Güncelleme Tarihi:
Bir anda milyonlarca kız çocuğunun gönlünü fetheden ve Avrupa’nın Walt Disney’i olarak anılan Straffi, gelecek yıl en büyük düşünü gerçekleştirerek, Roma yakınlarında Rainbow Magicland adlı eğlence parkını kuracak. İginio Straffi ile Roma’da konuştuk.
Winx Kulübü imparatorluğu nasıl yaratıldı?- Her erkek çocuk gibi ben de ders kitapları arasına sıkıştırdığım çizgi romanları büyük bir zevk ve heyecanla okuyarak büyüdüm. Tom Miks, Çelik Bilek, Pekos Bill, Zagor, Zorro, Teks ve sonraları Corto Maltese gibi. Bu, gençlik yıllarımda da sürdü. Kızlar için bir çizgi roman kahramanı veya kahramanları olmayışı kafama takılırdı. Çünkü kız arkadaşlarım, benim bu tutkunluğumu bir türlü anlamazdı. Aslında eksik olan kızlara hitap edecek bir çizgi romandı. Perilerim böyle doğdu.Tam 130 ülkede tanınmak nasıl bir duygu?- Beni kimse tanımaz. Peri Bloom’u, Winx Kulübü’nün diğer kahramanları Stella, Layla, Tecna, Muisa, Flora’yı tanırlar. Ancak yaratıcı ve yapımcı olarak Asya’dan Amerika’ya, Avrupa’dan Afrika’ya Winx Kulübü’nün şarkılarını ezberlediklerini, dergilerini okuduklarını bilmek hoş bir duygu.Peki Winx adı nereden geliyor?- Aslında Wings (Kanatlar) adını vermek istedik. Ne de olsa perilerin özellikleri kanatları. Ama Wings adının telif hakkı alınmış. Avukatım bu ismi kullanamayacağımızı söyleyince Wings gibi okunabilen Winx’i seçtik. Sizin için modern Walt Disney, dahi diyorlar?- Walt Disney bir efsaneydi, hepimizin efsanesi. Onun tırnağı bile olamayız. Üstelik dahi de değilim. Sadece işine aşık, aşırı titiz, kılı kırk yaran biriyim. Buna bir de övündüğüm çalışkanlığımı ekleyebiliriz.
AVRUPA’DA BARBIE’Yİ GEÇTİK
İlk çizgi filmden bu yana üç yıl geçti. Neler değişti bu arada?- “Kayıp Krallığın Sırrı” ilk göz ağrım ama bu üç yılda teknoloji inanılmaz boyutlara ulaştı. En önemlisi 3D (üç boyut) devreye girdi. Özellikle çizgi filmlerde derinlik, seyirciyi maceranın içine girdap gibi çekiyor. Çocuklar kendilerini kahramanların arasında sanıyor ve kendilerini daha bir kaptırıyor. Yeni teknoloji bizim de işimizi kolaylaştırıyor. Hata oranı sıfıra yaklaşabiliyor.Winx Kulübü en büyük mali desteği, lisanslı ticari ürünlerden görüyor sanırım.- İnanır mısınız, çocuklar için yarattığımız ticari ürünler Avrupa’da Barbie’yi geçti. Ticari ürünler bizim yakıtımız gibi. Onlarsız asla film çeviremeyiz, dergiler yaratamayız. Okul için gereçler, tişörtler, eşofmanlar, ayakkabılar, çıkartmalar, oyuncaklar, bebekler, dergiler büyük ilgi görüyor. Özellikle de Türkiye’de. Sadece internette 220 bin aktif genç kız üyemiz olduğunu biliyorum ülkenizde. Zaten çoğu kumaş olan ürünlerimizi Türkiye’de yaptırıyoruz. Eskiden çin’de ürettiriyorduk. Ama Türkiye coğrafi yönden hem daha yakın hem de kalite-fiyatta rakipsiz. Üstelik ürünler sağlıklı, temiz ve anti kanserojen.”
2009’DA 100 MİLYON EURO KAZANDIK
Roma yakınlarında Disneyland türünde bir Winxland kurmaktasınız...- Evet Monterotondo’da 80 hektarlık alana yayılan bir eğlence parkı olacak. Adı da “Rainbow Magicland”. Sanırım gelecek Nisan açacağız. Hep böyle bir eğlence merkezi düşlerdim. Orlando ve Paris’teki Disneyland’ları gezdim, daha kusursuzunu yapmayı hedefledik. italya’nın en büyük eğlence parkı olacak. Sonra başka ülkelerde de “Rainbow Magicland” kurmayı hedefliyoruz.”2009 cironuz ne kadar oldu?- 100 milyon euro civarında. Zaten bu meblağ sayesinde “Rainbow Magicland” yatırımını yapabildik, “Sihirli Macera”yı çekebildik. Son söz?- Roma Film Festivali’nde varız. Tüm dünyada aynı anda vizyona giriyor. Çok güzel bir film. Yetişkinler bile beğenecek umudundayım. Doğrusu dost Türkiye’den gelecek yorumları merakla bekliyorum.
