Banu TUNA
Oluşturulma Tarihi: Ocak 23, 2005 00:10
Mucizeler Komedisi, 10 Aralık’tan bu yana İstanbul, Etiler Mustafa Kemal Kültür Merkezi’nde sahneleniyor. Müzikal, hálá revizyondan geçiyor, bazı sahneler kısaltılıyor, sözlü bölümler şarkılı yapılıyor. Bugüne kadar gerçekleşen 23 gösteriyi davetliler hariç 18 bin 700 kişi izledi.
Bir milyon dolara mal olduğu söylenen müzikalin en çok konuşulan yanı ise sahne teknolojisi ve Özlem Tekin’in performansı. Oyunun taşıyıcı rollerinden biri olan çaycı Sütiye’yi Özlem Tekin ve Meltem Cumbul dönüşümlü oynuyorlar. Bu yüzden ikisinin arasındaki farklar da izleyiciye kıyaslama yaptırıyor. Bazıları tercihini birinden yana kullanarak izliyor oyunu bazıları ise diğerinden yana. Her ne kadar yapımcı Mustafa Oğuz, özellikle tercih kullanarak bilet alan izleyici oranının yüzde 10’u geçmediğini söylese de Mucizeler Komedisi’ni izleyenlere iki Sütiye hakkında neler düşündüklerini sorduk. Ortaya bu tablo çıktı.
MELTEM CUMBUL (35)Oyuncu. 1991’de Mimar Sinan Üniversitesi Devlet Konservatuvarı Tiyatro Bölümü’nden mezun oldu. İlk
sinema filmi 1994 yapımı Bir Sonbahar Hikayesi. İlk ve tek single albümü 1998’de çıkardığı Seninleyim. Bugüne kadar pek çok sinema filminde ve televizyon dizisinde oynadı, ödüller aldı.
Oyunculuğu teknik, sahne hakimiyeti yüksek. Bedenini ve sesini doğru kullanıyor. Zamanlaması mükemmel. Şarkı söylerken nadiren detone oluyor.
ÖZLEM TEKİN (34)Rock şarkıcısı. 1992’de Hacettepe Üniversitesi Ankara Devlet Konservatuvarı Klarnet Bölümü’nden mezun oldu. İlk albümünü 1996’da Kime Ne adıyla çıkardı. Oyunculuğu ilk kez Sil Baştan adlı televizyon dizisinde denedi.
Sil Baştan’da gayet başarılı bir performans sergiledi. Konuştuğu bölümlerde bazen ne dediği anlaşılamıyor, kelimeleri yuvarlıyor. Buna karşın seyirci ile diyaloğu iyi, teknik değil samimi bir oyunculuğu var.
YORUMLAR
Sahici değil
Özlem Tekin’e göre daha fazla öne çıkması beklenirdi. (Mustafa Taviloğlu)
Sahneyi çok iyi dolduruyor. Sesi de bir şarkıcı kadar iyi. (Mine Vargı)
Oyunculuğu sahici değil. Kendisini fazla öne çıkarıyor. Sunuculuk yaparken de oynuyor, röportaj verirken de oynuyor. Performatif biri. Olmadığı kadar iyi göstermeye çalışıyor kendini. (Yusuf Eradam)
Yılan Hikayesi’ndeki Zeyno karakterinin aynısını canlandırıyor. Sırf bu yüzden bile kabul etmemeliydi. Oyunculuğu yapay kalıyor. Bir ‘Ben oldum’ hali var. Egolar oyuna hemen yansıyor. Oyunculuğunda despotluk ve yırtıklık olduğunu düşünüyorum. (Ragıp Ertuğrul)
Kendisini çok sevimli buluyorum. (Hakkı Devrim - Köşe yazarı)
O, her zaman Meltem Cumbul. Bir maske sanki. Hangi karakteri canlandırırsa canlandırsın, Meltem Cumbul’u oynuyor. (Zeynep Aksoy)
Müzikalin sürprizi o
Daha önce kimse sahnede görmedi. Bu nedenle Meltem Cumbul’un öne çıkması bekleniyordu. Özlem umulmadık bir performans sergilediği için bu kadar ilgi görüyor bence.
(Mustafa Taviloğlu - Mudo’nun sahibi)
İlk deneyimi olmasına rağmen çok başarılı.
(Mine Vargı - Yapımcı)
Oyunculuğunu çok doğal buldum. Oyundaki birkaç iyi oyuncudan biri. Sahici işler yaptığını düşünüyorum, bu yüzden onu izlemeyi tercih ettim. Mirkelam’ın melek rolüne uygun naif bir yanı var ve Özlem’in doğallığıyla çok iyi uyuşmuş.
(Yusuf Eradam - Tiyatro eleştirmeni)
Çok beğendim. İyi bir oyuncu olduğunu Sil Baştan adlı dizide fark etmiştim zaten. Ufak tefek bir dev sahnede. Daha çok şarkı söylese daha iyi olurdu.
(Ece Aksoy - Ece Bar’ın sahibi)
Bu kadar iyi bir performans beklemiyordum. Ancak konuştuğu bazı yerlerde kelimeleri yuvarlıyor ve ne dediği anlaşılmıyor. Ben ilk gösterildiği günden bu yana etrafımdan hep Özlem Tekin’in ne kadar iyi olduğu üzerine yorumlar duydum. Özlem’i daha sıcak buldum. Bundan sonra Özlem’e daha iyi roller verilmeli.
(Arif Keskiner - Çiçek Bar’ın sahibi)
Bu müzikalin sürprizi o. İçten ve sıcak. Bu kadar iyi bir oyunculuk tahmin etmiyordum. Sahne hakimiyeti gayet iyi, rolü içine sindirmiş. Mutevazı olduğu için de başarılı bence.
(Ragıp Ertuğrul - Tiyatro eleştirmeni)
O bir şarkıcı, oyuncu değil. Oyunun müzikleri kendi yaptığı müziğe hiç benzemiyor ve sesi de gitmiyor aslında o şarkılara. Ama sahneye çok yakışıyor. Oynadığı role öyle bir bürünmüş ki sesin gidip gitmediğine aldırmıyorsunuz.
(Zeynep Aksoy - Radikal yazarı)
Tüm oyunun en iyi yanlarından biri olduğunu düşünüyorum. Bence oyunculukta en az şarkıcılığı kadar başarılı. Bin yıllık oyuncuların arasında sırıtmak şöyle dursun, kesinlikle öne çıkıyordu.
(Ebru Çapa - Hürriyet yazarı)