TGDF: Üretim izni olan şekerleme ve çikolata alın

Güncelleme Tarihi:

TGDF: Üretim izni olan şekerleme ve çikolata alın
Oluşturulma Tarihi: Ekim 11, 2007 00:00

Türkiye Gıda ve İçecek Sanayi Dernekleri Federasyonu (TGDF) Başkanı Şemsi Kopuz, tüketicileri bayram öncesinde ’markalı ve ambalajlı, üretim izni olan’ şekerleme ve çikolata almaları konusunda uyardı.

Şekerli Mamül Üreticileri Derneği (ŞEMAD) Başkanı da olan Şemsi Kopuz, yaklaşan Ramazan Bayramı ile şekerleme ve çikolata satışlarında yüzde 25’lik bir büyüme yaşandığına dikkati çekerek, tüketicileri bilinçli olmaları konusunda uyardı. Kopuz, Türkiye’de kişi başına yaklaşık 2 kg olan çikolata ve şekerleme tüketiminin geleneksel bayramlarda artış gösterdiğini hatırlatarak, tüketicilere markalı, ambalajlı ve üretim izni olan ürünleri almaları çağrısında bulundu.

ÇOK UCUZ FİYATA DİKKAT:
Şemsi Kopuz, tüketicilerin bu tür ürünlerin fiyatlarına çok dikkat etmeleri gerektiğini belirterek, "Kakao kitlesi, kakao yağı, süt ve süt tozu ile şekerden oluşan çikolatanın, hammadde fiyatları, işçilik, enerji, ambalaj, yönetim, satış ve dağıtım, pazarlama ve depolama giderleri ile KDV’nin içinde bulunduğu kalemlerle üretim maliyeti kilogram başına 10-15 YTL, şekerleme maliyeti de kilogram başına 9-9.5 YTL’dir. Tüketicilerin bu fiyatların altında kalan ürünlere rağbet etmemesi gerekir" diye konuştu.

ÜRETİMİN YARISI MERDİVENALTI: Türk gıda sektöründe faaliyet gösteren 40 bin firmanın yüzde 50’sinin hálá merdivenaltı üretim yaptığına işaret eden Kopuz, şöyle konuştu: "Sektör olarak biz de bu durumdan çok rahatsızız. Bu konuda tüm devlet ve özel kuruluşlar ile Türk halkı duyarlı olmalı, herkes üzerine düşeni yapmalı. Çünkü bu ürünlerin nerelerde üretildiği ve içinde neler olduğu belli değil. Halkımız, bilinen markalara, ambalajlı ürünlere rağbet etmeli ve üretim izinleri olup olmadığını, üretim ve son kullanma tarihlerini kontrol ederek, aldıkları ürünlerin detarjan ve parfüm gibi kokular içerip içermediklerine dikkat etmeli."

Türkiye’de kişi başına 2 kilogram tüketim var

TGDF Başkanı Şemsi Kopuz, Türkiye’de kişi başına yaklaşık 2 kg olan çikolata ve şekerleme tüketiminin, AB ülkelerinde kişi başına yıllık 10-15 kg olan şekerleme ve çikolata tüketimine ulaşmasının, ancak güvenli üretim ve bilinçli tüketimle mümkün olacağını söyledi. Kopuz, "Maliye Bakanı’mız Sayın Unakıtan’ın aldığı KDV indirimi kararının, ocak ayından itibaren kakaolu ürünlere yönelik olarak uygulanmasıyla birlikte kayıtdışı üretimin de hız keserek, güvenli tüketimin yolu açılacaktır" dedi.

Ülker: Satışımızın dörtte biri bayramda

ÜLKER Kurumsal İletişim Genel Müdürü Zuhal Şeker, yıllık çikolata satışlarının yüzde 25’ini, sadece bayram dönemlerinde 2 hafta için satışa sundukları bayramlık çikolataların oluşturduğunu bildirdi. Şeker, Türkiye’de kişi başı çikolata tüketiminin Avrupa ülkelerinin gerisinde seyrettiğini belirterek, kişi başı yıllık çikolatalı ürünler tüketiminin Türkiye’de 1.5 kilo iken İsviçre’de 10.2 kilo, Almanya’da 9 kilo, Fransa’da 4.9 kilo, İtalya’da 3.5 kilo ve Yunanistan’da 2.5 kilo olduğunu söyledi. Tüketim miktarları karşılaştırıldığında Türkiye çikolata pazarında büyük bir potansiyel olduğunu ifade eden Şeker, bayramlık çikolata seçiminde özellikle kalitenin, tercihi etkileyen faktörlerin başında geldiğini, gösterişli ve albenili ambalajların hediyelik çikolata seçiminde öncelikli olarak değerlendirildiğini kaydetti.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!