Oluşturulma Tarihi: Nisan 02, 2006 00:00
ABD’de koruma sağlamada yetersiz kaldıkları ve aldatıcı reklam yaptıkları gerekçesiyle, önde gelen 5 güneş losyonu üreticisi firma hakkında dava açıldı. Hakkında dava açılan Coppertone (Schering-Plough), Banana Boat (Sun Pharmaceuticals ve Playtex), Hawaiian Tropic (Tanning Research Laboratories), Neutrogena (Neutrogena Corp. ve Johnson and Johnson) ve Bullfrog (Chattem Inc) firmalarının ABD pazarının yüzde 70’ine hakim olduğu belirtildi.
Dava açan avukatlar heyetinden Mitchell Twersky, "Bu markaların güneşin zararlı ışınlarına karşı koruduğu yolundaki beyanları, tamamen aldatıcıdır ve doğru değildir" dedi. Los Angeles’te açılan davada ürünlerin üzerindeki "Güneşten korur" ve "Sudan korur" şeklindeki yazıların yasaklanması, bu ürünlerin satışından şimdiye kadar elde edilen gelirin de cilt kanseri araştırmalarına verilmesi isteniyor. Neutrogena sözcüsü, ürünlerinin, Federal Gıda ve İlaç İdaresi (FDA) tarafından konulan standartlara uygun olduğunu söylemekle yetindi.