Tasarlarken sadece seks düşündüm

Güncelleme Tarihi:

Tasarlarken sadece seks düşündüm
Oluşturulma Tarihi: Şubat 25, 2012 00:00

Osm@n ve H@rem markalarının yaratıcısı Sedef Çalarkan en büyük hayalini gerçekleştirdi ve Ten’le işbirliği yaparak dört yıldır üzerinde çalıştığı iç giyim markası H@lvet’i yarattı. Pornografik değil erotik tasarımlar yaptığını söyleyen Çalarkan’ın ilhamı beklendiği üzere Muhteşem Yüzyıl değil Kıvanç Tatlıtuğ.

Haberin Devamı

- Ten ile yollarınız nasıl kesişti?
- Ben gittim. Çünküsü biraz uzun. 2005 senesinde Osm@n markasını yarattığım dönemde, hayallerim vardı. Mumlar, fincanlarını üretilecek,  osm@n’ın otelini, kulübünü yapıp tek başıma dünyayı fethedecektim. Sanırsın Fatih Sultan Mehmet! Ama bir baktım çöküşteyim. Üretimle başa çıkıp, reklam kampanyalarına milyon dolarlar yatıracak gücüm de yok. Fuarlara, defilelere oluk oluk para akıtacak durumum da... Koç, Sabancı, Doğuş beni keşfeder, belki destek olur diye hayal ederken bir baktım markamın mantar gibi taklitleri türüyor. Bir daha yeni bir marka kurarken büyük bir üreticiyle anlaşmayı böyle kafaya koydum. Üzerinde dört sene çalıştığım projeyi köklü iç çamaşırı firması Ten’e götürdüm. İki saatlik görüşmenin sonucu Ten Yönetim Kurulu Başkanı Deha Orhan en az benim kadar heyecanlanmıştı.

Haberin Devamı

- Bir insan seksi bir iç giyim koleksiyonu tasarlamayı niye hayal eder?
- Türkiye’de tasarım alanında her şey eksik olduğu gibi iç çamaşırı çeşitliliği de eksik. Tarihe konu olmuş haremin gizemli, mistik havasına hiç dokunulmadı. Ben de bu konseptten yola çıktım. Seks hayal etmeyen insan var mıdır dünyada? Yüzyıllardan beri var olan seksi görünme arzusuna katkım olsun istedim. Yani ben işi şansa bırakmıyorum. Tasarladığım iç çamaşırlarına bırakıyorum.

- Markanın adı h@lvet. Yine ‘a’ harfi yerine @. Neden?
- Ben anakronizm felsefesinden yola çıkmış bir tasarımcıyım. Objelere, karakterlere ait oldukları zaman dilimleri dışında unsurlar ekliyorum. Belleklerde yer etmiş tarihi unsurları, kelimeleri eğlenceli bir yaklaşımla ele aldım, güncel ve hafif bir dille popülerleştirdim. ‘@’ işareti buna gönderme yapıyor. İçinde ironi var ve insanların iPod’lu padişah figürüne baktıkları andaki tebessümlerini h@lvet’de de hissediyorum.

/images/100/0x0/55eb5b3cf018fbb8f8bbe624

- İsimde ‘Muhteşem Yüzyıl’ etkisi fazlasıyla hissediliyor? Siz de dizinin fanatiklerinden misiniz?
- İnanmazsınız ama hiç seyretmiyorum. Ben Kuzey-Güney fanatiğiyim. Valla Muhteşem Yüzyıl’ın başrolündeki sakallı oyunculara bakınca benim kafamda ‘halvet’ belirmiyor. Ama Kıvanç’a (Tatlıtuğ) bakınca düşünmeye başlıyorum. Benim haremim beynimde. Adı üstünde, bunlar seks yapmadan önce giyilecek çamaşırlar... Tabii isterseniz seks sırasında da üzerinizde kalabilirler.

Haberin Devamı

- Bu çamaşırlar kişinin seks hayatına ne katar?
- Zor olan her zaman daha makbul. Uğraşsınlar...

- Seksi tasarım nedir? Tanımlar mısınız? Ve bir tasarımı seksi yapmak için nelere dikkat ediyorsunuz?
- Kadın anatomisini iyi incelemek gerek. Bacakları daha uzun ve popoyu daha yuvarlak göstermek için külot kesimine, göğüsü daha havada ve dik göstermek için doğru desteklemeye dikkat ediyorum. Dantel ve ipek kullanıyorum.

