Son etap: Türkiye, satış sonrası hizmette Volkswagen’in ‘pilot’u oldu

Güncelleme Tarihi:

Son etap: Türkiye, satış sonrası hizmette Volkswagen’in ‘pilot’u oldu
Oluşturulma Tarihi: Kasım 09, 2005 00:00

Doğuş Grubu’na bağlı Doğuş Otomotiv satış sonrası ağı ile Volkswagen Grubu tarafından tüm dünyaya örnek olması için pilot bölge olarak seçildi. Yani artık VW Grubu’na bağlı olan markaların satış sonrası hizmetlerinde Türkiye pilot bölge olacak ve tüm dünya tarafından örnek alınacak. Doğuş Otomotiv Satış Sonrası Koordinatörü Saffet Üçüncü, bu uygulama için çok iyi motive olduklarını belirtiyor.

Volkswagen, Audi, Seat ve Skoda markalarını bünyesinde bulunduran Doğuş Otomotiv, Alman otomotiv devi Volkswagen Grubu tarafından tüm dünyaya örnek gösterilirken, Türkiye grubun pilot bölgesi oldu. Doğuş Otomotiv Satış Sonrası Koordinatörü Saffet Üçüncü böyle bir başarının gelmesinde ilk olarak satış sonrası ve bayi teşkilatının geliştirilmesi ile ilgili olarak neler yapılabileceğine bakmakla işe başladıklarını söylüyor.

Hangi bölümlerde iyi hangi bölümlerde geliştirme ihtiyacı olduklarını tespit ettiklerini belirten Üçüncü, bu bölümlerin iyi ya da kötü olduğunu müşterilerinden başka hiçbir otoritenin söyleyemeyeceğini ve bu nedenle müşterinin ne söylediğine çok önem verdiklerini de sözlerine ekliyor.

2005 SATIŞ SONRASI YILI OLDU

Satış sonrasının en büyük puanını müşteri tarafından verildiğini belirten Üçüncü, burada kendilerinin ilk müşterileri olan bayilerinde kendilerini nasıl değerlendirdiklerinin çok önemli olduğunu belirtiyor. Üçüncü yaptığı açıklamada, şunları söylüyor: ‘Biz yapılan bu araştırmalara ve ölçümlemelere çok önem verdik. Tabii burada başkanımızın da 2005 yılını satış sonrası yılı olarak ilan etmesinin de çok büyük bir katkısı oldu. Yapılan bu çalışmaların sonucu ve hızlı gelişmenin karşılığının VW tarafından da hemen fark edildiğini düşünüyoruz. Çünkü VW Grubu satış sonrasında bazı yöntemlerin geliştirilmesinde Türkiye’yi pilot bölge olarak seçti. Satış sonrasının işleyişi ve iş tekrarı açısından böyle bir başarının gelmesi çok önemli. Pilot ülke seçilmek için öncelikli olarak alt yapının ve ekibin çok iyi olması lazım. Çünkü burada tüm dünya çapında önemli geliştirmeler yapılmakta. Böyle bir pilot ülke seçilmemizin başarısı satış sonrası ekibinin çalışmasının başarısıdır. Bu konu kesinlikle tek başına benimle ilgili değil.’

VW BAŞKANINA SUNUM YAPACAĞIZ

Saffet Üçüncü, birkaç gün içinde Doğuş Otomotiv tarafından geliştirilen satış sonrası sistemlerinin VW Başkanına sunulacağını belirtiyor. Yapılan bu geliştirmelerin revize edilerek diğer ülke pazarlarına da uygulanması söz konusu olacağını belirten Üçüncü, satış sonrası ağında bunu tüm Türkiye’de başlattıklarını, ama öncelikli olarak 10 tane pilot bayi seçtiklerini söylüyor.

Üçüncü, şöyle devam ediyor: ‘Seçilen bayiler giriş adedi son derece yüksek olan bayiler. Yaklaşık bir ay önce bu konu hakkında start aldık ve büyük bir hızla ilerliyoruz. Yapılan yeni araştırma sistemlerimiz sayesinde bunun sonuçlarını da çok kısa süreler içinde alıyoruz. Satış sonrasında bizim geliştirdiğimiz sistem VW Grubu tarafından tüm dünyadaki bayi ağında kullanılmaya başlayacak. Tabii ki bu sistem pazarlara göre bazı farklılıkları da eklenerek projelendirilecek. Bu son derece önemli ve iddialı bir proje. Bu sistem satış sonrasındaki bütün işlemleri kapsayan bir süreç. Bizim bu yöntemi geliştirmek için 1 yıl gibi bir süremiz var. Ama ben eminim bu işi altı ay gibi bir sürede bitiririz. Bunun sonrasında da başka bir başarıya imza atarız diye düşünüyorum. Bu projeyi aldık ve geliştiriyoruz. Bu yöntem olarak bir akademik çalışma olacak. Ondan sonra bu çalışma VW Grubu tarafından değerlendirilip standart proseste tanımlanacak.’

