Sibel ARNA
Oluşturulma Tarihi: Haziran 22, 2008 00:00
Yine yapacağını yaptı Tom Ford. Moda dünyasının bu yetenekli tasarımcısı kendi adıyla kurduğu erkek giyim markasının 2008 ilkbahar-yaz sezonu reklam kampanyasında çıplak kadınları ve erkekleri kullandı. Seks satar kuralını ne kadar iyi bildiğini gösterdi.
Tom Ford, moda dünyasında son 10 yılın en etkili tasarımcılarından birisi. Gucci’yi bir dev haline getirmesi ve lüksü yeniden tanımlamasıyla tanınıyor. Ama kendisi başarısının kaynağının yeteneği değil, enerjisi olduğunu düşünüyor. Günde sadece 2-3 saat uyuyor, gece aklına bir fikir gelirse not almak için başucunda not defteri bulunduruyor. Defilelerinin sonunda podyuma çıktığında ortalık birbirine giriyor, çünkü modellerine taş çıkartacak kadar yakışıklı ve çekici. Her iki cinsin de hayallerini süsleyen bir adam o.
Tom Ford, 2004’te Gucci Grup’tan istifa etmişti. İki yıl kadar süren bir sessizlik dönemi geçirdi. 2006’da kozmetik firması Estee Lauder’le işbirliği yaptı. Önce anneannesinin parfümü Youth Dew’ü modernleştirdi. Ardından, Black Orchid isimli parfümü yarattı. Hemen arkasından Tom Ford erkek parfümünü de piyasaya çıkardı.
Bu parfümler iddialıydı ama reklam kampanyaları daha da iddialıydı. Erkek parfümünün dergi ilanları için şişeyi seksi bir kadının vajinası ile memelerinin arasına gömdü.
Geçen yıl yalnızca bir parfüm markası olmak Tom Ford’a az geldi. O bununla yetinecek bir tasarımcı değildi. Kendi adıyla bir erkek markası yaratarak moda dünyasındaki yerini tekrar aldı. Erkek koleksiyonunun reklam fotoğrafları da parfümünkilere benziyordu. 2007-2008 sonbahar kış sezonu reklam çekimleri için çok şık takım elbiseli bir erkeği yanında çıplak bir kadınla görüntülediler. Tuhaf olan kadının erkeğin penisini avuçluyor olmasıydı.
Ve Tom Ford 2008 ilkbahar-yaz sezonunda çizmeyi iyice aştı. Üstte gördükleriniz fotoğrafların sansürlenmiş hali. Bazı moda dergilerinde bu ilanlar sansürsüz yayınlanıyor. Belli ki moda dünyasının parlak çocuğu seks satar kuralını çok seviyor.