Güncelleme Tarihi:
Under Armour’ın hikâyesi, 1996’da genç bir sporcu olan Kevin Plank’in kendi ihtiyaçlarından yola çıkarak spor kıyafetler üretmek için kolları sıvamasıyla başlıyor. Kevin formasının içine giydiği pamuklu tişörtün ıslanmasından çok rahatsız olduğu için, teri dışarı atan ve böylece vücudun kuru kalmasını sağlayan yeni bir ürün geliştirmeye karar veriyor. Büyükannesinin garajına kapanıyor ve birkaç bin dolarlık start-up sermayesiyle ilk ürününü geliştirmeyi başarıyor. Atlanta Falcon takımından arkadaşı olan birkaç futbolcuyu ürününü giymeye ikna eden Kevin, ilk yıl 17 bin dolarlık satış yapmayı başarıyor. Bundan sonrasıysa Amerikan filmlerinden tanıdık olduğumuz başarı hikâyelerinin bir yenisi şeklinde gelişiyor. Amerika’da 20 yıllık geçmişine rağmen dev rakiplerine kafa tutan bir şirket ve 2015’te ulaştığı 4 milyar dolarlık ciro...
NASA’DAN SPOR SAHASINA...
O gün bu gündür markanın Amerika’daki yükselişinde, ‘teknolojik ürün’ algısının payı büyük. NASA’nın geliştirdiği uzay giysilerinin ısıyı yakalama ve depolama teknolojisini kullandıkları ürünlerinin, bir uzun mesafe koşucusunun performansını çok ciddi oranda artırdığı konusunda iddialılar. Terleme başladığı anda devreye girip teri dışarı atan ve vücudu kuru tutan ‘coolswitch’ teknolojisini birkaç ay önce dünyaya tanıttılar. Ürünlerde hızlı kuruyan, sıkıştırılmış ve sentetik bir kumaş tercih eden marka, tişörtlerinin birçoğunda yine kendi geliştirdiği ‘charged cotton’ teknolojisi kullanıyor.
‘BAŞARI İÇİN FEDAKÂRLIK’
Diğer taraftan pazarlama stratejileri de dikkat çekici. Kendini ‘başarı için fedakârlık yapanların’ markası olarak tanımlıyor. Büyük sıkıntılar ve sakatlıklar yaşadığı dönemde destek verdikleri basketbolcu Stephen Curry’nin şu anda NBA’de en değerli oyuncu olması marka için müthiş bir fırsat yarattı. Yaşadığı tatsız olaylar sonrası bir süre havuzlardan uzaklaşan rekortmen yüzücü Michael Phelps de olimpiyat oyunlarına bu markayla dönüyor. Bir olimpiyatta 8 altın madalya kazanarak tarihe geçen 31 yaşındaki Phelps’in Under Armour’ın hemşerisi, yani Baltimor doğumlu olduğunu da not etmek gerek. Teniste dünyanın iki numarası Andy Murray, Manchester United’ın Hollandalı genç yıldızı Memphis Depay gibi sporcular da markanın işbirliği yaptığı isimler.
3D BASKILI AYAKKABI GELİYOR
Neredeyse her üç yılda bir, büyüklüğünü ikiye katlayan şirket ürün dayanıklılığı konusunda çok iddialı. Bir ayakkabı tüketiciye sunulmadan önce yarım milyon adımlık dayanıklılık testinden geçiriliyor. Şirket, 2.5 yılda geliştirdiği 3D baskılı ilk spor ayakkabısının tanıtımını haftaya yapmaya hazırlanıyor. Spor bilimcilere göre olimpiyat oyunlarında madalyanın renginin altın mı, gümüş mü yoksa bronz mu olacağını sporcu performansındaki yüzde 2’lik fark belirliyor. Bu tespitten yola çıkan marka yönetimi 2016 Rio Yaz Olimpiyat Oyunları’nda 32 ülke ve 19 farklı branştan 250 aday sporcunun sponsoru olarak fark yaratmayı hedeflemiş durumda.