Trikoyla seksi olunabilir bunu kanıtlamaya çalıştım

Güncelleme Tarihi:

Trikoyla seksi olunabilir bunu kanıtlamaya çalıştım
OluÅŸturulma Tarihi: Mart 05, 2005 00:00

Triko, genellikle orta yaÅŸlı kadınların tercih ettiÄŸi, insana ağırbaÅŸlı bir hava veren, en çok bu özelliÄŸiyle tanınan bir malzeme. Genç tasarımcı Ä°dil Tarzi 1999’dan bu yana hep trikoyla tasarım yapıyor. 2005 ilkbahar-yaz koleksiyonu için de 42 parçalık bir koleksiyon hazırladı. Trikodan etek, elbise, hırka, atlet, hatta bikini tasarladı. ‘Trikoyla da insan seksi görünebilir, ben bunu kanıtlıyorum’ diyor.Tasarımcı Ä°dil Tarzi’nin iÅŸ hayatı ikiye bölündü. Bir yandan Eke Tekstil’in tescilli markası Hamam için havlu tasarımı yapıyor, diÄŸer yandan Ä°dil Tarzi triko koleksiyonunu devam ettiriyor. Ä°dil Tarzi markasının yaz koleksiyonunun ismi ‘YaÅŸamın İçinden’. Tiril tiril, kolay buruÅŸmayan ve terletmeyen triko kumaÅŸlardan elbise, etek, atlet, hatta bikini tasarladı. ‘Trikoyla da insan seksi görünebilir’ diyor. 1999’dan bu yana yalnızca triko hammaddesini kullanarak tasarım yapan Ä°dil Tarzi’nin 2005 ilkbahar-yaz koleksiyonunun ismi ‘YaÅŸamın İçinden.’ 42 parçalık koleksiyonun tamamı triko. Trikodan etek, elbise, hırka, atlet hatta bikini tasarlıyor. Koleksiyonda kullandığı malzemeye raÄŸmen, seksi tasarımlar yapmaya özen göstermiÅŸ. Genellikle orta yaÅŸlı kadınların tercih ettiÄŸi, ağırbaÅŸlı havası veren trikoyu seksileÅŸtirdiÄŸini söylüyor. Ä°dil Tarzi markası ilkbahar-yaz sezonunu 4 Mart’ta açtı. Tasarımcı, müşteri grubunu ikiye bölüyor ve onları şöyle anlatıyor: ‘Birinci grupta 18-32 yaÅŸ arasındaki genç kadınlar var. Onlar için XS ve S (küçük ve ekstra küçük beden) üretim yaptık. M (orta) yok. Çünkü o yaÅŸ grubunda olup da Ä°dil Tarzi’den giyinenler arasında M yok. GeçmiÅŸ yıllarda ürettiÄŸimiz bütün M bedenler elimizde kaldı. Ä°kinci grup 32-55 yaÅŸ arasındaki kadınlar... Onlar bakımlı ve kaliteyi seven kadınlar. Mayısın ilk haftasında tam anneler günü öncesinde bu gruba yönelik tasarımlarım hazır olacak.’ Ä°dil Tarzi koleksiyonunun tamamında Ä°talyan iplikleri kullanılıyor. Çünkü bu iplikler terletmiyor ve kolay kolay buruÅŸmuyor. Bavula koyduÄŸunuzda buruÅŸursa Ä°dil Tarzi iki saat bir koltuÄŸun üzerine yaymanızı öneriyor. Ä°ki saat sonra elbiseniz dümdüz oluyormuÅŸ. Ä°dil Tarzi markası Avusturya, Hollanda, Fransa ve Los Angeles’ta çeÅŸitli butiklerde satılıyor. ‘Paris’te balerinler tasarımlarımı çok beÄŸeniyor. Özellikle elbiseler onların ince bedenlerine cuk oturuyor’ diyor Ä°dil Tarzi. Kendi kariyerinde çok iddialı: BeÅŸ-on yıla kalmaz Sonia Rykiel ile yarışacağını söylüyor. HAMAM: HEM RUH HEM VÃœCUT BAKIMIÄ°dil Tarzi 2002’den beri Denizli’nin önde gelen havlu ve bornoz üreticisi Eke Tekstil’in markası Hamam için de tasarım yapıyor. Hatta markanın her türlü görsel unsuruyla ilgileniyor, bir nevi kreatif direktör gibi çalışıyor. Hamam markasını o yarattı. Dünyadaki diÄŸer havlu ve bornoz markalarından ayrılabilmek için Türk Hamamı dahil, dünyadaki pek çok yıkanma kültürünü inceledi. Hamam: ‘Vücudunuzun ve ruhunuzun yeni bakımı’ sloganıyla yola çıktı. Paris Maison d’Obje ve Frankfurt Heimtextil fuarlarına katıldı. Brüksel, Düsseldorf, Hannover ve Marbella gibi ÅŸehirlerden sipariÅŸler aldı. Ä°dil Tarzi havlunun 4 köşeli, dikdörtgen ve bir hayli standart bir ürün olduÄŸunu düşünüyor. ‘Ben Hamam markası adı altında hem vücuda hem ruha bakım yapacak ürünler yaratmaya çalışıyorum. Yaptığım en büyük çılgınlık, en sade ve yalın hatlarla farklılığı yakalamaya çalışmak’ diyor. Ä°dil Tarzi’ye Hamam markalı havluların bildiÄŸimiz havlulardan ne farkı var diye soruyoruz, anlatıyor: ‘Hamam havluları ağırdır. Elinize aldığınızda hemen ağırlığın getirdiÄŸi kaliteyi hissedersiniz. Suyu emme özellikleri yüksektir. Çok yumuÅŸaktır. Renkleri modanın trendlerine uygundur.’ PASSÄ°FLORA KREMÄ° YAPACAKLAR Hamam gelecekte banyolarda kullanıma uygun, vücut için her türlü bakım ürününü de kapsayan bir marka olacak. Ãœrünlerin içeriÄŸini Ä°dil Tarzi anlatıyor: ‘Vücudunuza dinginlik getirecek ürünleri araÅŸtırıyoruz. Egzotik banyo yaÄŸları, nemlendirici banyo jelleri, ferahlatıcı kremler, anti-stres masaj yaÄŸları, banyo tuzları, anti bakteriyal ayak kremleri pek yakında Hamam’da göreceÄŸimiz yeni ürünler. Bunlarla ilgili olarak, Alman Cognis firması ile çalışıyoruz. Cognis dünyada adı hepimize aÅŸina olan pek çok kozmetik markasına hammadde saÄŸlayan bir kuruluÅŸtur. ÖrneÄŸin aloevera bitkisini Cognis, Kanarya Adaları’nda ekolojik denge içinde özel olarak yetiÅŸtirmekte. Hamam için passiflora, ginseng, yeÅŸil çay, zeytin, papatya gibi pek çok faydaları olan çeÅŸitli botanik bitkiler üzerinde çalışıyoruz. Ben Cognis yetkililerine yorgun ve stresli bir günden sonra sakinleÅŸtirici bir krem üretmek istediÄŸimizi söyledim. Onlar da bana passiflora bitkisini önerdi. Passiflora hem yenen, suyu içilen bir bitki, hem de yapraklarının afrodizyak etkisi var. Ayrıca normal ve güneÅŸ yanık tedavisinde de büyük rol oynuyor. Passiflora kullanarak yapılan Hamam vücut kremlerinin çok yankı uyandıracağına inanıyorum.’Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!