Güncelleme Tarihi:
Moda endüstrisinde son yılların en ses getiren projesi şüphesiz ünlü tasarımcıların mağaza zincirleri için kapsül koleksiyonlar üretmeleri. Bu furyanın yaratıcılarından H&M, lüks markalar ve perakende taraflarını efektif bir şekilde buluşturmaya başaranlardan. Bir önceki yıl Alexander Wang projesiyle 10. yılını kutlayan, içlerinde Karl Lagerfeld, Stella McCartney, Versace gibi markaların da bulunduğu ‘tasarımcı işbirlikleri’ projesine, geçen hafta ünlü ve köklü modaevi Balmain kapsül koleksiyon lansmanı ile devam etti.
1950’lerde Pierre Balmain’in kurduğu Balmain Modaevi, son 5 yıldır 1985 doğumlu başarılı tasarımcı Olivier Rousteing’le genç, popüler, seksi ve dinamik bir çizgi ve dünya yarattı etrafında. Markanın en büyük mirası olan ‘couture’ işçiliği ve ışıltılı tasarımlarıyla ünlüler dünyasında da son dönemin en çok arzu edilen markalarından biri oldu. Modayı sürekli takip eden, güncel, her yaştan her kesimden müşteri kitlesinin de, yüksek modanın bu gösterişli markasının işbirliği projesine açıklandığı günden itibaren gösterdiği ilgi ve heyecan oldukça büyüktü.
YENİ NESLİN SÜPERSTARI: OLIVIER ROUSTING
New York’ta geçen hafta gerçekleşen lansman dünyadan davet edilen 600 kadar gazeteci, editör ve davetliyi ağırladı. Dünyadan sadece birkaç gazeteciyle birebir görüşen Olivier Rousteing ile, tasarım süreci, modaya bakış açısı, popüler kültür sevgisi, dijital dünyanın hızı ve sosyal medyanın samimiyeti konularında sohbet ettik. Sürekli ve aşırı hızlı tüketim karşısında gelişen yavaş moda tavrı ona göre pek değil aslında. Herkesin bu hıza bir şekilde ayak uydurmasını çok önemli buluyor.
Genç jenerasyonunu tam anlamıyla temsil ettiği net bir şekilde görülen tasarımcı için, 10 sene önce Roberto Cavalli’nin H&M için hazırladığı koleksiyon için mağaza kapısında kuyrukta beklediği günlerden, 10 sene sonra kendi işbirliğini gerçekleştirecek konuma gelmesi adeta bir rüya. Popüler kültürü tasarımlarına ve etrafında yarattığı dünyasına samimi bir şekilde entegre eden Olivier Rousteing’in günümüz tasarımcısı olduğu, Instagram’daki 1 milyon 600 bin takipçisinden ve en yakın arkadaşları 40 milyon takipçili Kendall Jenner ve 7.5 milyonluk Gigi Hadid’den de belli zaten.
Tasarımcı Rousteing, koleksiyona başlarken, kendinden yola çıkmış. Çok değil yakın bir geçmişte, yani şu andaki gibi her istediğini alamadığı günlerde, beğendiği tasarımcıların kıyafetlerinin fiyatlarının uygun olmasını istediğini hatırlayarak ve hatta Instagram’daki takipçilerinin de Balmain’in ikonik tasarımlarına sahip olmak isteyeceklerini düşünerek, kapsül koleksiyonunu bu parçalardan oluşturmuş. Ancak yine de koleksiyon sadece bir retrospektif havasında da değil, çok iyi kesimli blazerlar, paltolar ve ceketler de Balmain’in şaşaalı tarafını değil, temel parçalarını sevenler için ideal.
VE BACKSTREET BOYS SAHNEDE!
Street’te eski, kullanılmayan bir bankada gerçekleşen defile ve şov oldukça büyük ölçekteydi; dev endüstriyel çift katlı podyum ve sahne konstrüksiyonu, top modeller, kalabalık bir dansçı grubu ve gecenin sürprizi olarak da Backstreet Boys performansı! Herkesi şaşkına çeviren 2000’lerin meşhur ‘boyband’i Backstreet Boys defile sonunda sahneye çıktı ve burun kıvıran kıvırmayan herkesi coşturdu. Tabii ki en önde Olivier, Kendall, Gigi, Karlie Kloss ve diğer arkadaşları olmak üzere...
Gecenin en hareketli ve heyecanlı bölümü bununla kalmıyordu elbet. Sadece davetlilere özel, asansörle inilen bir bodrum katında açılan pop-up mağazanın ilk 10 dakika içerisindeki hali gerçekten görmeye değerdi! Editörler ve davetliler arasında adeta TV’deki süpermarket yarışmaları tadında geçen alışveriş çılgınlığı için atletik ve metodik davranmanız çok önemli!
Bu hafta İstanbul lansmanı da gerçekleşecek olan koleksiyon 5 Kasım’da mağazalardaki yerini alacak. Geçen hafta New York’taki ön gösterimde alınan parçalardan e-bay’de satılmaya başlayanlar bile var şimdiden! Meraklılarına duyurulur!