Güncelleme Tarihi:
KURGU DÜNYASININ BAŞKA YERİNDELER
Vatanım Sensin (Kanal D)
Onlar dizi dünyasının en ‘nerd’ yönetmenleri. İşin tekniğine, matematiksel kadraj hesaplarına, akıl oyunu kurgu numaralarına, titiz planlara bayılıyorlar. Her ne kadar David Lynch’e hayran büyümüş görünseler de, şimdilik kurgu dünyasının bambaşka bir yerinde ‘Vatanım Sensin’de sinemasal bir dünya kurmakla meşguller. Bu zamana kadar dönem dizilerinde izlediğimiz en kaliteli işlerden birini çıkarıyorlar.
OYUNCULARINI YOĞURUYOR
Hilal Saral
Kara Sevda (Star TV)
‘Kara Sevda’, sıradan bir kavuşamayanlar melodramı olmadıysa bu büyük oranda Hilal Saral sayesinde. O, elindeki oyunculardan iyi malzeme çıkarmayı en iyi bilen yönetmenlerden biri. ‘Kuzey Güney’de Kıvanç Tatlıtuğ ile efsanevi anlar yaratan Saral, şimdi Burak Özçivit’in Kemal’inden bir romantik ikon yarattı. ‘Kara Sevda’ gibi kederli bir hikâyeyi büyülü ışık oyunlarıyla kalbimizi ısıtan bir aşk öyküsüne çevirdi. Neslihan Atagül’ün Nihan’ı biraz da onun sayesinde acıların kadını olmaktan çıkıp güçlü, kanlı canlı, cesaretli bir karaktere dönüştü.
DRAMATİK DÜNYA YARATICISI
Uluç Bayraktar
İçerde (Show TV)
‘Ezel’den bu yana Türkiye’nin en heyecan verici yönetmenlerinden biri Uluç Bayraktar. ‘Son’, ‘Menekşe ile Halil’, ‘Ezel’ ve ‘Karadayı’ gibi işlerinde kazandığı ruh hastalığına varan detaycılığının ustalık dönemini ‘İçerde’de yaşıyor. İnsanı içine çekmeyi bırakın, değirmen gibi öğüten dramatik dünyalar yaratıyor. ‘İçerde’de Mestan’ın ölümüyle sonlanan dövüş sahnesi tarihe geçmeli. Celal ölümle yüzleşmeye giderken sokaktan yuvarlanan portakallar gibi büyük sinema eserlerine selam vermesi, mekân şartlarını sonuna kadar zorlaması da takdir edilmeli.
EN İÇTEN GÖZE SAHİP YÖNETMEN
Zeynep Günay Tan
İstanbullu Gelin (Star TV)
Dizi yönetmenleri arasında en içten göze sahip olanlardan. Çektiği hikâyeler neredeyse şiirsel gerçekçiliğin sınırlarında dolaşıyor. Melankolik karakterler, hiper realist, acımasız, sert koşulların içine bırakılıveriyor. Deniz Koloş’la birlikte yönettiği ‘İstanbullu Gelin’in maskülen yapısının, feodal metninin altında, Süreyya’nın kırılganlığı, samimiyeti, hayata karşı iyi niyeti üzerinden ilerleyen tatlı bir akış var. Süreyya’yı geçmişiyle, zaaflarıyla, saçmalıkları ve zaferleriyle bir bütün halinde böyle inandırıcı anlatabilmek dizinin başarısının en büyük sebeplerinden biri.