Güncelleme Tarihi:
Neden süper kahramanlardan ilham alan bir koleksiyon yarattınız?
- Çocukluğum bu çizgi romanları okuyarak, filmlerini izleyerek geçti. Onlar beni hayal kurduğum zamanlara götürüyor. Hem gücü de oldum olası sevmişimdir. En çok da dişi kahramanlara bayılıyorum; kadını güçlü gösteriyor yani feminist bir tarafı var. O yüzden sadece Supergirl, Batgirl ve Wonder Woman’ı seçtim.
Süper kahramanların gittikçe popülerleşmesini, çağımızda yetişkinlerin bile kahramanlara ihtiyaç duymasını neye bağlıyorsunuz?
- ‘Kahraman’ kelimesi birçok sıfatı içinde barındırıyor; lider, cesur, iyi, güçlü, akıllı… Burada benim için önemli olan cesaret. Günümüzde ne kadar çok kadın adım atmaktan korkuyor farkında mısınız? Özgüven eksikliği çağın sorunu. Özellikle ülkemizde ‘neyin ne zaman olacağı belli değil’ psikolojisiyle yaşıyoruz.
Koleksiyonu detaylı anlatır mısınız? Kaç parça, kaç tema var? En çok hangilerine güveniyorsunuz?
- Koleksiyon 35 farklı parçadan oluşuyor. Muhtemelen her hafta yeni bir parça ekleyeceğim. Çok doğurgan ve yaratıcılığımı tetikleyen bir proje. Üç ana karakterin belli başlı temaları var: Supergirl’de S logosu ön planda; Batgirl’de Batman logosu, Wonder Woman’ daysa yıldızlar var. Genel tarzımdan biraz daha cool, daha genç bir koleksiyon oldu. Büyük ve erkeksi yüzükler, pelerin görünümlü zincirler,
çok zincirli kolyeler ve tüm kulağı kaplayan küpeler gibi...
Sizin kahramanınız hangisi?
- Batgirl. Kendini adalete adamış, genç ve yetenekli. İyi bir dövüşçü ve çok da iyi bir dedektif. Akıllı, zeki, hem kafası çalışıyor hem de fiziksel olarak güçlü. Bir o kadar da güzel. Kim onun gibi olmak istemez ki? Ayrıca Batman ve Batgirl’ün yarasa logosuna âşığım.
Bu çok satacak
dediğiniz parça?
- Batgirl kolyesi. Pembe altın ve siyah mineli logoyu görünce herkes üzerinde taşımak isteyecek.
Hepsi pembe altın mı?
- Evet, bazılarında renk katmak için mine de kullandım. Siyah ve beyaz pırlantalı modeller de koleksiyonu tamamlıyor.
Onları fotoğraflarda görüldüğü gibi üst üste takmamızı mı öneriyorsunuz?
- Ben kat kat takmayı hep seviyorum. Böyle yapınca tasarımlarım abartılı da durmuyor, birbirlerini bütünlüyor. Dünyada yıllardır var olan bir trend bu; ben de markayı kurduğumdan bu yana, yani
5 yıldır uyguluyorum. Hatta Türkiye’de bu konuda ilk olduğumu söyleyebilirim.
NEREDE SATILIYOR?
Kısmet by Milka markası, İstanbul, Ankara, İzmir, Balıkesir, Bodrum’daki mağazalarının dışında Beymen Zorlu, Harvey Nichols’da satılıyor. New York’un en iyi mücevher mağazası Fragments’dan Londra’daki Liberty’e, Suudi Arabistan’daki Harvey Nichols’dan Tokyo’daki butiklere kadar toplam 11 ülkeye ihracat yapıyor. Ayrıca kismetbymilka.com üzerinde online satış var.
Bugünün divası Carla Bruni
Bvlgari’nin Avrupa’dan sorumlu CEO’su Paolo Quacquarini, Hürriyet Pazar okurlarına Carla Bruni’den Elizabeth Taylor’a kadınlar ve mücevheri anlatıyor
Bvlgari, Türkiye’de 20 yıldır satılıyor. Ben de 20 yıldır Türkiye’ye gidip geliyorum; ülkenizle ilgili fikirlerim ilk günden beri süper pozitif. Ama tabii o günlerden bu yana çok şey değişti.
