Güncelleme Tarihi:
Hayaller, hayaller…
Ve hayallerin peşinden düşe kalka koşarken yaşanan büyüme sancıları.
Animasyon ve live action türlerini başarıyla birleştiren Hop adlı filmdeki iki kafadarın ortak noktaları bunlar işte.
İki kafadar derken yanlış anlamayın, biri tavşan, diğeri ise evin işe yaramaz delikanlısı.
TEK DERDİ BATERİST OLMAK
Paskalya tavşanının oğlu olan küçük E.B. baba mesleğini yapmak istemiyor.
Tavşanımız müzik tutkusuyla yanıp tutuşmakta.
Renkli şekerlemeler ve çikolatalarla dolu olan dev şeker fabrikasının olduğu Paskalya adasından bir an önce uzaklaşmak istiyor.
Tek derdi Hollywood’a kaçıp, ünlü bir baterist olabilmek.
E.B., Hollywood’a kapağı attığında miskin, amaçsız ve işsiz Fred’le tanışıyor. İkisinin olgunlaşma yolunda öğrenmesi gereken çok şey, alması gereken çok ders var.
CANLANAN OYUNCAKLAR
Hop, Universal’in çatısı altında faaliyet gösteren Illumination Entertainment’ın Çılgın Hırsız’dan (Despicable Me) sonraki ikinci filmi.
Çılgın Hırsız’dan farklı olarak bu kez animasyon ve gerçek oyuncular bir araya gelmiş.
Yönetmen koltuğunda da benzer yöntemlerle çekilmiş olan Garfield 2 ile Alvin ve Sincaplar filmlerinden hatırladığımız Tim Hill var.
PASKALYA ZAMANI DA DEĞİL AMA!
Hop, Paskalya ruhunu hissettirmek isteyen bir film. Şekerlemeler, paskalya yumurtaları, paskalya tavşanlarını bir anlamda canlandırmış oluyor.
Ama filmin paskalya kısmı tabii ki hem zaman hem de duygu olarak bize uzak.
Hop, bizde daha çok bir yılbaşı filmi gibi algılanabilir ama onun da mevsimi değil tabii.
Sonuçta yanlış bir zamanlamadan söz etmek mümkün.
NOEL BABA GEYİKLERİ VE PASKALYA CİVCİVLERİ
Paskalya adası gerek görüntü gerekse de sakinleri açısından oldukça ilginç bir yer. Rengarenk şekerlemelerin, çikolataların yapım aşaması renkli ve eğlenceli görüntülerle geliyor perdeye. Her tür sakız üreten, renkli jöle şekerlerinin şelaleler gibi aktığı bir fabrikadan bahsediyoruz.
Burada çalışan tavşan ve civcivlerin tasvirleri de ilgi çekici. Paskalya tavşanı bu atıştırmalıkları Paskalya’dan önceki gece uçan civcivlerin çektiği büyük yumurta şeklindeki kızağa yüklüyor (hatta Noel babanın ren geyiklerinin çektiği kızağının Paskalya civcivlerinden ilham aldığı da söyleniyor).
Fabrika sınırlarında çekememezlik de var.
Kıskanç civcivlerin başı, iri kıyım Carlos darbe girişimine çoktan hazır.
OYUNCAKLAR CANLANACAK
Hop, öyle derinlikli, ahım şahım hikâyesi olan bir film değil. Yukarıda da dediğim gibi zamanlaması da yanlış.
Ama büyüme sancıları, kıskançlık, güç savaşı, dostluk gibi farklı konuları renkli görüntüler eşliğinde yedirerek perdeye getiriyor ve sonuçta eğlenceli bir seyirlik olmayı başarıyor (e tabii bir de E.B. seslendirmesinde Kenan Doğulu parmağı var ki bu da filmin önemli kozlarından).
Gerçek oyuncular ve animasyonun birleşimi izleyenler için masalsı bir dünyanın kapılarının açılması demek.
Biraz da oyuncak bebekler ve hayvanlarla oynadığımız çocukluk yıllarına dönmek demek.
Böyle filmlerden sonra evdeki oyuncaklara canlı muamelesi yapmak pekala mümkün.
Genç tavşan 17 yaşında
Babasından Paskalya mirasını devralmak üzere olan E.B., insan yılıyla yaklaşık 17 yaşlarında. Bu mesleğin kendisine uygun olmadığını düşünüyor ve evden ayrılmaya karar veriyor. Bu zor durumda Paskalya Adası’nı terk ederek baterist olma hayalinin peşinde Los Angeles’a gidiyor.
Müzikler şahane
Yapımcılar Hop filmine ‘I Want Candy’ şarkısının güncellenmiş bir yorumunu yerleştirdiler. Bol davullu bu pop şarkısı E.B.’nin dünyasına ve filmin temasıyla, anahtar sahnelerine bağlanıyor (örneğin Paskalya şekerine). Filmin diğer şarkıları eski tarzla modern tarzı karıştırıyor. Filmin müzikleri şu şarkıları da içeren ilginç bir karışım sergiliyor: R&B şarkıcısı Taio Cruz’un Billboard Hot 100 listesinde 2010 yılında iki numaraya kadar çıkan ve Birleşik Devletler’de dört milyondan fazla dijital kopya satan ‘Dynamite’ adlı şarkısı, Yolanda Be Cool & Dcup’ın İtalyan şarkıcı Renato Carosone’ye ait olan ve 2011’de Birleşik Devletler’de Top 40 hiti olan 1965 tarihli ‘We No Speak Americano’ şarkısı, metal grubu Poison’ın 1988’de yayınlanan ve grubun Birleşik Devletler’deki ilk bir numarası olan ‘Every Rose Has Its Thorn’ şarkısı, Hole grubunun üçüncü albümünden Modern Rock Tracks listesinde bir numaraya çıkan 1998 yılı çıkış single’ı ‘Celebrity Skin’ şarkısı ve R&B ikilisi Niki&Rich’in 1971 tarihli Jean Knight şarkısı ‘Mr. Big Stuff’ın yeni yorumu. Filmde boy gösteren bir başka topluluk da kurucu üyeleri Alabama’daki bir körler okulunda tanıştıktan sonra 1939’da birlikte çalmaya başlayan efsanevi The Blind Boys Of Alabama grubu oldu. E.B. filmin o sahnesinde grubun çalışmasına sızıyor ve onlarla birlikte davul çalıyor.
Scrat’ten E.B.’ye
Ana karakterler E.B., Paskalya Tavşanı, Carlos ve Phil, Emmy ödüllü ve Annie adayı sanatçı Peter Deseve tarafından tasarlandı. Deseve’nin Meledandri ile ilişkisi Buz Devri filmine kadar dayanıyor. Deseve o filmde milyonlarca insanın Scrat olarak tanıdığı, herkesin sevgilisi pala dişli tarih öncesi sincabı tasarlamıştı. R&H şirketi animatörler çalışırken etraflarında bulunan tavşanlardan ve civcivlerden ötürü bir süreliğine evcil hayvan bahçesine benzedi. Gerek tavşanların bir şeye dikkatle bakarkenki kulak hareketlerini gerekse civcivlerin yüksek sesle ciklemesini ve hızlı, şaşkın hareketlerle tüylerini kabartışını 360 derecelik bir açıyla kaydetmek için düzinelerce kamera kullanıldı.