Oluşturulma Tarihi: Mayıs 22, 2004 00:00
Haftalık
haber dergisi Tempo, mizanpajı, logosu ve içeriğiyle kendini yeniledi. Derginin yenilenme hikayesini Yayın Direktörü Kerem Çalışkan’a sorduk. Çalışkan, tasarımda ‘Zamanın ruhunu’ yakaladıklarını söylüyor ve içerikte de yenilenmenin müjdesini veriyor.Haber dergisi Tempo, logosunu, mizanpajını ve içeriğe bakış açısını yeniledi. Derginin Yayın Direktörü Kerem Çalışkan yenilenmenin öyküsünü Türkiye’de dergiciliğin gidişatını da değerlendirerek anlatıyor: ‘Türkiye’de medya sektöründe son ekonomik krizden en çok etkilenenler haftalık dergiler oldu. Tüm dergiler 5-10 sene öncesine oranla yüzde 50 kadar tiraj kaybetti. Bu yüzden özellikle haftalık dergilerde son iki senedir bir yenilenme arayışı var.’ Çalışkan, Tempo’nun yayın stratejisi konusunda kendi kulvarında devam ettiğini söylüyor: ‘Birkaç sene öncesine kadar haftalık dergilerin çoğuda erotik içerikli fotoğraflar üzerine kurulu bir yayın anlayışı yaygındı. Tempo, gerçek haber dergiciliği yapmaya çalışıyor. Bazı dergiler ‘Haberde gazete ve televizyonlarla yarışmak mümkün değil’ diyerek yaşam tarzına ve geyik diye ifade edebileceğimiz bir kulvara kaydılar. Tempo, bunların içinde batılı anlamda bir haber dergiciliği kulvarını seçti ve onda ısrar ediyor. Bunu son bir senedir çok değişik kapaklarla da gösterdik. Mesela sokak çocukları veya ‘Mit kaynıyor’ haberimizle sosyal içerikli konuların da kapak yapılabileceğini gösterdik.’6 SENE SONRA YENİLENDİTempo’nun kapağı logosu, mizanpajı ve tarzı son olarak altı sene önce yenilenmişti. Çalışkan, Tempo’nun o dönemin grafik ve estetik anlayışını yansıttığını söylüyor ama zamanın ruhunu yakalamak için yenilenme dönemi gerekli olmuş. ‘Bütün yayınlar dönem dönem logo ve mizanpaj yeniler. Art direktörümüz Oğuz Şenoğuz ve sanatçı grafikerimiz Naci
Koç’un önderliÄŸinde yeni bir tasarım oluÅŸturduk. Sayfalarda arada kullandığımız çizgiler kalktı. Harf karakterleri de yenilendi. Yeni tasarım daha cool, daha minimalist çizgilerden ve grafik çeÅŸitliliklerden arınmış daha sakin. Yani daha batılı.’Görsel tasarımda dört unsurun zamanın ruhunu yansıttığını düşünüyor Çalışkan: Hız, dinamizm, güç ve sadelik. ‘Logonun eÄŸimli olması bir uçağın kalkışı gibi hızı ve dinamizmi sembolize ediyor. Harfler çok daha dolgun yani güçlü, aynı zamanda sade. Bunları derginin tamamı için de söyleyebiliriz.’GERÇEÄžE DAYALI HABERCÄ°LÄ°K Dergi bundan sonra reklamlara da baÄŸlı olarak 128 ile 144 sayfa çıkacak. İçerikte öncelik ise yine haber dergisi olmak. Bunu saÄŸlamak için derginin iç yapısında da uzman muhabirliÄŸe önem veriliyor: ‘Dergilerde ‘herkes her konuda haber yapar’ tarzında, daha genel ve muÄŸlaklaÅŸan bir yapı vardı. Bunun sakıncası içeriÄŸin zayıflaması. Dergilere, genelde ‘Siz masa başında kes yapıştır bir ÅŸeyler yapıyorsunuz, üç satır yazıyorsunuz, dergi oluyor’ eleÅŸtirisi yöneltilir. Biz bunu da aÅŸarak, uzman muhabirlerle yerinde haber ve yerinde fotoÄŸrafla gerçeÄŸe dayalı habercilik üzerine odaklanıyoruz. Ekonomi, politika, saÄŸlık, eÄŸitim, teknoloji, psikoloji, moda gibi alanlarda ciddi uzmanlaÅŸmalarımız var. Bu arkadaÅŸların birikimini derginin kalitesini artıran bir faktör olarak deÄŸerlendiriyoruz. Türkiye’de belleksiz toplumdan ÅŸikayet ediliyor. EÄŸer sizin muhabiriniz belleksizse, uÄŸraÅŸtığı haberin geçmiÅŸiyle de baÄŸlantı kuramıyorsa o zaman toplum da belleksiz olur. Medyada itibar kaybı tartışmaları var. Yeniden itibar kazanmanın yolu da gazeteciliÄŸin temel unsurlarına dönmekle olur.’MUHABÄ°RE DAHA ÇOK DEÄžERÇalışkan’a muhabirlerine emeklerinin karşılığını daha iyi verip vermeyeceklerini sorduÄŸumuzda cevap umut verici: ‘Ait olduÄŸumuz DBR Dergi Grubu içinde yapılan insan kaynakları çalışmasının sonucu uzman muhabirlerin kurum bünyesinde korunması, desteklenmesi ve güçlendirilmesi yönünde. Bu sadece bizim için deÄŸil, medyanın tamamı için geçerli. Yakın zamana kadar muhabirlere en kolay feda edilebilecek unsur olarak bakılmıştır. Çalışanların deÄŸiÅŸmesi yönetimi çok fazla ilgilendirmemiÅŸtir. Ä°nsan kaynakları çalışmasında uzman ve kaliteli personeli korumak, güçlendirmek ve onu tatmin edecek bir ücret vermek gerektiÄŸini söyledim. Bunlarda bir düzelme olması için çalışıyoruz.’Â
button