Ayhan GÜNER
Oluşturulma Tarihi: Mart 01, 2006 00:00
Dünya Ralli Şampiyonası (WRC) yeni sezon startını tüm hızıyla sürdürürken, WRC’de yarışmak isteyen genç pilotlar önce Junior WRC’de ter döküyor. Geleceğin Sebastian Loeb’ü, Marcus Gronholm’ü, Petter Solberg’i ve Carlos Sainz’i olmak için ter döken bu gençler arasında 18 yaşında Estonya’lı bir pilot dikkat çekiyor. Estonya’nın gururu, JWRC’nin en genç pilotu olan Jaan Molder, bu yıl bir Türk takımıyla yarışmanın kendisine güven verdiğini belirtiyor.
Dünya Ralli Şampiyonası’nda start almayı düşleyen pilotların kendileri gösterebilmeleri için birkaç yıldır bulunmaz bir fırsatları var. Junior WRC adı verilen bu organizasyonda start alan genç pilotlar burada ağabeylerinin dikkatini çekebilmek için mücadele ediyor. Bu sezon Türk pilot Fatih Kara’nın da start alacağı Junior WRC’de sarışın, mavi gözlü, ince ve uzun fiziğiyle dikkat çeken bir pilot var. Kadın bir co-pilotu olan ve 18 yaşında olduğu için bu şampiyonanın en genç pilotu ünvanını alan Jaan Molder ilk yarışında zorluklara rağmen Ford Fiesta Super 1600 ile finiş gördü ve gözünü Arjantin’e çevirdi.
Estonya’nın gururu olan Molder bu şampiyona da yarışmak için Türkiye’nin şampiyonu Ercan Kazaz’ın takımı Atöyle Kazaz’ı tercih etti. Peki Molder’in hedefleri ne, niçin bir kadın yardımcı seçti. Molder, Otoyaşam’ın sorularını şöyle yanıtladı:
GRONHOLM’Ü ÖRNEK ALIYORUM
Örnek aldığın pilot kim?
Marcus Gronholm. Çünkü kendisinden çok emin bir pilot. Uzun zamandır başarılı bir şekilde otomobil sporunun içinde olmasına rağmen hala motivasyonu en üst düzeyde yarışıyor.
İleride hangi takımda yarışmak istersin?
Şu anda bir cevap vermem çok zor. Henüz yolun başındayım ancak bir fabrika takımına katılmak için elimden gelenin en iyisini yapacağım.
Niye bir Türk takımı ile çalışmayı tercih ettin?
JWRC için çok güzel bir teklif aldık ve bu teklifi değerlendirmiş olmaktan mutluyuz. Daha önceki iş ortağımız ile bazı sorunlar oldu. Atölye Kazaz ve M-Sport, JWRC programımız için güven duyduğumuz iki ortak.
Ercan Kazaz ismini daha önce duymuş muydun?
Evet, ekibi geçen seneki Yunanistan Dünya Şampiyonası yarışında gördüm. Oldukça profesyonel ve iyi gözüküyorlardı.
İSTANBUL’U DUYDUM
Türkiye hakkında düşüncelerin neler? Düşüncelerinde bir değişiklik oldu mu?
Türkiye’nin çok güzel bir ülke olduğunu biliyordum, özellikle İstanbul hakkında çok şey duydum. Atölye Kazaz ekibindeki herkes çok yardımsever, çok iyi anlaşıyoruz.
v Kadın co-pilotun olması avantaj mı, dezavantaj mı?
Benim için önemli değil. Katrin ile birbirimize daha iyi alışmamız ve inanmamız çok önemli.
Hedefiniz nedir?
Şu anda tüm konsatrasyonumuz Dünya Ralli Şampiyonası’nda tecrübe edinmek. Bu yıl bizim için JWRC öğrenme yılı.
Kadınlar da gayet güzel yarışıyor
Ya Katrin Becker’a ne demeli. -28 derecede yarıştı. İsveç’te hareket etmeyen nesnenin donduğu bu ortamda bu Alman kız, pilotu Mölder ile zorlukları aştı. Finişi gördü. Peki neden bu sporu seçti. Neden copilot oldu. İşte merak edilen soruların cevapları.
Neden pilot değil de co-pilot olmayı tercih ettin?
Pilot olmayı denedim. Almanya’da bir yarış yaptım ama daha yarışın hemen başında kaza yapınca, pilotluğun bana göre olmadığını anladım ve co-pilot olmaya konsantre oldum. Ayrıca co-pilot olmak kariyer anlamında daha avantajlı. Çok fazla deneyimli co-pilot yok, yükselme şansınız pilottan daha fazla oluyor.
Kadın olarak co-pilot olmak nasıl bir şey?
Bence pek bir zorluğu yok. Erkeklerin genellikle yaptığı bir spor olmasına rağmen kadınlar da gayet güzel yapıyor. Örneğin Manfred Stohl’un de co-pilotu kadın.
Jaan hakkında düşüncelerin ne?
Kendine güvenen bir pilot. Fiesta’nın direksiyonuna geçer geçmez adapte oldu otomobile. Birbirimize alışmaya çalışıyoruz, önümüzde uzun ve zorlu bir sezon var. Genç yaşına rağmen etkileyici bir sürüş stili var Jaan’ın.