Tribünleri tel örgü ve polis ayırıyor ama mağazalar yan yana kardeş kardeş duruyor

Güncelleme Tarihi:

Tribünleri tel örgü ve polis ayırıyor ama mağazalar yan yana kardeş kardeş duruyor
Oluşturulma Tarihi: Aralık 29, 2007 00:00

Atkı, bere ve formayla 7 yıl önce başlayan, kısa sürede binlerce çeşit malın satıldığı, ciddi ciroların yapıldığı bir sektöre dönüşen taraftar mağazalarının en ilginci İstanbul Güneşli’de. Çünkü bu semtte, 3 büyük kulübün mağazası yan yana. Mağazaların üzerinde "Ezeli rekabet ebedi dostluk" yazıyor. Ticaret, fanatizmi yeniyor. Taraftarlar da alışveriş esnasında maçtaki gibi davranmıyor. Yan mağazaya giren rakiplerine laf atan, kavga çıkaran olmuyor.

Bu manzarayla bir İstanbul’da, bir de Kayseri’de karşılaşabilirsiniz. İstanbul Güneşli’de Metro Market’in giriş kapısının tam karşısındaki binanın altında Beşiktaş, Fenerbahçe ve Galatasaray taraftar mağazalarının yan yana dizildiğini görenler şaşırıyor. Bunların yanında bir de Fenerbahçe’nin taraftar mağazası Fenerium’un outleti var. Birbirinin ezeli rakibi olan bu üç spor kulübünün mağazaları, orada kardeş kardeş yan yana duruyor. Çünkü lisanslı ürünlerin satıldığı tüm bu mağazaların sahibi, İnka Sportif adındaki şirket.

Adnan ve İlhan Şimşek kardeşlere ait İnka Sportif, süper ligdeki kulüplerin lisanslı ürünlerinin genel dağıtıcısı. Adnan Şimşek 300’ye yakın satış noktasına ürün tedarik ediyor. Bu satış noktalarının ayrı ayrı sahipleri var. Doğrudan İnka Sportif’e ait dükkan sayısı ise 17. Kayseri’de ve İstanbul’da şirket, kolaylık olsun diye yan yana mağazaları kiralamış. "Hiçbir sorun çıkmıyor" diyor Adnan Şimşek. "Her taraftar kendi mağazasına girip alışverişini yapıyor, mağaza önünde tartışma yaşanmıyor."

KAPALIÇARŞI’DAN TÜM ANADOLU’YA

Kapalıçarşı’da kardeşi İlhan ile 1980 yılında ticaret hayatına başlayan Adnan Şimşek, taraftar ürünleri pazarlamasına da 2002 yılında girdi. "Kapalıçarşı’daki dükkánımızda 1980’lerde ürettiğimiz eşofmanları satardık" diyor spor işine nasıl girdiğini anlatırken. "La Tonare adını verdimiz eşofmanlarımızı Almanya, İngiltere gibi Avrupa ülkelerinden tutun da Las Palmas adalarına kadar sattık. Bu iş yıllarca devam etti. 2002’de Fenerbahçe Kulübü ile onların lisanslı ürünlerini Anadolu’ya götürmek için İnka Sportif olarak anlaşma yaptık. Fenerbahçe’den sonra da Galatasaray, Beşiktaş ve Trabzonspor ile anlaştık. İnka Sportif şimdi de Kulüpler Birliği ürünlerinin üretimini ve dağıtımını yapıyor. Beşiktaş ve Fenerium TIR’ları ile Türkiye turları da düzenliyoruz."

ÜÇ ÇEŞİTLE BAŞLADI 2 BİNİ GEÇTİ

Taraftarlara yönelik ürün satışı, yedi yıl önce atkı, bere ve formayla başladı. Ama kısa sürede çığ gibi büyüdü. Kimsenin hayal bile edemeyeceği cirolara ulaştı. Ürünler de çeşitlendi. Şu anda Fenerbahçe’de Şükrü Saracoğlu Stadı’nın altındaki 2500 metrekarelik Fenerium mağazasında 2 bin 450 çeşit ürün satılıyor. Galatasaray mağazalarında 1600, Beşiktaş mağazalarında ise 1400 çeşit ürün var. Sadece Fenerium mağazalarının bu yıl ki cirosunun 33 milyon YTL’nin üzerine çıktığı söyleniyor. Bu rakamlar pazarın sadece dörtte biri.

Adnan Şimşek’e göre gelecek yıllarda daha da büyüyecek bir piyasa bu. Çünkü dünyanın her yerinde futbolseverler, kulüplerinin lisanslı ürünlerinin satıldığı mağazalardan mutlaka alışveriş ediyor. Her sezon yeni transferler yeni ürünlerin ortaya çıkmasını sağlıyor.

Türkiye’de şu anda 58 Fenerium, 24 Galatasaray, 17 BJK Store var. Bunların dışında 17’si İnka Sportif’e ait olmak üzere 50’yi aşkın taraftar mağazasında ve yaklaşık 250 spor mağazasında taraftar ürünleri satılıyor. Adnan Şimşek en fazla ürünün Fenerbahçe taraftarı tarafından satın alındığını, onu Galatasaray, Beşiktaş ve Trabzonspor’un izlediğini söylüyor. "Şu anda, ligi birinci sırada bitiren Sivasspor’un taraftarları da atağa kalktı" diyor.

TARAFTARLARI BİRLEŞTİREN YEŞİL BİLEKLİK KAMPANYASI

Adnan Şimşek, bir Fenerbahçeli. Ama gözü kararmış bir fanatik değil. İnka Sportif olarak "Spor Dostluktur" adlı uluslararası kampanyayı Türkiye’de yürütüyorlar. Kampanyanın sembolü yeşil bileklikler. Bu rengin seçilmesinin nedeni, futbolun yeşil sahada oynanması. Türkiye’de bu rengin ayrı bir önemi de var: Dört büyük kulübün hiçbiri yeşil rengi kullanmıyor. Bu yeşil bilekleri satın alan taraftarlar maçta rakipleriyle ortak bir renge sahip olacak. 2.5 YTL’ye satılan bilekliklerin tüm geliri Umut Çocukları Derneği’ne veriliyor.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!