Hanife BAŞ
Oluşturulma Tarihi: Ocak 05, 2008 00:00
Hazır giyim markası Tita, Ortadoğu ve Körfez ülkelerinde mağaza açmak için hazırlıklarını tamamlıyor.
Kuveyt, Suriye ve Suudi Arabsitan’ı kapsayan ülkelerde 11 mağaza açmaya hazırlanan Tita, bir buçuk yıldır görüştüğü Al Wazzan Grubu’yla işbirliği yapıyor. İlk etapta gelecek yıl mart ve eylül ayında beş mağaza açacak olan şirket, beş mağazanın ikisini Kuveyt’te, üçünü Dubai’de açacak. Tita, Türkiye’nin yanı sıra Almanya ve İspanya gibi pek çok Avrupa ülkesinde genç kadınlara yönelik koleksiyonlar hazırlıyor.
2.5 MİLYON DOLARLIK YATIRIM: Tita Tekstil Yönetim Kurulu Başkanı Cengizhan Birsen, Kuveyt’te önümüzdeki birkaç yılda 11 konsept mağaza açacaklarını belirterek, bunların beş tanesinin gelecek yıl hizmete gireceğini söyledi. Tita’nın bu mağazalar için 2.5 milyon dolarlık yatırım yapacağını aktaran Cengiz, bu yatırımlar sonrasında 11 mağazanın toplam hedef cirosunun 10 milyon dolar olacağını kaydetti. Hajjo Company ile de anlaşma imzalayan Tita, Suudi Arabistan’ın El Kobar şehrinde bu ülkedeki ilk mağazasını da açtı. Hajjo Company, iki yıl içerisinde toplam dört Tita mağazası daha açacak. Bu mağazaların ikisi Suudi Arabistan’da ve diğer ikisi ise Suriye’de yer alacak.
BÖLGEDE MODA FİRMASI OLACAĞIZ: Mağazalar için toplam 2.5 milyon dolarlık yatırım yapılacağını dile getiren Cengizhan Birsen, bölgede moda yaratan firma olmak istediklerini vurguladı. Birsen, sözlerini şöyle sürdürdü: "Kuveyt ve Dubai’de, pazar başına harcama bayan segmentinde yüksek. İyi alıcısı var ve alım gücü yüksek. Bu ülkelerde iki tane önemli boş zaman değerlendirme yolu var. Bunlardan biri alışveriş. Bayan giyiminde Suriye ve Suudi Arabistan da iyi pazarlar arasında. Buralarda da geçen yıl bir anlşama yaptık."
SURİYE DE VAR: Tita Yönetim Kurulu Başkanı Cengizhan Birsen, Suriye’de gelecek mart ayında biri Humus, diğeri de Halep’de olmak üzere iki mağaza açacaklarını ifade ederek, eylülde ise Şam’da üç mağaza açacaklarını açıkladı. Koleksiyonlarının bu ülkelere de hitap ettiğini aktaran Birsen, sadece koleksiyonlara uzun eteği ekledikelrini, bu ülkelerde kadınların tercih ettiği kıyafetlerin diğer ülkelerden çok farklı olmadığını kaydetti.