Telif yüksek geldi ‘Bizim Kız’ ile Avrupa’da marka oldu

Güncelleme Tarihi:

Telif yüksek geldi ‘Bizim Kız’ ile Avrupa’da marka oldu
OluÅŸturulma Tarihi: AÄŸustos 10, 2004 00:00

Mısırlı Tekstil, 2002’de telif ücretleri artınca büyük markalara lisanslı üretim yapmak yerine Ä°ngiltere’de kendi markası ‘Our Girl’ü (Bizim Kız) yarattı. Woolworths, Next ve Tesco gibi büyük maÄŸazalarda satılmaya baÅŸlayan Our Girl, yıl sonu için 3 milyon dolar ciro hedefliyor. ÇORAPTAN iç çamaşırına geniÅŸ bir alanda üretim yapan Mısırlı Tekstil, 2002’de telif ücretleri artınca büyük markalara lisanslı üretim yapmak yerine Ä°ngiltere’de kendi markası ‘Our Girl’ü (Bizim Kız) yarattı. Woolworths, Next ve Tesco gibi büyük maÄŸaza zincirlerinde satılmaya baÅŸlayan Our Girl’ün yıl sonunda 3 milyon dolarlık satış rakamına ulaÅŸacağını belirten Mısırlı Tekstil Genel Müdürü ve Yönetim Kurulu Ãœyesi Ä°hsan Erturgut şöyle konuÅŸtu:‘Dünyaca ünlü markalara lisanslı iç çamaşırı, gecelik, pijama ve çorap üretimi yaparken, telif ücretleri bizi zorlamaya baÅŸladı ve kendi markamızı yaratmaya itti. Ä°yi ki de itmiÅŸ diyoruz. 2002’de Our Girl doÄŸdu. Satışları çok iyi gidince karakteri geliÅŸtirdik. ‘AyÅŸegül Tatilde’, ‘AyÅŸegül Piknikte’ gibi çocuk kitapları vardır. Onlar gibi Our Girl için her sezon iki farklı tema tasarlıyoruz. 2003’te 2 milyon dolarlık satış gerçekleÅŸtirdi. 2004 ilk 6 ayında satışlar yüzde 30 artarak 1,3 milyon dolar oldu. Our Girl, yıl sonunda 3 milyon doları görür. Our Girl, Ä°ngiltere’de bizim yaptığımız Barbie, Action Man rakamlarını geçti. Bir de erkek karakter yaratacağız.’ ÇİN’DE ÃœRETÄ°MÃœretimin büyük oranda Türkiye’de yapıldığını aktaran Erturgut, 25 milyon dolar yıllık cirolarının yüzde 80’ini ihracattan kazandıklarını ve ihraç mallarının yüzde 35’inin Çin’de üretildiÄŸini söyledi. Daha çok koleksiyon hazırlayıp, onun üzerinden ihracat yaptıklarını belirten Erturgut, ‘Woolworths, Marks and Spencer, Next, Mothercare, BHS, Tesco müşterilerimiz arasında. Bunun yanında Barbie, Action Man, Smiley, Bratz ve Hi 5 gibi lisanslı üretim yaptığımız markalar da var. Bratz’ı iç piyasaya da lanse edeceÄŸiz. Lisanslar üretimimizin yüzde 40’ını teÅŸkil ediyor. Ä°lk 6 ayda 10 milyon dolar ciroya ulaÅŸtık, yıl sonunda 26 milyon doları buluruz’ dedi.Ä°NGÄ°LTERE DÖNÃœM NOKTASIMısırlı Tekstil’in 1950’de 3 metrelik bir duvar tezgahında ticarete baÅŸladığını anlatan Erturgut, ‘Biz 1978’de Mısırlı Tekstil’i satın aldık. 1986’da ihracata baÅŸladık. 1989’da Ä°ngiltere pazarına girmemiz bir dönüm noktası oldu. Önce fason üretiyorduk. 1991’de Ä°ngiltere’de kendi dizayn ve pazarlama ofisimizi kurduk. Bunun yanında Ä°rlanda’da satış ve pazarlama ofisi açtık’ dedi. BULGARÄ°STAN’I KAPATTIKGlobal bir ÅŸirket olmanın gereklerini yerine getirip, dışarıda da üretim yaptıklarını dile getiren Erturgut, Bulgaristan yatırımlarına iliÅŸkin olarak ÅŸunları söyledi: ‘Hedefimiz yatırımlarımızın Türkiye’de kalması. Türkiye, düşük kur politikası ve yükselen maliyetler nedeniyle tekstilde rekabet gücünü 1998’den itibaren kaybetmeye baÅŸladı. O tarihten itibaren biz tedarik anlamında UzakdoÄŸu’daki fabrikalardan faydalanmaya baÅŸladık ama yatırımları hep Türkiye’de tutmaya çalıştık. Bu baÄŸlamda Türkiye etrafında maliyetlerin düşük olduÄŸu ülkelere yöneldik. 2000’de Bulgaristan yatırımını yaptık ama Bulgaristan’ın AB’ye üyeliÄŸi hızlanınca oradaki maliyetler yükseldi ve istediÄŸimiz verimi alamayınca 2001 ortasında kapattık.’Woolworths çorabının yüzde 60’ı bizdenMARKS and Spencer’ın çocuk gecelik ve pijama kısmında güçlü olduklarını belirten Erturgut, cirolarının yüzde 15’inin buradan geldiÄŸini ve amaçlarının bunu yüzde 30’a çıkarmak olduÄŸunu söyledi. Woolworths’un en eski müşterilerinden biri olduÄŸunu dile getiren Erturgut, ‘Woolworths’te satılan çorap ve iç çamaşırlarının yüzde 60’ı bizden gidiyor’ dedi. Düzce’ye yeni yatırımYENÄ° teÅŸvikler kapsamında Düzce’ye yatırım yapacaklarını bildiren Erturgut, ‘3 milyon dolar civarında bir makina ve ekipman satın aldık. Yıllık 6 milyon çift olan çorap kapasitemiz bu yatırımla iki katına çıkacak. Bu iç giyim yatırımını da kapsıyor. Ayrıca aldığımız makineler sayesinde çorap burunlarını üzerinde dikilecek’ dedi. Erturgut ayrıca 2005 yılında açmaya baÅŸlayacakları Mısırlı Ä°ntimo maÄŸazalarıyla da Türkiye’de bir zincir oluÅŸturmak istediklerini bildirdi. Antibakteriyel çorap bile var 3 yıl önce Mark&Spencer’la geliÅŸtirdikleri bir teknolojiyle antibakteriyel çorap üretimine baÅŸladıklarını vurgulayan Erturgut, ‘Geçen yıl medikal bir ürün olarak Türkiye pazarına sunduk. Åžimdi daha büyük çaplı üretim yapma kararı aldık. Tüm Mısırlı çoraplarını giyen kadın ve erkekler, bu özelliÄŸe sahip olacaklar. Bu ürün mantar oluÅŸumunu engeller ve ayakta istenilmeyen kokuları giderir’ diye konuÅŸtu. Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!