Kasım CİNDEMİR/WASHINGTON
Oluşturulma Tarihi: Kasım 16, 2006 00:00
1950’li yıllarda Amerikan tütün ve sigara endüstrisinde inanılmaz bir ekonomik patlamaya yol açan kurgusal reklam karakteri "The Marlboro Man" tüm zamanların "en etkili hayal ürünü" olarak belirlendi.
ABD’de piyasaya yeni çıkan "Hiç Yaşamayan En Etkili 101 Kişi" adlı kitapta, davranışlarımızı, yeme içmemizi, giysilerimizi, insanlarla ilişkilerimizi ve konuşmalarımızı radikal bir biçimde etkileyen "tamamen hayal ürünü" kişilikler anlatıldı.
Sigara içen ünlü kovboy "The Marlboro Man" listenin başına oturdu. Kitabın yazarlarından Jeremy Salter, hayal ve düşüncelerimizin birer mahsulü olan bu kişilerin inanılmaz bir kudrete sahip olduklarını belirtti. Kitabın diğer yazarı Alan Lazar, "Hayatın akışında etkili olmak için, mutlaka ’gerçek’ olmak gerekmiyor. Hayali kurgular da yaşam üzerinde son derece nüfuzlu olabiliyor" dedi.
Listedeki ilk beş isim arasında "Noel Baba" yer alıyor. Lazar, "Noel Baba olmasa, ticari yaşam çökebilir. Noel Baba, hepimizi bir hediyeye layık olduğumuz düşüncesine inandırdı" dedi.
Listede önde gelenler arasında, Hamlet, Dr. Frankenstein’ın yarattığı ünlü canavar, Sherlock Holmes ve Romeo ile Juliet de yer alıyor. Listede mitolojiden "Oedipus" gibi kahramanlar da var. Don Kişot, Mr. Spock, Mickey Fare, Kaptan Kirk ve Kraliçe’nin hizmetindeki öldürme ehliyetine sahip ünlü ajan James Bond’a da listede yer verildi.