ülker pazarın yüzde 60’ına sahip. Cİpste ise Frito Lay ile rekabet ediyoruz" dedi.

BİRLEŞMELER OLABİLİR: Ortak girişim oluşturmak konusunda da fırsatları değerlendirdiklerine dikkat çeken Arduini, şöyle konuştu: "Ancak bu alımlar için de satan birilerini bulmak gerekiyor. Ben pazarda şimdilik böyle bir firma görmüyorum. Pazarı dikkatle incelemeye devam ediyorum. Buna karşın, satışa sunulmayan bir şirkete teklif verip fiyatı yükseltmek istemeyiz."

Çay tutkunu Türklere ünlülerle ulaşacak

ÇAY tutkunu Türkleri ünlüler ile etkileyeceklerini söyleyen Gianluigi Arduini, geçtiğimiz yıl Tang marka toz içecek için Seda Sayan ile yaptıkları ortak çalışmanın olumlu etkisini görüdüklerine dikkat çekerek bu yıl Jacobs için de Kargo Grubu ile işbirliklerini sürdüreceklerini belirtti. Cips’te de manken Ayşe Hatun Önal ile çalıştıklarını belirten Arduini, "Biz özellikle Jacobs ile gençleri hedefliyoruz. Ünlü bir Çinli politikacının dediği gibi uzun yürüyüşler ilk adımla başlar. Biz doğru adımla başladık ve uzun, iyi bir yürüyüşümüz olacak" dedi.

Kahve zincirleri büyüyor markamızı verebiliriz

GIANLUIGI Arduini, Türkiye’de hızla büyüyen kahve zincirleri konusunda Jacobs’un bir girişimi olup olmayacağı yönündeki soruya şöyle cevap verdi: "Ülker kendi markası olan Coffee Crown’ı zincir haline getirdi. Çünkü çok büyük bir şirket ve herşeyi deniyor. Örneğin ’Benim Coffee Crown gibi bir markam var. Kahve zincirleri de çok tuttu. Starbucks başarılı oldu. Bir zincir de ben açabilirim’ diyor. Biz perakendeci ilgili değiliz. Ancak, global bir zincir alıp kendi markamızı da verebiliriz."
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!