OluÅŸturulma Tarihi: Haziran 27, 2005 00:00
Yıl boyunca bekleyip planını yaptığınız tatilin, arzu ettiğiniz gibi geçmesi sizin elinizde. Bilinçli davranıp, aksiliklerin önünü kesebilirsiniz.Haklarınızı biliyor musunuz Aylarca plan yaptıktan sonra bir seyahat programı satın aldınız, ama çıktığınız tatil umduğunuz gibi geçmedi. Birçok insan gibi ‘Bu seneki tatilden hiçbir şey anlamadım’ deyip geçer misiniz? Böyle yapmamalısınız. Çünkü tatilinizin umduğunuz gibi geçmesini sağlayabilir ya da kötü bir tatilin telafi edilmesini isteyebilirsiniz. Alışveriş yaparken bildiğiniz tüketici hakları, seyahat hizmetleri için de geçerli.Bir tatil programı satın alırken, hepimizin yaşadığı en büyük endişe, acentenin verdiği sözlerde durmaması, gittiğimiz yerin beklediğimiz gibi çıkmaması ve paramızın geri iade edilmemesidir. Çünkü, pek çoğumuz yakın geçmişe kadar bu tür mağduriyetler yaşadık. Bilinçli davranıldığı takdirde bu tip sorunlar telafi edilebiliyor. Bunun için ilk dikkat edilmesi gereken husus, seyahat acentesinin TÜRSAB’a (Türkiye Seyahat Acenteleri Birliği) üye olup olmadığıdır. Bu, o işletmenin yasal olduğunu ve sorumluluklarını yerine getirmek konusunda titiz davranması gerektiğini garantiler. Broşürü dikkatli okumalıAcentenize gidip nerede tatil yapacağınıza karar vermeden önce tanıtım broşürlerini çok iyi incelemelisiniz. Çünkü bir terslik olduğunda broşür yazılı kanıttır.- Vergiler dahil fiyat ve ödeme koşulları,- Gidilecek yer ve ulaşım biçimi,- Kalınacak yerin özellikleri,-
Yemek ve gezi planı,- Paket tur programı verilmesi gerekiyor.SözleÅŸme yapmayı unutmamalıAcentenin size zorunlu olarak vermesi gereken tanıtım amaçlı broşürü incelediniz ve paket tur satın almaya karar verdiniz. Bundan sonra acentenizle sizin aranızda bir sözleÅŸme imzalanacaktır. Bu sözleÅŸmenin bir nüshası sizde kalmalı. SözleÅŸmede;1- Tüketicinin ve acentenin ismi, telefon gibi bütün eriÅŸim bilgileri,2- Hareket ve dönüş tarihi ile kesintiler dahil paket turun süresi,3- Yolculukta durulacak yerler, konaklama yeri ve sınıfı gibi paket tura dahil diÄŸer hizmetlere iliÅŸkin bilgiler,4- Paket tur öncesi ve paket tur sırasında sözleÅŸmenin iptalinin nasıl yapılacağı,5- Fiyat ve ödeme ÅŸeklinin nasıl olacağı,6- Acentenin, sözleÅŸmeye kısmen ya da tamamen uymaması halinde ödeyeceÄŸi tazminatla ilgili bilgiler yer almalı.Sigorta yaptırmalısınızNasıl ki saÄŸlık sigortanız varsa, nasıl ki evinizi sigorta yaptırıyorsanız, tatil paketinizi de sigortalattırmalısınız. Her acentenin bir TÃœRSAB sigorta paketi var. Buradan tatilinizi, tatil süreniz kadar sigortalatabiliyorsunuz. Böylece tatil boyunca başınıza bir zarar geldiÄŸi takdirde, bunu tekrar talep etme hakkınız doÄŸuyor.Seyahate çıkarken yapmanız gerekenler1-Seyahat hizmetini TÃœRSAB üyesi kuruluÅŸlardan almalısınız.2-Tatile ait broşürü iyi incelemeli ve broşürü saklanmalısınız. 3-Ä°mzaladığınız gezi ÅŸartlarını belirten sözleÅŸmenin bir nüshasını saklayın. 4-Seyahat ücreti ödenildiÄŸinde, rezervasyon bilgilerinin ayrıntılı olarak yer aldığı ‘voucher’ ı saklamalısınız.Hayata dair her ÅŸeyÂ
button