Oluşturulma Tarihi: Haziran 24, 2007 00:00
TOPLUM sağlığını korumak için Avrupa’da peş peşe devreye sokulan sigara içme yasakları sigara üreticisi firmaların cirosunu olumsuz etkilemedi. Bunda da yasaklarla birlikte az da olsa azalan tüketime karşın, sigaraya yapılan zamlar etkili oldu. Londra merkezli British American Tobacco ve Imperial Tobacco Grup gibi firmaların hisseleri yasakların artırıldığı 2004 yılından bu yana iki kat değer kazandı. Toplumda sigaraya yasak getirilmiş olsa da bu engelleme, firmaların pazarını gerçek bağımlılarla sınırlandırdı. Ancak, bu bağımlıların fiyatı ne olursa olsun sigaradan vazgeçememeleri üreticilerin fiyalarla kolayca oynayabilmesini sağladı. Nüfusun yüzde 25’inin sigara tiryakisi olduğu İrlanda’da, 2004 yılında başlatılan yasakların ardından sigaraya yüzde 15 zam yapıldı. 2006’da yasaklarla tanışan İspanya’da ise sigara fiyatları bir anda yüzde 7 artırıldı. Yapılan araştırmalar sigara yasaklarının ardından ilk birkaç haftada tiryakilerinin yüzde 8’inin sigaradan uzaklaştığı, uzun dönemde ise Avrupa’da yıllık sigara bırakma ortalamasının yüzde 2’de kaldığına da dikkat çekti.