En büyük değişim son 10 yılda gerçekleşen ekonomik büyüme. Uçtunuz resmen. Türkiye bizim için her geçen gün daha cazip hale geliyor. Ama yaşam tarzı ve tercihler açısından çok büyük değişiklikler yok. Seyahat eden, dünyayı gören kitle 20 yıl önce de bizi tercih ediyor, güzel ve feminen olanın değerini biliyordu.
Esin kaynağımız cinselliğini öne çıkaran güçlü kadınlar… Carla Bruni Sarkozy de o kadınlardan biri… ‘Diva’ koleksiyonumuzu ona adıyoruz çünkü o çağdaş bir diva. Coşkulu, ışıltılı, zeki ve erişilebilir biri. İçten gelen zarafetiyle gerek resmi gerek günlük durumlarda son derece rahat. Onu seçmemizin bir başka nedeni de markamızla paylaştığı ortak özellikler; İtalyan kökenleri ve çok yönlü olmak gibi. Bizim markamız da 129 yıl önce küçük bir aile gümüşçüsüyken, zaman içinde sadece mücevher üreten değil otelcilik alanında da başarıya ulaşan uluslararası bir şirket haline geldi. Carla da benzer bir şekilde müzik aracılığıyla yeniden doğdu, dünyanın en iyi tasarımcıları için modellik yaptı ve daha sonra şık, farklı ve özgüvenli bir first lady olarak diplomatik bir rol üstlendi.
Carla Bruni tasarım sürecinde yer almadı ama koleksiyonun ruhunu mükemmel bir biçimde yakaladığını söylüyor.
Marka elçisi olarak sadece Bruni’yle değil; birçok ünlüyle çalıştık, çalışıyoruz. İlk akla gelenler Save the Children projesiyle ortak çalışmalarımıza katılan Zhang Ziyi ve Isabella Ferrari. Bebel Gilberto, Adrien Brody. Rachel Weisz, Julianne Moore, Kirsten Dunst, Clive Owen, Eric Bana gibi isimleri sayabilirim.
Kadınlar mücevhere düşkün; çünkü onu aşkın sembolü olarak görüyorlar. Örneğin Richard Burton, Elizabeth Taylor’a aşkını çoğu zaman mücevher alarak ifade etmiştir. Taylor genellikle son derece değerli ve büyük taşlı etkileyici mücevherleri tercih ederdi. Mücevherler onun için sevdikleriyle paylaşmaktan hoşlandığı saf bir mutluluk kaynağıydı. Şöyle derdi: “Değerli taşlar takmayı seviyorum ama nedeni onlara sahip olmam değil. Böyle bir ışıltıya sahip olunmaz sadece hayran olunabilir.”
Unutulmaz ayakkabılar
Sinema, müzik ya da sporda başarılı, dünyaya
yön veren karakterlerin sadece kendileri değil, kullandıkları eşyalar da belleğimize kazınıyor.
Onlar da sahipleri gibi birer ikon. Michael
Jackson demek biraz da ‘moonwalk’ yaptığı
rugan ayakkabılar demek. Apple’ın kurucusu
Steve Jobs’un imajından New Balance ayakkabılarını çekip alırsanız; çok önemli bir unsur eksilir.
İşte karşınızda dünyanın en ikonik ayakkabıları.
Beatrix Kiddo
Uma Thurman’ın canlandırdığı
karakterin efsane, sarı siyah kostümünü tamamlayan ayakkabıların markası Tiger.
Carrie Bradshaw
Sex and City film serisinin ilkine damga vuran bu
mavi ayakkabı Manolo Blahnik tasarımı.
Lady Gaga
Aykırılıklar kraliçesi Lady Gaga’nın Alexander McQueen ayakkabıları dikkatleri hızla yakaladı.
Kurt Cobain
Nirvana’nın solisti ve
gitaristi Kurt Cobain’in Converse’leri, sahibi 1994’te ölmeden önce de ikondu. Öldükten sonra ismine özel koleksiyon üretildi.