Sosyal medyada hit olan o şarkı

Güncelleme Tarihi:

Sosyal medyada hit olan o şarkı
Oluşturulma Tarihi: Aralık 01, 2013 01:39

Hürriyet, yeni kampanyası ‘Hürriyet Benim’ ile sosyal medyada hit oldu. Kendi cümlesini seçip, videosunu paylaşanların sayısı 6000’i geçti. Yaratıcı ekiple, bir ‘bireysel özgürlük platformu’ olan ‘Hürriyet Benim’i konuştuk.

Haberin Devamı

10 gün önceydi. Gençler, çocuklar, yaşlılar, başı örtülü kızlar, eşcinseller, çevreciler hep bir ağızdan bir şarkı söylemeye başladı ve dediler ki; “Yazabilirim, sorabilirim, gönlümce konuşabilirim. İstersem susabilirim. Hürriyet benim.” Şarkı kısa sürede herkesin diline yerleşti, yetmedi, binlerce kişi videosunu çekip kampanyaya katıldı, ‘Türkiye’nin Hürriyet Şarkısı’nın bir parçası oldu. Şarkının sözleri TBWA Reklam Ajansı Kreatif Direktörü İlkay Gürpınar Gümüş ve Zeynep Karakaşoğlu’na ait. Onlar şarkıyı yazarken her satır üzerinde düşündüklerini, tartıştıklarını söylüyorlar: “Çünkü satırlarımız azdı ve söyleyeceğimiz çok fazla şey vardı. Bireysel özgürlük, Türkiye’de bilhassa son dönemlerde epey hassaslaşmış bir konu. Şarkıdaki cümleleri yazarken toplumda özgürlük adına en çok yara olmuş konulara değinmeye çalıştık.” Amaç herkese dokunacak bir şarkı ortaya çıkarmaktı. Özgürlükten ilham aldılar, ‘Hürriyet Benim’ dediler.

Haberin Devamı

HERKESİ KUCAKLIYOR

Şarkıyı Kenan Vural seslendirdi ve söylerken büyük keyif aldı: “Böyle bir işin içinde olmak istedim. Filmi gördüm, müzikle birleştirdiğim zaman ‘Tamam’ dedim. Kısacası stüdyoya girerken bu şarkının yaratacağı etkiyi biliyordum.” Kenan Vural şarkıyı en çok toplumun her kesiminden insanı kucakladığı, taraf tutmadığı için sevdiğini söylüyor.

POP-ROCK’TAN KLASİK MÜZİĞE

Şarkının aranjörlüğünü Emre Irmak yaptı. “Hürriyet şarkıdaki iddiayı taşıyabilecek bir markaydı. Temmuz ayında Bodrum’da düzenleme çalışmalarına başladık” diyen Irmak, ilk önce pop-rock olarak düzenlemeye karar veriyor. Sonra Edirne’den Hakkâri’ye, İstanbul’dan Trabzon’a her yerde dinlenebilecek bir müzik olması gerektiğini düşünüyor. Evrensel müzik olan klasik müziği seçiyorlar hep birlikte.

OYUNCULAR SOKAKTAN

Gelelim çekimlerin perde arkasına... Oyuncuların nasıl seçildiğine… Ajans prodüktörü Ceyda Kayaçetin Schulte, “Yönetmenimiz Selim Demirdelen birkaç ekibi Türkiye’nin çeşitli yerlerine gönderdi. Ekipler, çok doğal planlar çektiler. Sokaktan insanlar bulundu, bir kez seyretseniz bile unutamayacağınız yüzler seçildi.” Onlardan ikisi Barış Uçar ve İrem Avcı. Lisede okuyorlar. Barış anlatıyor: “Biz Beşiktaş’ta geziyorduk. Tesadüfen karşılaştık, kısa bir film aldılar bizden. Sonra telefon geldi, Hürriyet reklamında oynayacağımızı söylediler.” İrem’e göre her şey biraz garipti! “Sizden birkaç mimik isteyeceğiz dediler, biz bakıyoruz kameraya, ağlayın denilince üzgün duruyoruz. Ne yapacağımızı bilemedik, komik şekillere girdi suratımız. ‘Sizi arayacağız’dediler ve aradılar.”

Haberin Devamı

HUZUREVİNDEN TELEVİZYONA

‘HÜRRİYET’İN DEĞERİ

Hürriyet Pazarlama Direktörü Birim Gönülşen Özyürekli ve ekibi, bu işe başından beri çok inandı. Ajansa gitmeden önce ‘bireysel özgürlükler’ fikrini ortaya attılar. Kendi aralarında bunu konuşmaya başladılar. Ve bu fikirle ajansın kapısını çaldıklarında o kapı sonuna kadar açıldı ve içeri birçok fikir girdi. Özyürekli, “Bu binanın içinde liderlik rolündeki herkesin katkısının olduğu bir fikirdi bu. Hürriyet çok insana dokunuyor. Ve o insanlara dokunurken hep bir platform oluyoruz, bir şeyler söylüyoruz. O söylediğimiz her şey bir insan hikâyesi. O hikâyelerdeki ortak nokta, günlük hayatımızda ‘hürriyet’in bizim için değeri. Bunu insanlara ulaşan en büyük gazete olarak söylemenin doğru olacağını hissettik” diyor. Tabii ki televizyon çok güzel bir duyguyla tanıştırdı. Ancak reklam kampanyası internette dönmeye başladıktan sonra büyük bir sinerji yarattı. 6000’i aşkın kişi video çekip yolladı. Onu en çok etkileyen yayınlanmaya başladığı andan itibaren herkesin bunu sahiplenmesi. Şimdi bu katılımla nasıl sürprizler yapacaklarını düşünüyorlar. Özyürekli, “En güzeli insanların bu fikirden keyif almalarıydı. Koydukları fotoğraflar çok güzeldi. Hiç çekinmeden kendilerini açmışlar bu dünyaya” diyor. Peki hep övgü mü? Hiç eleştiri almadılar mı? Birim Gönülşen Özyürekli, “Tabii ki oldu” diye cevap veriyor. Eleştirilerden biri neden engellilere yer verilmediğiymiş. Hemen harekete geçmişler, filmin yeni versiyonunu önümüzdeki hafta izleyeceğiz. “Devamı gelecek mi?” diye soruyorum. Cevep: “Sürprizler var ama fazla detaya girmeyelim.”

Ahmet Tiryaki, voleybolcu. Ama sakatlanınca bırakmak zorunda kalıyor. Önce kendisini tanıtan videoyu çekiyor, sonra reklama kabul ediliyor. Faruk Ara, huzurevinde yaşıyor. 80 yaşında: “Huzurevinde insanlarla iç içe bir öğretmen aile var. Bunlar reklam filmini duymuş, beni önermişler.” Huzurevinde ama boş durmuyor. Yürüyemeyen insanların gazetelerini tedarik ediyor.

RAKAMLARLA HÜRRİYET BENİM ŞARKISI

300 BİN (Reklm filmini izleyen kişi sayısı)

100 BİN (hurriyetbenim.com'u ziyaret eden kişi sayısı)

6304 (Kullanıcıların oluşturduğu video sayısı (cuma gecesi itibariyle)

2 milyon (Sosyal medyada ulaşılan kişi sayısı)

HÜRRİYET BENİM KLİBİ PERDE ARKASI

Haberin Devamı

* Ana castlarla çekim 2 gün sürdü
* İki ekip bir hafta boyunca Türkiye'ye dağılıp çekim yaptı.
* Filmi Selim Demirdelen yönetti.
* 450 klip çekildi ancak 15-20'si kullanılabildi.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!