Türkiye bu yıl 10 bin ton 3’ü bir arada kahve içti

Güncelleme Tarihi:

Türkiye bu yıl 10 bin ton 3’ü bir arada kahve içti
Oluşturulma Tarihi: Aralık 22, 2006 00:00

Hazır kahvenin bir çeşidi olan 3’ü bir arada konsepti ile 2000’li yılların başında tanıştık. Nescafe, 2002’de ilk tek kullanımlık 3’ü bir arada kahveleri piyasaya sürdü. Kahve, şeker ve kremayı bir arada sunan bu küçük poşetler, hazır kahve tiryakileri için hayatı oldukça kolaylaştırdı. Üstelik 25 kuruş gibi uygun bir de fiyatı vardı.

Bu yıl büyük çoğunluğunu gençlerin oluşturduğu 3’ü bir arada müşterisi, toplam 10 bin ton tüketti. İlgi arttıkça, Nescafe’yi kısa zamanda başka markalar izledi. Bugün piyasada 4 büyük firma rekabet ediyor. Nescafe, Cafe Crown ve Jacobs’un başını çektiği pazara şimdi de MacCoffee girdi.

Türkiye’de toplam hazır kahve satışlarının yüzde 85’ini bir arada kahveler oluşturuyor. Sektördeki markaların yöneticilerine göre, yeni ürünlere çok açık, genç bir kitle de var. Tek seferlik olması, kolay kullanımı ve uygun fiyatı, 3’ü bir arada kahvenin sahip olduğu artılar. Üniversite kantinlerinde, iş yerinde veya evde bilgisayar başında, sinema ve tiyatro fuayelerinde, ulaşım araçlarında, statlarda en çok bu tip kahveler tercih ediliyor. Böylece bir arada kahvelerin piyasası her yıl büyüyor. Üretici firmalar da yeni ve farklı aromaların peşine düşüyor. Sürekli yeni ürünler market raflarına çıkıyor.

Sadece 2005’te bir arada kahve konsepti, yüzde 130’dan fazla büyüdü. Bu yıl da durum pek farklı değil. 2006 bitiminde tüm yılın bir arada kahve satışının 10 bin ton olması bekleniyor.

Peki bu kadar çok tüketilen bir arada kahvelerin formülü nedir? Jacobs’un marka müdürü Toloy Tanrıdağlı, her firma için formülün gizli olduğunu söylüyor. Ancak yine de hepsinde ortak olan bazı ölçüler var. Bir fincan kahve yapabilmek için 18 gram malzeme gerekiyor. Bunun 2 gramı kahve. Kalanı krema ve şeker. Şeker miktarı orta şekerli içen birini tatmin edecek gibi ayarlanıyor. Ama yine de markaları lezzet bakımından birbirinden ayıran şey, şeker ve krema arasında kurulan dengede yatıyor.

PAZARDA KİMLER VAR

2000’lerin başında çalışmalara başlayan ilk firma Nescafe oldu. 2002’de üçü bir arada kahveleri piyasaya sürerek yeni bir pazar yarattı. Böylece 2002’den 2006’ya kadar diğer firmaların da katılımıyla, sıfırdan yüz milyon dolarlık bir pazar yaratılmış oldu. Yapılan araştırmalara göre, Türkiye’deki evlerin yüzde 68’ine bugüne kadar en az bir kez Nescafe 3’ü bir arada girmiş. Geçen eylül ayında ise Nescafe kendi ürünlerine çikolata, fındık ve badem aromalı üçü bir arada hazır kahvelerini ekledi. En çok tercih edilen Nestle üçü bir arada modeli ise Sade.

Ülker tarafından üretilen Cafe Crown, 2004’te ortaya çıktı. Klasik 3’ü bir arada’ya 2005’te fındık ve vanilya aromalı, 2006’nın başında ise karamelli eklendi. Yine 2006’da 2’si bir arada fındık çeşitlerini geliştirdiler. Cafe Crown’ın 2’si bir arada kahveleri geliştirmesinin sebebi, şeker kullanmayan kitleye hitap etmek. Bu konuda tepkili büyük bir kitle var. Piyasadaki üçü bir arada kahvelerin içimi güzel, kullanımı kolay ama tadı şekerli olduğundan herkes zevkle içemiyor. Ülker, son zamanlarda Cafe Crown’a yoğunlaşıp Türkiye’nin yüzde 95’ine yayıldı. Üniversite kampuslarında ve kalabalık mekanlarda yaptıkları tanıtımlar da satışlarını önemli ölçüde etkiledi ve pazar payları yüzde 30’un üzerine çıktı. Fındık aromalı olanı ise bu çalışmalarla birlikte en çok satan Cafe Crown üçü bir arada modeli oldu.

1995’te hazır ve filtre kahveleriyle ortaya çıkan Jacobs, kolay kullanımlı poşet cappuccino gibi farklı tatları da piyasaya sürmüştü. 2005’te üçü bir aradanın yanı sıra, krema ve kahveden oluşan ikisi bir aradayı da kahveseverlere sundu.

KONSEPTİN MUCİDİ

Nescafe, Jacobs ve Cafe Crown’dan sonra üçü bir arada piyasasına bir marka daha giriyor. MacCoffee, Singapur merkezli bir şirket olan Food Empire’a bağlı. Girdiği her pazarda büyük başarılar kazanmış bir marka. Piyasadaki diğer markalara göre biraz daha farklı tatlarla ortaya çıktı. Robusta kahve, krema ve şekerden oluşan Strong, yumuşak aromasıyla Irish Creme ve Kolombiya çekirdeklerinden üretilen Colombian üçü bir arada kahve çeşitleri var. MacCoffee, Türk tüketicisinin alışkın olduğu bir tat olan fındık aromalı üçü bir aradayı da piyasaya sunuyor.

Üçü bir arada fikrini ilk kez 1993’te MacCoffee gerçekleştirmiş ve pazarını kendisi yaratmış. Türkiye’de en çok Irish Cream ve Fındıklı çeşitleri satıyor.

Kahvede yılbaşı karması

Starbucks Coffee’de bir yılbaşı geleneği haline gelen Christmas Blend; bu sene de Latin Amerika, Asya/Pasifik ve Endonezya kahvelerinin karışımıyla üretildi. Dünyanın en iyi çekirdeklerinden üretilen bu özel kahve, yeni yılın heyecanını yansıtan yılbaşı paketlerinde, sadece yılbaşı döneminde Starbucks Coffee mağazalarından satın alınabilir.

Kahvecilere yeni mekán

İstanbul Anadolu yakasında, Bağdat Caddesi’nde yeni bir mekán açıldı. Bean&Cream Coffee, aromalı kahveleri ile iddialı. Sıcak ve eğlenceli bir atmosferi var. İş çıkışı yorgunluk atmak, arkadaşlarla buluşmak, sohbet etmek için uygun bir adres. Yeni yerler ve tatlar denemeyi sevenler için.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!