Demet CENGİZ BİLGİN
Oluşturulma Tarihi: Haziran 10, 2007 00:00
Türkiye’de 2000 yılından sonra pek çok yabancı marka getiren Shaya, Türkiye’de Jack&Jones ve Vero Moda markalarından çıktı.
Shaya’nın Türkiye Müdürü Colin O’Kane, söz konusu markaların stratejik vizyonlarına uygun olmadığı için bıraktıklarını söyledi. O’Kane, "Türkiye bizim için çok önemli pazar. Hiçbir zaman durmayız, yeni markalar getirmeyi sürdürürüz" dedi.
YABANCI markaların 2000 yılından sonra büyük ilgi gösterdiği Türkiye pazarında, getirdiği markalarla önemli bir rol oynayan Kuveytli Alshaya Group’un Türkiye uzantısı Shaya, Jack&Jones ve Vero Moda markalarını sahiplerine devretti. Starbucks, The Body Shop, Starbucks, Claire’s, Evans, Faith, Miss Selfridge, River Island, Top Shop, Next, Dorothy Perkin gibi 13 markanın Türkiye operasyonyarını yürüten Shaya, diğer markalarını da izlemeye aldı. İki ay önce Shaya Türkiye Genel Müdürü olarak atanan Colin O’Kane, Jack&Jones ve Vero Moda markalarını stratejik vizyonlarına uygun olmadıkları için bıraktıklarını söyledi.
İPİ GÖĞÜSLEYEN KALIR: Colin O’Kane, Türkiye’de işlettikleri markaları yeniden gözden geçirerek, değerlendirdiklerini belirterek, "Performanslarını inceliyoruz. Sonuçları karşılaştırıyoruz. Hangi markalar pazarda daha iyi rekabet edebiliyor, inceliyoruz. Hangi segmentler başarılı, başarı vaadediyor, bakıyoruz. Marka yönetiminde pek çok farklı kriter vardır. Bu süreçte de kazananlar ve kaybedenler olur. Bu bebekleri yere koyup emekleme yarışı yapmaya benzer. Kimisi ipi göğüsler, başarılı olur ve kalır. Kimisi de olduğu yerde kalır. Gelişim gösteren markalarımızı büyütmeye devam edeceğiz" dedi. O’Kane, bir markanın kötü performansının ise kötü lokasyon, yanlış fiyat politikası, yanlış promosyon ve yanlış iletişimden kaynaklanabileğini dile getirdi.
DİĞER MARKALARA ODAKLANIYORUZ: Jack&Jones ve Vero Moda’yı stratejik yaklaşımlarına uygun olmadığı için markanın kendi sahiplerine devrettiklerini açıklayan O’Kane, "Markanın başarılı olması için pazarda olmayanı vermesi, pazarı tamamlaması gerikiyor. Marka bunları yapabiliyor mu yoksa rekabet edemiyor mu, incelemek lazım" diye konuştu. O’Kane, portföylerine uygun olmayan markaları çıkardıktan sonra başarılı markalara çok daha rahat odaklanacaklarını da kaydetti.
YENİ MARKALAR GELECEK: O’Kane Türkiye’deki faaliyetleriyle ilgili olarak şöyle konuştu: "Debanhams, Türkiye’de çok katlı mağazacılık alanında önemli bir tamamlayıcı oldu. Ancak çok katlı mağazalarda iyi bir emlak şart. Türkiye’de iyi bir gayrimenkul bulmanın ne kadar zor olduğunu herkes bilir. Şu anda yeni yapılacak alışveriş merkezi projelerini inceliyoruz. Bunların bir kısmında yer alacağız. Yeni markalar getirmeye devam edeceğiz. Hiç bir zaman durmayacağız. Türkiye bizim için çok önemli bir pazar."
Yerel oyuncular çok güçlü
TÜRKİYE’de hazır giyim ve özellikle genç giyimde yerli yabancı çok sayıda marka olduğuna işaret eden Colin O’Kane "Gelişmekte olan pazarların hiç birinde bu kadar çok yerel marka yok. Global oyuncular güçlü. Yerel markalar da son derece güçlü. Türkiye rekabetin yoğun yaşandığı, zor bir pazar. Gelişmekte yerel markalar, tüketiciyi yabancılardan çok daha iyi tanıdığı için bence daha şanslılar" diye konuştu.
3-4 yılda olacaklara inanamayacaksınız
TÜRKİYE pazarı için "Çok çok çok heyecan verici bir pazar" diyen Colin O’Kane, 3-4 yıl sonra Türkiye’de olacakların inanılmaz bir hale geleceğini söyledi. O’Kane, "Türkiye yaşayacağı dev büyümenin sadece başlangıç aşamasında. Çok sofistike bir pazar. Perakende sektöründeki insanlar son derece profesyonel.
Türkiye’de 170 mağazaya ulaştı
Shaya’nın Türkiye’deki toplam mağaza sayısı 170’e yaklaştı.
Shaya’nın markalarından Claires Accessories’ın 21 mağazası var.
Top Shop, TopMan, Dorothy Perkins, Evans, Miss Selfridge ve Wallis markalarının toplam 31 mağazayı buldu.
Next’in 5, Peacocks’un 6, River Island’ın 4, Debenham’s’ın 1, The Body Shop’un 28, Le Pain Quotidien’in 1 mağazası var.
Starbucks’ın mağaza sayısı ise 70’i buldu.