Taklitle mücadele eden afişler

Güncelleme Tarihi:

Taklitle mücadele eden afişler
Oluşturulma Tarihi: Haziran 23, 2006 00:00

Taklit, dünya çapında şöhret sahibi olduğumuz konulardan biri biliyorsunuz. Turistik bölgelerin hepsinde taklit ürün satan dükkan patlaması var. Kuşadası’nda gemiden inen turist de, Kapalıçarşı’yı ziyaret eden de, Kemer’in ana caddesinde yürüyüşe çıkan biri de elini sallasa taklide çarpıyor.

Sahtecilik geçen yıl Türkiye’de tahmini olarak 4 milyar dolar vergi kaybına yol açtı. Sahte ürün ticaretinin tüm dünyadaki boyutu 512 milyar dolar.

Marka Koruma Grubu, taklitle mücadele için kuruldu. Üyeleri arasında BAT (British American Tobacco), Eczacıbaşı-Beiersdorf, Johnson&Johnson, JT International, Henkel, L’Oreal, Mey İçki, Nestle, Pfizer, Philip Morris, Procter&Gamble, Reckitt Benckiser ve Unilever var.

Türkiye’de faaliyet gösteren 300’e yakın yabancı ve 30 yerli markayı temsil eden bu 13 kurum, 2001 yılında bir araya geldi. Sahtecilik ve taklitçiliğe karşı tüketiciyi bilinçlendirmeyi ve ülke ekonomisinin zarar görmesini engellemeyi hedefliyorlar.

Bu amaçla bir de afiş yarışması düzenlediler. Sonuçları 6 Haziran’da açıklandı. Türkiye çapındaki üniversitelerin güzel sanatlar fakültelerine yönelik düzenlenmişti. Anadolu Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Grafik Tasarım Bölümü öğrencilerinden Nagihan Tekin birinci, Ebuseleme Gülen ikinci, Emre Çıldır üçüncü oldular. Aynı okuldan Talha Mesud Uzan’ın çalışması da mansiyon ödülüne layık bulundu. Afişlerin hepsi benim çok hoşuma gitti. Sizler de görün istedim.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!