Güncelleme Tarihi:
1875’te inşa edilen ve 1944’te genel bir bakımdan geçirildikten sonra bugüne kadar çalışan Tünel, 15 Eylül’e kadar kapalı kalacak.
350 beygir gücündeki elektrikli sistemiyle 573 metrelik mesafeyi 90 saniyede aşan ve 16 metre boyundaki iki vagonuyla bir seferde 170 kişiyi taşıyan Tünel’in yenilenmesi için çalışmalar başladı. Bakım çalışmalarında 573 metrelik tünelin içindeki betonların her 30 santimlik bölümüne makineler ile açılacak deliklere enjeksiyon malzemeleri ile dolgular yapılacak.
İETT Genel Müdürü Mehmet Öztürk tünelin depreme karşı güçlendirilmesi ve vagonlarının yenilenmesi için 4.5 milyon Euro harcanacağını söylüyor: "Bu paranın 900 bin Euro’luk bölümü iki vagonun yapımı, geri kalanı da her iki istasyonun yenilenmesiyle tünel betonlarının güçlendirilmesine harcanacak. Tüp şeklinde 1.5 metrelik bir et kalınlığındaki tünel duvarlarının içinde zamanla delikler, çatlaklar oluşmuş. Bunların deprem halinde tehlikeli oluşturmadığı yönünde İTÜ’den raporumuz var. Ama tedbir olarak bu deliklerin içini dolgu maddeleriyle dolduracağız. Bu sayede tünelin depreme karşı direnci artırılacak. Bu çalışmalar yapılırken de tünelin vagonlarını yenileyeceğiz. Bunun için Adapazarı Vagon Fabrikası’nda çalışma yapılıyor."
95 YILLIK İLK VAGON MÜZELİK OLDU
Tünelin ilk çalışmaya başladığı 1875 yılından 1971 yılına kadar hizmet veren 95 yıllık tarihi vagonu da İkitelli İETT Garajı atölyelerinde yeniden inşa edildi. Hurdalıkta çürüyen vagon üç ay süren bir çalışma ve 25 bin YTL harcamayla orijinal haline sadık kalınıp yenilendi. Eski vagon da İETT Müzesi’ne konulacak.