FIA 2006 takvimlerini açıkladı Formula 1’de yine 14’üncüyüz

Formula 1 Dünya Şampiyonası ve Dünya Ralli Şampiyonası’nın 2006 yılı takvimi açıklandı. Uluslararası Otomobil Federasyonu (FIA) tarafından yapılan açıklamaya göre Formula 1 Dünya Şampiyonası’nda Türkiye Grand Prix’si yine sezonun 14’üncü ayağı olarak koşulacak. 27 Ağustos tarihinde İstanbul Park Pisti’nde sahne alacak olan bu dev organizasyonda sezonun ilk yarışının startı ise 12 Mart tarihinde Bahreyn’de verilecek. Yine 19 yarışlık bir takvim üzerinden koşulacak olan Formula 1’in kapanış yarışı ise 22 Ekim tarihinde Brezilya’da yapılacak.

TÜRKİYE RALLISI EKİM’DE

Dünya Ralli Şampiyonası’nda ise sezon 20-22 Ocak tarihlerinde Monte Carlo Rallisi ile start alacak. 16 ayaktan oluşan Dünya Ralli Şampiyonası’nda Türkiye Rallisi ise ilk kez oldukça değişik bir tarihe sahip. FIA tarafından açıklanan takvime göre Türkiye Rallisi 13-15 Ekim tarihleri arasında koşulacak. Rallide perde ise 1-3 Aralık tarihlerinde İngiltere’de kapanacak. Bununla birlikte Türkiye Rallisi’nde bu kez ‘Production Car’ otomobiller yerine ilk iki yılda olduğu gibi JWRC yarışı Türkiye’de koşulacak. Avrupa Ralli Şampiyonası takvimi ise açıklanmadı. Ancak bazı iddialara göre sezonun dokuz ayağından biri olan Fiat Rallisi önümüzdeki yılın takviminde yer almayacak.

Bu hafta sonu heyecan 1000’e katlanacak

İstanbul Park’ta sezonun son uluslararası yarışı olan Le-Mans 1000 km dayanıklılık yarışı bu hafta sonu yarış severlerle buluşacak. Biletleri 5 YTL’den başlayan fiyatlarla satışa sunulan yarışta Jason Tahincioğlu ve Cemil Çıpa isimli iki Türk pilotu da başarı arayacak. 24 saatlik efsanevi Le-Mans yarışlarından esinlenerek hazırlanan ve tamamen dayanıklılık üzerine kurulu bir yarış olan Le-Mans dayanıklılık serisi (LMES) yarışı yaklaşık 6 saatte tamamlanıyor. A.C.O. (Automobile Club de l’Ouest)’in teknik ve sportif kurallarına göre organize edilen yarışta 4 farklı kategorideki araç aynı anda start alıyor.

JASON BU KEZ LE MANS PİLOTU

Bu yarışta Petrol Ofisi sponsorluğunda Team Jota İngiltere takımı adına yarışacak Jason Tahincioğlu, Le Mans’taki bu ilk deneyimini hakkında şunları söyledi: ‘İstanbul Park’ta ve dolayısıyla Türkiye’de ilk kez koşulacak Le-Mans serisinde güçlü bir takımın çatısı altında start almaktan son derece mutluyum. Deneyimimi arttırmanın yanı sıra kariyerime böyle önemli bir referansı ekleyecek olmaktan dolayı da son derece heyecanlıyım. Dahil olduğum takım adına kendi ülkemde en iyi dereceyi sağlamak için yarışacağım.’

Paul Belmondo Takımı adına yarışacak olan Cemil Çıpa ise Türkiye’de F3 ve Grup Süper 1600 kategorilerinde yarışıyor. Şu anda bu gruplardaki sıralamalarda lider konumda bulunmakta olan Cemil Çıpa, hedefinin yurtdışında daha çok yarışa katılmayı ve bu yarışlarda derece edinmek istediğini belirterek İstanbul’da yapılacak Le-Mans yarışlarının yarış kariyerinde yeni bir sayfa açtığını söyledi.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!