Ayşe Şule BİLGİÇ
Oluşturulma Tarihi: Ocak 24, 2007 00:00
Mutluyum, mutlusun, mutlular... Kemal Merkit ve Kutlu Torunlar’dan oluşan Türk Takımı, Jim Beam ana sponsorluğunda, Castrol, KTM Spor Moto, Maximum kart ve Jan Sport co-sponsorluğunda Columbia, Tecno Gym, Galata Taşımacılık, Bell Helmets, Milliyet ve Power FM desteğinde bayrağımızı Dakar’a ulaştırmayı başardı.
6 Ocak’ta Lizbon’dan start alan 7 bin 915 kilometrelik zorlu rallide 7 ülke geçen takımımız, yaşadıkları sağlık ve mekanik problemlere göğüs gererek Dakar’a vardılar. Helal size çocuklar...
KEMAL SON ETAPTA 10’UNCU OLDU
243 motosikletçi arasından 132 motosikletçi Lac Rose’de yapılan son özel etaba katılabildi. 21 Ocak Pazar günü Lac Rose (Pembe Göl) sahilinde yapılan 16 kilometrelik Grand Prix’de yarışçılar son kez bir hız etabında yarıştılar. 13’lü gruplar halinde özel etapda mücadele eden 132 motosikletçi arasında Kemal Merkit 09:36’lık derecesi ile 10’uncu sırayı elde ederek büyük bir başarı sağladı. Kutlu Torunlar ise bu özel etapta 10:49’luk derecesi ile 48’inci sırada yer aldı. Dünyanın en zorlu rallisi Dakar 2007’de büyük bir mücadele veren Jim Beam Türk Takımı genel klasmanda 132 motosikletçi arasında yer almayı başardılar. Kutlu Torunlar 59’uncu sırada ilk Dakar’ını tamamlarken, Kemal Merkit 61’inci sırada podyuma çıktı.
KUTLU DAKAR’I BİTİREN 2’NCİ TÜRK
Daha önce 3 kez Dakar’a katılıp bitirebilen tek Türk unvanına sahip olan Kemal Merkit’in yanında ilk kez Dakar’a katılan Kutlu Torunlar da bu zorlu yarışı bitirebilen 2’nci Türk oldu. Dakar’da podyuma çıkmayı başaran Türk Takımı’ndan Kemal Merkit, "15 gün boyunca birçok zorluk yaşadık ama tek amacımız vardı Dakar’a varmak. Bize verilen görevi yerine getirdiğimiz için ikimiz de çok mutluyuz. Bu benim 4’üncü katılışım ancak Kutlu ile birlikte bitirmekten bayrağımızı Dakar’da dalgalandırmaktan büyük onur duyuyorum. Destek veren herkese Dakar’dan sevgiler" şeklinde konuştu.
Peugeot motosikletleri Türkiye’de
Pek çoğumuzun ’Peugeot’ dendiğinde ilk aklına, çekik gözlü, aktif, dinamik heyecanlı otomobiller gelir. Yani Peugeot otomobil sevdalılarının sevdiği, bildiği, tanıdığı bir markadır. Peki motosiklet deyince aklınıza Peugeot ile alakalı bir şey geliyor mu? Pek çoğunuzun ’hayır’ dediğini duyar gibiyim. Oysa Avrupa’da uzun zamandır, motosiklet tutkunlarının da çok beğendiği markalar arasında Peugeot. Üstelik dünyanın en eski motosiklet markalarından biri.
Uzun zamandır bu markanın Türkiye’ye geleceği ile ilgili söylentiler duyuyordum. Pek çok firma, distribütörlüğünü almak için uğraşıyordu. Sonuçta Peugeut’u adı Harley Davidson ile bütünleşen Efsane Motor getiriyor.