- Bu iç giyimlerden bazı parçalar istenirse dış giyim olarak da kullanılabilir mi?
- Çok rahat kullanılabilir. Bustiyerler, üst ipek bluz grupları etek ve jean’le kombinlenebilir. Hatta ipek kadife mini geceliği bir kulüpte gördüm. Bir müşterimiz elbise olarak giyip gelmişti.

Haberin Devamı

“H@lvet yolun sonu benim için. Hedeflerim büyük. Dünya üzerinde Agent Provocateur’un en önemli rakibi olacak. Bunu H@lvet Night Club takip edecek ve daha sonra da H@lvet Hip Hotel açılacak. Çok ünlü markalara üretim yapan Fransız bir parfüm üreticisiyle iletişim halindeyiz. Çok yakında parfüm de geliyor”

“Koleksiyonum pornografik değil erotik. Tasarlarken belli bir kadın hayal etmedim. Sadece seks düşündüm. Ama çekimlerde Hürrem’e benzer bir kadın istedim. Ülkenin yüzde altmışı Muhteşem Yüzyıl’daki Hürrem olmak istiyor. Yani biraz ticari düşündüm”

Koleksiyon dört ana gruptan oluşuyor. Renkler siyah-altın-bordo-koyu yeşil. Kumaşlar ipek-saten ve ipek-kadife. Üzerleri Osmanlı saray tarihinde önemli mücevher ve Hürrem’in yüzüğü gibi yarı değerli taşlarla süslendi. Gecelik, sabahlık, g-string ve sutyen gibi modellerden oluşuyor. 16 satış noktasında satılıyor.

Haberin Devamı

DEICHMANN’IN YENİ YÜZÜ HALLE BERRY

Dolgu topuk gladyatörler favorim

/images/100/0x0/55eb5b3cf018fbb8f8bbe626

Pussycat Dolls, Sugababes ve Cindy Crawford’dan sonra Oscar’lı star Halle Berry de Deichmann için koleksiyon tasarladı ve markanın yeni yüzü oldu. Deichman Pazarlama Uzmanı Andreas Conze, Almanya’nın Essen kentinde bizim için Halle Berry ile sohbet etti

ANDREAS CONZE: Çiçek desenli birçok topuksuz ayakkabımız var. Ayrıca bu yılın modası olacak ürünlerimizin başında farklı renklerdeki dolgu topuklu modellerimiz yer alıyor.
HALLE BERRY: Düz sandaletleri giydiğimden beri çok seviyorum. Dolgu topuklu gladyatörler de bu yaz favorim.
CONZE: Favori ayakkabı renginizi öğrenebilir miyim?
BERRY:  Ten rengi insanıyım.
CONZE: Deichmann’ın avantajı bir çift parasına üç çift ayakkabı sahibi olabilmek.
BERRY: Beğendiğim ayakkabının birçok rengini almak isteyen biriyim.
CONZE: Ayakkabıların ve koleksiyonun sizin adınızı taşıması size ne hissettiriyor?
BERRY: Hangi kadın kendi ismini bir ayakkabı koleksiyonuna vermek istemez ki? Bence bu çok havalı bir şey.  Bu projeyle gurur duyuyorum.
CONZE:  Kadınların neden ayakkabı tutkunudur?
BERRY: Ayakkabı kadını özetler. Bir ayakkabı seksi olabilir, ruh halini yansıtabilir. Süslenmenize imkân tanır. Ayakkabılar harika aksesuvarlardır. Ben ayakkabılarını sıklıkla değiştirmeyi seven biriyim.
CONZE: Ayakkabıda olmazsa olmaz üç unsur nedir?
BERRY: Modaya uygun, modern ve elbette kadınların kolayca ulaşabileceği rahatlıkta ve uygun fiyatlı olmasını tercih ederdim.

Haberin Devamı

21 ÜLKEDE AYNI ANDA

Halle Berry’nin, Deichmann için tasarladığı 30 parçalık koleksiyonun ismi ‘Halle Berry 5th Avenue. Topuklu modellerin rengârenk alternatifleri ve çeşit çeşit çantalar bulunabiliyor. Sadeliğin ve şıklığın ön plana çıktığı koleksiyon 5 Mart’ta Türkiye ile birlikte Avrupa’nın 21 ülkesinde satılacak. Ayakkabı ve çantaların fiyatları 59.90-99.90 lira.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!