Güncelleme Tarihi:
“Hedeflediğimiz maliyet 100 milyon dolardı, 40 milyon dolar kadar üzerine çıktık. Önemli değil. Sonuçta hayalin üzerine fiyat etiketi konmaz.” Bunlar lüks tüketim imparatorluğu Louis Vuitton Moët Hennessy’nin patronu Bernard Arnault’ya ait. Maliyeti ‘biraz’ aşan bina, Eyfel ya da Sacré-Cœur gibi Paris’in sembollerinden biri olacağına kesin gözüyle bakılan ‘Fondation Louis Vuitton.’ Dâhi mimar Frank Gehry imzası taşıyan sanat müzesi, 27 Ekim’de kapılarını açtı. Karl Lagerfeld, Anna Wintour, Fransa Cumhurbaşkanı François Hollande gibi ‘crème-de-la crème’ davetliler müzeye doluştu. Dile kolay, 13 yıldır bu anı bekliyorlardı.
Thomas Shutte tasarımının bulunduğu galerinin tavanı 21 metre.
İşin bu kısmı, bizim de fazlasıyla aşina olduğumuz bir konuyla benzerlik taşıyor. Zira Arnault, gözüne Paris’in ikinci büyük parkı, 1860 yılında Napoleon’un Hyde Park’a özenerek yaptırdığı Bouis de Boulogne’daki ‘Jardin d’Acclimatation’u kestirdi. 2007’de imar izni alınınca eleştiriler yükseldi. Davalar açıldı, mahkeme projeyi durdurdu. Ancak vakfın sanata ve kente büyük katkı sunacağı göz önünde bulunduruldu. Halk Meclisi’nden özel bir yasa geçirildi. Gerisi çorap söküğü: 100 mühendis ve 3 bin işçinin seferberliğiyle binanın yapımı altı yılda tamamlandı.
AMAÇ GUCCİ’NİN SAHİBİNE GOL ATMAK MI?
Gehry, müze için 60 farklı proje geliştirdi.
50 yıl sonra müzeyi vakıf mülkü olmaktan çıkarıp kente bağışlayacak Arnault’nun asıl amacı ‘Paris’e sembol bina hediye etmek’ olsa da alt metinde rakibe gol atma arzusu var. LVMH grubunun dişli rakibi, Gucci’yi de bünyesinde barındıran PPR/Kering’in kurucusu Francois Pinault, Arnault’ya sanat alanında da meydan okuyordu. Hatta Pinault, müze projesini ilk gündeme getiren isim. Boulogne Billancourt’da müze kurmak isteyen Pinault, imar izni alamayınca, rotayı çevirip Venedik’te Palazzo Grassi’de şahsi koleksiyonunu sergilemişti. Camdan kalenin kralı Arnault, kendi evinde şov yaparak, rakibine de iddialı bir gözdağı vermiş oldu.