Peugeot 50 cc ile 500 cc arası yaklaşık 30 ayrı modelde scooter üreten, bugün dünyada kalite ve dizayn alanında önemli başarılara sahip olma özelliğine sahip. Özellikle son yıllarda piyasaya sürdüğü Satelis ve Geopolis modelleri Avrupa’nın birçok ülkesinde ’en iyi dizayn’ ödülü aldı.
Efsane Motor Yönetim Kurulu Başkanı Ferruh Tanay, dünyanın severek ve beğenerek kullandığı Peugeot scooterlarının Efsane Motor güvencesi ile tüm Türkiye çapındaki satış ağı ve satış sonrası hizmet garantisi ile sektöre oldukça önemli bir hareket getireceğine inandıklarını söyledi. Tanay, şöyle devam etti: "Ülkemizdeki motosiklet sektöründeki gelişmeye paralel bizde bu önemli projeye imza attık. Motosiklet sektöründeki bu hızlı gelişmenin yarattığı sancılar sonucu ortaya çıkan kalite ve satış sonrası destek sorunları, tüketicinin bilinçlenmesi ve kalitenin ön plana çıkması ile Peugeot gibi güçlü bir marka ile pazarın ana oyuncularından biri olacağız. Biz Peugeot’u kalitesi, öncülüğü ve güvenilirliği nedeni ile seçtik. Peugeot da Efsane Motor’u sektördeki tecrübesi, güvenilirliği ve de öncülüğü nedeni ile tercih etti. Bu sinerjinin Türk motosikletseverlerin gerçekten yararına olacağını düşünüyor, Mart ayında yapılacak Motoshow’07 fuarında Peugeot’un scooterlarını motosiklet tutkunlarına sunmak için sabırsızlanıyoruz."
BMW ’önce güvenlik’ diyor
BMW’nin motosiklet için ürettiği bu boyunluğu gördüğümde, ilk aklıma gelen fotoğraf pistte çılgınca turlar atan yarışçılar oldu. Yarışçıların olmazsa olmaz aksesuarlarından biri olan bu boyunluklar, ani çarpmalarda boynun zedelenmesini ve hasar görmesi engelliyor. Açıkçası yarışlarda takmış biri olarak, ’motosiklette takıldığında insanı daha çok gaza getirir mi’ diye merak etmiyor değilim. İlk fırsatta bu merakımı gidermek için bir tane edinip, deneyeceğim.
’Neck Brace Sistemi’ adını verdikleri bu güvenlik ekipmanı için kaza araştırmacıları, biyo-mekanikler, KTM ve bu sistemin mucidi Güney Afrikalı Dr. Chris Leatt’tan oluşan uzman ekip ile işbirliği içinde hareket eden BMW Motorrad, sistemin geliştirilmesi için sürekli ve etkin bir şekilde araştırmalarını sürdürdü. Amaç, ciddi bir düşüş sırasında boyun çevresinde, boyun omurgasında ve köprücük kemiğinde yaralanmalarının oluşma riskini azaltmaktı. Bunun bir sonucu olarak Neck Brace Sistemi, karbon, kevlar ve fiber glass destekli plastik kaplama, yumuşak, darbeyi emen köpük katmanından oluşan, cildi rahatsız etmeyen hafif bir yapı olarak ortaya çıktı. İlk olarak enduro ve ralli sporları için geliştirilen Neck Brace Sistemi, BMW Motorrad ve KTM pilot sürücüleri tarafından aylarca süren dikkatli bir test sürecinden geçti. BMW Motorrad adına yarışan ve Neck Brace Sistemi’ni kullanan Chris Pfeiffer, 2006 Erzberg Rodeo yarışını ilk on içinde tamamladı.
Hazey Türk üretime geçti
Geçtiğimiz aylarda, devletin motosiklet sektörüne vurduğu darbeler sebebi ile üretimini durdurduğunu yazdığım bu Hazey Türkler tekrar üretime başlamış. Tamamı el yapımı olan bu 3 tekerlekli motosikletler ile ilgili iseniz, www.hazey-turk.com adresine göz atmanızı öneririm.