Güncelleme Tarihi:
İlkbahar- Yaz 2015 koleksiyonları ve modanın kalbi yazın ardından, fakat yazdan kalma havasıyla New York Moda Haftası’nda attı.
Her sezon tasarımcıların, editörlerin, tüketicilerin cevap aradığı modanın en temel sorusu olan ‘ kadınlar ne ister?’ sorusuna bu sezon da çeşitli cevaplar arandı. Kimi tasarımcılar odaklarında net, kadın tariflerinde tutarlı, kimileri ise kararsızdı. Bu sezon teknoloji yarışı kendini en çok hissettirendi. Giyilebilir teknoloji ürünlerini moda markalarıyla projelendirip podyumlara çıktı. Koleksiyonlarda kumaş teknolojilerindeki yenilikler kendini gösterdi. 1950’ler, 70’ler ve uzakdoğu silüetleri, sokak sanatı ve etnik desenler ile buluştu.
- Moda haftasıyla birlikte en çok konuşulan konu Apple’ın moda endüstrisiyle oldukça yakın olan ünlü tasarımcı Marc Newson ile birlikte yeni akıllı saatini tanıtması oldu. Önemli birçok moda dergisinin genel yayın yönetmeni moda haftasından bir günlüğüne ayrılarak San Francisco’ya lansmana katılmaya gittiler. Vogue Paris’den Emmanuel Alt, Interview’dan Fabien Baron ve Purple’dan Olivier Zahm bunlardan birkaçıydı.
- Opening Ceremony markası moda haftasında en yenilikçi sunumlarını gercekleştirdi. Önce INTEL için tasarladıkları MICA bilezikler tanıtıldı, sonrasında ise HER filminde beraber çalıstıkları Spike Jonze yönetmenliğinde bir tiyatro oyunuyla yeni koleksiyonlarını tanıttılar. ‘100% Lost Cotton’ adındaki oyunda, Elle Fanning, Bobby Cannavale, Dree Hemingway, Rashida Jones ve Karlie Kloss 30 dakikalık bir performans sergileyerek yeni koleksiyonu tanıttılar.
- Ralph Lauren, yeni açılımı POLO koleksiyonunu Central Park’ta gölün üzerinde 4D hologram teknolojisi ile suyun üzerinde sinematik bir sekilde sundu.
- Gareth Pugh, Lexus ile birlikte dev video enstalasyonları ve canlı dans performansları esliğinde ilk New York çıkarmasını yaptı.