Güncelleme Tarihi:
Ankara Devlet Konservatuarı’nın ilk mezunlarından olan Aydın Gün, Türkiye’de sahnelenen ilk opera olan “Madama Butterfly”da “baş tenor” rolüyle sahneye çıktı. Yıllarca Türkiye’de ve yurtdışında önemli operaların tenor rollerini üstlendi. 1951 yılında, Ankara Operası’nda “Rigoletto” operasını sahneye koyarak rejisörlük kariyerine başlayan Aydın Gün, kazandığı başarı üzerine devlet tarafından ihtisas için Viyana’ya gönderildi. Bu süre içinde Avusturya ve Almanya’da tenor ve rejisör olarak birçok başarılı esere imza attı.
1959’da Türkiye’ye dönen Gün, 1960 yılında İstanbul Operası’nı kurdu. İstanbul ve Ankara Operalarında görev yapan pek çok değerli sanatçıyı yetiştiren Gün, 1965 yılında Ankara Devlet Operası’na Baş Rejisör ve Genel Müdür olarak atandı. 1966’da ise Paris Operası’nda sahnelediği Puccini’nin “Altın Batının Kızı” operasının Fransa’daki ilk gösterimini gerçekleştirdi.
1973-93 yılları arasında İstanbul Kültür ve Sanat Vakfı’nın genel müdürlüğünü ve İstanbul Uluslararası Müzik Festivali’nin genel sanat yönetmenliğini yürüttü. Gün, 40 yılı aşkın bir süre boyunca Ankara Devlet Konservatuarı, İstanbul Üniversitesi Devlet Konservatuarı ve Mimar Sinan Üniversitesi Devlet Konservatuarı’nda “Opera Sahne ve Rejisörlük” dersleri verdi.
Gün ayrıca, Türkiye Cumhureyeti Devlet Sanatçılığı, İtalyan Hükümeti’nin sanatçılara verdiği en büyük unvan ve nişan olan "Commendatore", Fransız Hükümeti’nin verdiği "Şövalye nişanı", Avrupa Konseyi "Kültür nişanı" ve Çek Cumhuriyeti'nden verilen "Smetana nişanı" sahibiydi.