Winx Club alışveriş rehberi / Deniz İNCEOĞLU
Son filmleri 35 milyon dolar bütçeli Winx perileri için çizgi film karakteri demek hafif kaçar. Onlar aynı zamanda koskoca bir endüstri. Filmleri, aylık dergileri, tüm dünyada binlerce çocuğun üye olduğu internet sitesi, sürekli yenilenen videoları, Star TV’de yayınlanan programı, çantaları, kalemleri, ayakkabıları var. Hatta bu hafta, sadece Winx Club Sihirli Macera filmine özel lisanslı ürünler satışa çıktı. İşte size Winx Club alışveriş rehberi.
Winx Club’ın çizgi dizisi 2004’te televizyonda yayımlanmaya başladığında, 4-12 yaş arası kız çocukları hemen müdavimi oldu. Bloom, Stella, Flora, Layla, Tecna ve Miusa adlı altı peri kızı, çocuklara arkadaşlık, sihir, macera, moda, teknoloji ve doğa üzerine bilgiler aşıladı. Popüleritesi altı yıldır devam eden çizgi filmin piyasaya pek çok ürünü de çıktı. Okul çantası, ayakkabı, havlu, saç fırçası, gözlük ve hatta ıslak mendili bile yapıldı. Şimdiye kadar 400 bin DVD, bir buçuk milyon dergi, 330 bin saat, 1 milyon adet okul çantası, 1 milyon fashion çanta, yüzbinlerce ayakkabı, 250 bin adet yatak takımı satıldı.
FİLME ÖZEL YENİ ÜRÜNLER
Şimdi 3D Sihirli Macera vesilesiyle filme özel pek çok ürün kırtasiye, oyuncakçı ve zincir mağazalarda satılıyor. Ana kahraman Bloom ve en iyi dostu olan atı Peg’le ilgili olanlar revaçta. Örneğin Bloom ile Peg’in birlikte olduğu bir bebek yapılmış. Bloom atını okşadığı zaman Peg kişneyerek yürümeye başlıyor. Bu ithal oyuncağın fiyatı 129 lira. Winx prenses bebekler ise 39.90’a satılıyor.SMS Çanta firması da filme özel çantalar hazırladı. Canlı renklere sahip çantalarda elbette periler ön planda. Okul çantası olarak kullanılabilir. Beslenme çantası ile kalem kutuları da bulunabiliyor. Fiyatları 8-35 lira arasında. Bir diğer dikkat çeken ürün grubu, pembenin ağır bastığı ayakkabılar. Fiyatları 19-80 lira arasında değişiyor.Taç Linens’in hazırladığı Sihirli Macera temalı nevresim takımları, 49.50-55 lira aralığında satın alınabilir. Takıma battaniye de eklemek mümkün. Aynı markanın ürettiği bornoz takımı 53, banyo havlusu 23 lira. Tüm Panço mağazalarında bulabileceğiniz sweatshirt’lerin fiyatı 44 lira. Süse meraklı kızlara alınabilecek en güzel hediyelerden biri de Atasay’ın ürettiği kolye, bilezik ve küpeler. Bunların ücreti de 200-450 lira arasında değişiyor.
YENİ TANIŞACAKLAR İÇİN PERİ KILAVUZU
Winx perileri, www.winxclub.com.tr internet sitesi ile aylık yayınlanan Winx Club Dergisi’nden sürekli bilgi ve haber veriyor. Moda perisi Stella, moda ve sağlıklı beslenmeyle ilgili bilgiler verirken, müzik perisi Miusa müzik dünyasındaki son haberleri geçiyor. Teknoloji perisi Tecna’nın misyonuysa teknolojiyi anlatmak. Dans ve spor perisi Layla, sporun önemi ve sağlıklı bir bedene sahip olabilmemiz için mutlaka bir spor dalıyla uğraşmamız gerektiğini anlatıp dans ve spor dallarıyla ilgili çocuklarla bilgi paylaşıyor. Doğa perisi Flora ise çiçekler, hayvanlar, sağlıklı yaşam hakkında ipuçları veriyor. En çok sevilen ve sihirleri en başarılı olan Bloom, bir arkadaşlık perisi. Arkadaşlık, dostluk ve paylaşımla tüm kötülüklerin üstesinden gelinebileceğinden bahsediyor.
<ımg>ımg>