Güncelleme Tarihi:
Bir iki “zımnî işbirliği” örneği vereyim size...
Muhabir gece kulübünün kapısında bekler, “ünlü” bir şarkıcı / popçu / ‘rock’çı’ / oyuncu / sosyetik güzel türünden birşeyle, “ünlü” bir iş adamı / iş adamının çapkın oğlu / sosyetik ‘playboy’ / oyuncu / türkücü / çapkın kabilinden bir herif, kapıdan çıkacaktır nasılsa.
Yalnız bir sorun vardır.
Türkiye’nin kapısında metre kareye en çok gazeteci ve kameraman düşen “mekanı” Laila yahut Reina gibi ortalama bin kişinin tepiştiği bir gece kulübünde “gözlerden uzak bir kaçamak” yapmayı hayal eden “ünlüler” (eğer kaçamak yapacaklarını gazetelerin magazin servislerine önceden faksla bildirmemişlerse) muhtemelen “gecenin ilerleyen bir saatinde” biri ön kapıdan - ki orada gazeteciler beklemektedir - diğeri de (ön kapıdan çıkanın görüntülerini alan basına arka kapıya koşacak zaman bıraktıktan sonra) arka kapıdan - ki bu arada gazeteciler yetişmiştir - kaçmaya teşebbüs edecektir. Bu teşebbüs, kapı(lar)dan, içeride aynı masada oturup sahnede yiyiştikleri birbirlerini tanımıyormuş gibi ayrı ayrı çıktıktan sonra, kahyâââ’nın getirdiği aynı bir cipe bineceklerdir. Direksiyona geçen erkek, aracını gözlerinde yakalanmışlığın verdiği şaşkınlık ve hiddet ifadesiyle ama herhangi bir kazaya sebep olmamak için itinayla basın mensuplarının üstüne sürerkene, yanındaki adının açıklanmasını istemeyen güzel, yüzünü gizlemeye çalışacak ama acar muhabirlerin elinden ve gözünden kaçamayacaktır. Flaşlaaaaar!
Böylece senaryo tamamlanmış olur. Ertesi gün renkli gazetelerin ikinci sayfalarında istisnasız aynı haberi görürsünüz:
- Aleyla bu habere çok kızacak! Çiçeği burnunda (benzetmeye gel!) eşi Aleyla Boynuzlu’nun film setinde olmasından istifade eden Muhittin Kazma, sosyetik güzel Cemile Sürtük’le Laila’da felekten bir gece çalmak isterken objektiflerimize yakalandı. Sürtük, yüzünü gizlemeye çalışırken, Kazma’nın kullandığı (34 KZM 100 plakalı) cip gecenin karanlığına karışarak gözlerden kayboldu. İkilinin geceyi Kazma’nın lüks villasında birlikte geçirdiği iddia edildi. İkiliyi birlikte gece kulübünden çıkarken görenler, “Valla ayıp şekerim, bu kadar da zampiklik olmaz ki, Kazma daha üç günlük evli” demekten kendilerini alamadılar.
Mesela yani...
Bir örnek daha ister misiniz?
Ohhh Nasır İlaçları’nın sahibi Hıdır Basmalan’ın sosyetik kızı Ajlan cipe nasıl binileceğini çabuk öğrendi. Sosyetik güzel, dün gece arkadaşlarıyla eğlendiği İttiridji Bar’dan çıkarken süper mini eteği ve sağ kabaeti dekoltesiyle gazetecilerin ilgi odağı oldu. Mekan çıkışı adının açıklanmasını istemeyen Veli Odun adlı genç işadamının kullandığı cipe binerken objektiflere frikik vermemek için apış arasını elindeki sigara paketiyle örtmeye çalışan Ajlan... vs
Ajlan, apışını açıp g-sittiring külodunu gösterince haber olacağını bilir; kameraman, Ajlan’ın “frikik vermeden cipe binmeye çalışır gibi yapmak için” özellikle kıçını açtığını ve gazetecilerin olay yerine intikalini bekleyeceğini bilir, beeeeeele kardeş kardeş geçinir giderler...
Size bu kadar yeter herhalde. İsterseniz magazin gazetecisiyle sosyetik malzemesi arasındaki bu “zımnî işbirliği” için yüzlerce örnek verebilirim daha...
Uzatmamak için bu konuya neden girdiğimizi... ulan bir hatırlasam yazacağım da, hah buldum, Uyanık Tuğba’nın meme frikiki idi konumuz değil mi.
Hürriyet-Kelebek (1.sayfa) : Defilede çifte aksilik - ... Tuğba Özay dar elbisesinden çıkan göğsünü fark etmedi. Podyum başına kadar bu şekilde yürüdü. Sonradan fark edince eliyle göğsünü kapatmaya çalıştı... falan.
Posta (2.sayfa) : Uyanık Tuğba - ... bir göğsü dışarı çıktı. Tuğba uzun süre böyle yürüdü. Bence farkına varmamış olamaz. Tuğba uyanık kızdır. Neyin haber olacağını hangi fotoğrafın basında geniş yer bulacağını bilir. (Yesitiz!)
Takvim-Papatya (9.sayfa) : Tuğba işini biliyor - ... Defileyi izlemeye gelen birçok ünlü isim (sallaaa!) “Tuğba epeydir ortada yok, kiloları nedeniyle defilelere de çıkmıyor. Reklam yapmak için başka bir yol deneseydi keşke” yorumunu yaptılar.
Şok (1.sayfa) : Çorap defilesinde göğüs şov - ... Özellikle tecrübeli isimlerin ön plana çıkmak için kullanıp sonra da ‘iş kazası’ diye açıkladıkları olayın son kahramanı ise Tuğba Özay oldu...
Akşam (3.sayfa) : İş kazası yüzünden podyumdan kaçtı - ... Podyumda göğsü dışarı fırlayan Tuğba Özay zor anlar yaşadı. Elleriyle göğsünü kapatmaya çalışan manken bunu başaramayınca kulise kaçtı.
Vatan (2.sayfa) : Çorap defilesinde göğüs kazası - ... Gözde manken podyumda hızlı adımlarla yürürken bir anda büstiyeri kayınca objektiflere ‘göğüs firikiğiyle’ yakalandı.
Sabah-Günaydın (1.sayfa) : Çorap defilesinde göğüs frikiği verdi - ... Bir süre sonra göğsünün açıldığını fark eden ünlü manken hemen (!) olaya müdahale etti.
Manken “ay pardon” ayağına memesini fırlatır; gazeteci, “uyanıklığına halel gelmesin diye” bu haberi-fotoğrafı “seni uyanık seni, biz senin mahsus yaptığını bilmiyor muyuz sanki” diye kullanır; okur, bunun aşağılık bir mizansen olduğunu bilir ama okur...
Serdar da bunun böyle olmasına sinirleniyormuş ayağına bir yazı attırır...
Hasılı, bir danışıklı dövüştür böyle sürer gider!