Sunset güneÅŸi batmayan mayo markası olma yolunda

Güncelleme Tarihi:

Sunset güneşi batmayan mayo markası olma yolunda
Oluşturulma Tarihi: Mayıs 09, 2005 00:00

Günkar A.Ş’nin 2000 yılında piyasaya çıkardığı mayo ve bikini markası Sunset Swimwear Antalya, Paris ve Bakırköy maÄŸazalarına ek olarak bu yıl NiÅŸantaşı ve BaÄŸdat Caddesi’nde 2 maÄŸaza daha açacak. Sunset’in büyük hedefi ise Ä°spanya, Dubai ve Shangai’da 2007’ye kadar maÄŸazalar açarak güneÅŸi batmayan bir mayo markası olmak. DÖRT kardeÅŸ tarafından 15 metrekarelik bir örme atölyesi olarak 26 yıl önce kurulan Günkar A.Åž., 2000’de mayo ve bikini markası Sunset Swimwear’ı yarattı. Biri Antalya’da biri Paris’te ve diÄŸeri Bakırköy, Ä°stanbul’da olmak üzere 3 maÄŸazası bulunan Sunset, 2005 yılında NiÅŸantaşı ve BaÄŸdat Caddesi’nde olmak üzere 2 maÄŸaza daha açmaya hazırlanıyor. Günbatımı anlamına gelen Sunset’in büyük hedefi ise, 2007 yılına kadar Ä°spanya, Shangai ve Dubai’de de maÄŸazalar açarak global bir mayo markası olmak. Åžu anda tüm Türkiye’de 350 maÄŸaza ve büyük zincir maÄŸazalarda Sunset ürünlerinin satıldığını belirten Günkar Yönetim Kurulu BaÅŸkanı Kemal GüneÅŸ, 3 yıl içinde daha çok bilinen bir mayo ve iç giyim markası olacaklarını söyledi.Londra’da 2004 yılında bir ofis açtıklarını da kaydeden GüneÅŸ, ‘Orada’da maÄŸaza açma hedefimiz var. Hatta Londra’nın ünlü departman store’u Harrods’ta ürülerimizin satılması için görüşmelerimiz sürüyor’ dedi.Ä°HRACAT 1990’DA BAÅžLADI: GüneÅŸ, 1990 yılından bu yana Günkar’ın ihracat yaptığını ve kendi kolleksiyonları üzerinden pek çok büyük dünya markasına üretim yaptığını belirterek, ‘Hálá da yapıyoruz. Bunlar arasında Tommy Hilfiger, Lee, Marks & Spencer, Diesel, River Island, Calvin Klein, DKNY, Otto ve Top Shop’u sayabiliriz. Barbie, Garfield, Sponge Bob için çamaşır, gecelik ve pijama ve mayo üretmekteyiz’ dedi. GüneÅŸ, dünyanın en büyük mayo markalarından biri olan Gottex’in Türkiye üreticisi olduklarını da kaydetti.26 MÄ°LYON DOLAR CÄ°RO: 2004 yılında örme ve mayoda 20 milyon dolarlık ihracat yaptıklarını kaydeden GüneÅŸ, iç piyasa satışlarının 6 milyon dolar olduÄŸunu ve toplam cirolarının ise 26 milyon doları bulduÄŸunu söyledi. GüneÅŸ 2005 yılı için hem ciro hem de ihracatta yüzde 15’lik artış beklediklerini de kaydetti. GüneÅŸ ayrıca, ayda 450 bin adet örme ve 200 bin adet mayo ve iç giyim üretim kapasitesine sahip olduklarını ve üretimin yüzde 30’unu fason yüzde 70’ini ise kendi markaları için yaptıklarını söyledi. İç giyime şıklık getirdikSUNSET iç giyim ürünlerini Nisan başında piyasaya çıkardıklarını söyleyen GüneÅŸ, ‘İç giyime şıklık getirdik. Büstiyerlerimiz sadece iç giyim deÄŸil dış giyim olarak da kullanılabilecek’ dedi. GüneÅŸ, Bakırköy’de kısa süre önce 580 metrekare büyüklüğünde bir maÄŸaza açtıklarını da hatırlatarak, iç giyime girmeleriyle birlikte maÄŸazalaÅŸma süreçlerinin hızlanacağına da dikkat çekti. Katalog çekimlerini Okan Bayülgen sürdürecekSUNSET’in 2005 mayo kolleksiyonu çekimlerini yapan Okan Bayülgen’den çok memnun kaldıklarını anlatan GüneÅŸ, bundan sonraki katalog çekimlerini de Bayülgen’le sürdüreceklerini belirtti. Sunset’in 2005 mayo katalog çekimlerini Okan Bayülgen Brezilya ve Küba’da gerçekleÅŸtirmiÅŸti. TeÅŸvik kapsamında Adıyaman’a 20 milyon dolarlık yatırımKEMAL GüneÅŸ, üretimlerini Ä°stanbul ve Adıyalan’da yaptıklarını belirterek, ‘1500 kiÅŸiyi istihdam ediyoruz. Bunların 1200’ü Ä°stanbul’da kalanı Adıyaman’da’ dedi. TeÅŸvik kapsamında Adıyaman’daki yatırımlarını büyütmeyi planladıklarını kaydeden GüneÅŸ, ‘Oraya 15-20 milyon dolarlık bir yatırımla dünyada eÅŸi benzeri olmayan entegre bir tesis kurmak istiyoruz. Bunu kumaÅŸ satmak üzere planlıyoruz. Ancak bunun için ortak arayışımız sürüyor. Tek başımıza yapmamız zor olur’ ye konuÅŸtu.Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!