Hakan Gence
Oluşturulma Tarihi: Şubat 14, 2009 00:00
Aykut Gürel, dokuz yıl sonra yeniden bir Sezen Aksu albümü için stüdyoya girdi. Aykut Gürel, Sezen Aksu’nun kendisini bir iki şarkı için aradığını söylüyor: “Sonra yeniden kendimizi bir sürü başka iş yaparken bulduk.” Müzik hayatları boyunca iki defa ayrılan Aykut Gürel ile Sezen Aksu, bu kez Sezen Aksu’nun mayıs ayında çıkması planlanan yeni albümü “Düş Bahçeleri 2” için çalışıyor. Sezen Aksu’nun “Çatal Karam” diye hitap ettiği Aykut Gürel ev stüdyosunda, bu ayrılıp barışma hikayesini anlattı.
Aykut Gürel ile Sezen Aksu’nun tanışıklığı 1989’da Elma Kabare’de basçı Harun Kolçak’ın ayrılması ve Aykut Gürel’in onun yerini almasıyla başladı. Bir sürü konserde Sezen Aksu’ya eşlik etti. 1991’de Gülümse albümü hazırlanırken Onno Tunç’un yanında asistanı gibi çalıştı. Sezen ile Onno ayrıldığında, Aykut Gürel sıfırdan bir ekip kuran Sezen Aksu’nun yanında yer aldı.
1994’te Aşkın Nur Yengi’nin ilk albümü “Hesap Ver” yapılırken Sezen Aksu, Aykut Gürel’in “Yalnızlık Senfonisi” isimli şarkının düzenlemesini yapmasını istedi. Gürel, düzenlemeyi yolladıktan sonra evine Sezen Aksu’dan bir buket çiçek geldi. Ardından Hesap Ver, Nazlanma ve Elveda şarkılarının düzenlemelerini hazırladı. İşte ikili arasındaki ilk ayrılık da o yıl yaşandı. Aykut Gürel, “Sezen’le aramızda derin bir sevgi var” diyor. “Ama her günü birlikte geçirip çok fazla üretim yapınca çok da hata yapmaya başlıyorsunuz. Bir süre sonra birbirinizi yoruyorsunuz.”
İŞ SIRASINDA SESLER YÜKSELEBİLİR
Bu ilk ayrılık sırasında Aykut Gürel, Emel Müftüoğlu gibi isimlerin prodüktörlüğünü yaptı. 1995’te ilk “Düş Bahçeleri” albümünde Sezen Aksu’dan aldığı telefonla yeniden onunla stüdyoya girdi. Sonra Sezen Aksu’nun “Adı Bende Saklı” albümünün düzenlemeleri ve müzik direktörlüğüne katkıda bulundu. Kendi tabiriyle Aksu’nun “müzikal yol arkadaşı”ydı.
2000’de de tekrar ayrıldılar. Aykut Gürel “Bazen birbirimize çok kızıyorduk ama iki ay sonra onu çok özlüyordum.” diyor. “İş sırasında sesler yükselebilir. Ama birbirimizi hiç kıramadık.”
BU ALBÜMDE ARANJÖR EGOSU YOK ŞARKICI ÖN PLANDA
Yeni albümünde Sezen Aksu, ilk Düş Bahçeleri’ndeki gibi daha önce başka isimlerden dinlediğimiz şarkılarını kendi sesiyle yorumluyor. Uslanmadım (Levent Yüksel), Söz (Ajda Pekkan), Kaybedenler (Ebru Gündeş), Muhabbet Kuşları (Alpay), Elveda (Aşkın Nur Yengi) gibi. Düzenlemelerde Aykut Gürel dışında Kıvanç K. imzası var. Kıvanç K. daha modern düzenlemeler yaparken, Aykut Gürel şarkılara daha geleneksel yaklaşıyor: “Canlı enstrümanlar kullandık. Sezen Aksu hep yeni şeyler yapmak ister. Ben bu konuda bir denge yaratıyorum. Herkesin alıştığı Sezen Aksu tekniğini dinleyiciye vermeye çalışıyorum. Aranjör egosunun olmadığı, şarkı ve şarkıcının daha ön planda olduğu bir albüm bu. Norah Jones albümleri gibi.”