Gülden AYDIN
Oluşturulma Tarihi: Temmuz 25, 2010 00:00
Toplum Gönüllüleri Vakfı ve Petrol Ofisi, çeşitli üniveristelerden 30 gönüllü üniversiteliyi Hakkarili öğrencilerle buluşturdu. Öğrencilerin kimi basketbol, kimi badminton, kimi eskrim öğreniyor
Hakkari Cumhuriyet Caddesi cıvıl cıvıl. Araç trafiği, kaldırımlardaki kadınlı erkekli yaya trafiğinin yanında sönük kalıyor. Bu kez kepenk kapattıran, polislerin taşlandığı bir çatışma haberi için değil, Hakkarili çocukların üniversiteli ağabey ve ablalarıyla ortaklaşa katıldıkları ‘Barış Köprüsü Hakkari Dönemsel Yaz Projesi’ni
haber yapmak için geldik.
Toplum Gönüllüleri Vakfı (TOG) ile stratejik ortağı Petrol Ofisi’nin bu projesi çerçevesinde, Türkiye’nin farklı şehirlerinden 30 gönüllü üniversite öğrencisiyle Hakkarili 50 ilköğretim okulu öğrencisi bir arada. 18 Temmuz’da başlayıp 2 Ağustos’ta sona erecek olan projede.
KAZLAR ERKEKLERDEN FAZLA Toplum Gönüllüleri Vakfı (TOG) Yönetim Kurulu Başkanı İbrahim Betil’le birlikte, Gençlik ve Spor İl Müdürlüğü’nün kapalı spor salonuna gidiyoruz. Gönüllü üniversiteliler ve Hakkarili öğrencilerle buluşacağız.
Valiliğin yaz okulundaki çocuklarla TOG’un projesinde yer alan çocuklar aynı. Çünkü TOG, projesinde yer alacak çocukların tespiti ve katılımı için yardım istediğinde valilik, yaz okulundaki çocukları işaret etmiş. Spor salonunda, kız çocuklarının oranı erkeklerden fazla. Yaşları 6-14 arasında değişiyor. Kimi basketbol kimi badmintom kimi voleybol oynuyor. Ama eskrim çalışan çocukların henüz kılıç ve kıyafetleri gelmemiş.
Salonun bir köşesinde halka şeklinde oturan çocuklar, ‘Çevreci Penguenler’. TOG, stratejik ortağı Petrol Ofisi ve Özel Sektör Gönüllüler Derneği, çocukları çevre koruma, enerji ve su tasarrufu, küresel ısınma gibi konularda bilinçlendirmek için bu grubu kurmuş. 15 gün sürecek bu faaliyetlerle çocuklar eğitilse de projenin en önemli yanı, gençlerin öncülüğünde toplumsal barış ve dayanışmanın güçlendirilmesi.
RUKİYE TAN (10)
Çekingenliğim azaldıTatillerde canım sıkılırdı. Oyun alışkanlığım yoktu. Evde boş boş otururdum. TV’lerde, büyük şehirlerdeki aktiviteleri görünce ben de isterdim. Barış Köprüsü’ndeki ağabey ve ablalarım sayesinde birkaç yeni arkadaş edindim. Takım halinde oynamayı, dayanışmayı öğrendim. Daha azimli oldum. Eskiden çekingendim, şimdi azaldı. Bana çevreyle ilgili kitap verdiler. Zaten okulumda kurduğum ‘Hakkari Ters Lale Çevrecilik Grubu’nun başkanıyım. 26 arkadaşımla birlikte Hakkarilileri çevreye duyarlı yapacağız. Sokaklara çöp atıyorlar onu engelleyeceğiz.
SİNAN ÖZALP (14)
Basketbolda Hido olacağım
Üniversiteli öğretmenler bize çok sevgi gösteriyorlar. İki gün önce oyun oynuyorduk. Beni aralarına katmamışlardı. Öğretmenim beni omuzumdan tuttu, oyuna kattı. Beni sevdiğini anladım. Basketbolda Hido olacağım.
NİHAT ÇETİNKAYA (12)
İştahım bile arttıBabam işsiz. Üniversiteli öğretmenlerim gibi olabilirim ilerde. Çok istekliyim. Daha erken uyumaya başladım. İştahım arttı. Evde yaramazlık yapacak halim kalmadığı için annem çok memmun.
DİYAR ÇITAK (11)
Hemen bitiyor diye üzülüyorumGenç öğretmenler çok kibar. Arkadaşlarıma kötü davranıp yaramazlık yaptığımda üzüldüklerini görüyorum. Bu yüzden hata yapmamaya çalışıyorum. Bu yaz tatilim çok eğlenceli geçiyor. Günde üç saat hemen bitiyor diye üzülüyorum.
GÜLİSTAN YILMAZ (21)
Düğünlerin baş misafiriyizMarmara Üniversitesi Almanca İşletme Enformatiği 2’inci sınıftayım. İki yıl önce TOG’la tanıştım. Mültecilere Türkçe öğrettim, sokakta yaşayan çocuklarla graffiti yaptım. Hakkari projesi fikrini çıkaranlardan biriyim. Buranın insanları da doğası gibi el değmemiş. Öyle içten, konukseverler ki. Düğünlerin baş misafiriyiz. Evlerine davet ediyorlar. Hakkarili gençler ve çocuklar çok bilgili. Çıkış yolu olarak öğrenmeyi, bilgiyi seçiyorlar. Üniversite arkadaşlarımın hiçbirinin evinde buradaki kitaplıklar yok. Empati kurarak hazır bilgi yerine gerçeği keşfettim. Bizi el üstünde tutmalarının dışında ayırımcılık görmedik. Çocuklar çok zeki ama imkanları kısıtlı.
ŞEVKET CAN YASA (19)
Hakkari erken staj olduBilecik Osmaneliliyim. Aydın Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilgiler Öğretmenliği 2’inci sınıftayım. Ankara’dan ötesini görmemiştim. Annem ileri görüşlüdür, gönül rahatlığıyla gönderdi beni buraya. Her yerde zırhlı asker ve polis aracı görmeye alışık değildim. Halk da bize alıştı. Geçenlerde çocuklarla caddede koşarken
trafik durdu. Herkes
film çektiğimizi sandı. Hakkari benim için erken staj oldu.
İBRAHİM BETİL
Taşı al topu ver değişiyorlarÇocukların yaşamını geliştirecek ortamları sağlamazsak hayal güçleri onları farklı yönlere götürüyor. Taşı oyuncak haline getiriyorlar. Zarar vermek için attıklarına inanmıyorum. Çocuklara pedagojik yönden yaklaşıp geliştirme görevini yapmayan yetişkinler suçlu. Çocukların yaratıcılık ve hayal gücüne destek verecek ortamlar sağlamakla yükümlüyüz. Taş atan çocukları yetişkin mahkemelerinde 7-10 yılla yargılayamazsınız. Ellerine top verince değiştiklerine tanık oldum. Kolay olanı mı yapmalıyız, işi zora mı sokmalız? Toplum koşullarından şikayetçiysek bizi yönetenlerin sorumluluğunu sorgulamalıyız. Her yıl farklı şehirlerde toplumsal duyarlık projelerini hayata geçiriyoruz. Sadece o yöreye bir şeyler katmakla kalmıyor, gençlerin bir şeyler öğrenmesini sağlıyoruz. Her fırsatta üniversite gençliğini yargılamayı seviyoruz. İşte bakın, burada büyük bir hazla çalışıyorlar. Gelip vali, belediye başkanı ve yerel halktan destek aldılar.