OluÅŸturulma Tarihi: Åžubat 17, 2002 00:00
Ocak ayını durgun geçiren piyasa, geçen hafta Sevgililer Günü ile hareketlendi. Başta İstanbul olmak üzere büyük kentlerdeki oteller 14 Şubat'ta yerli müşteri rekoru kırdı. Alışverişe ise toplam 100 trilyon lira aktığı hesaplanıyor.Krizden sonraki ilk ‘Sevgililer Günü’ piyasalara doping etkisi yaptı. Sevgililer Günü nedeniyle tüm Türkiye'de hediye amaçlı 100 trilyonluk hediye amaçlı alışveriş yapıldığı tahmin ediliyor. Büyük mağaza zincirleri ve alışveri merkezleri yöneticileri, kriz sonrasındaki ilk sevgililer günü olması nedeniyle satışlarda dikkat çekici bir artış yaşandığını belirtiyor.Piyasadaki canlılığın nabzını tutan Advantage Card'la yapılan işlemlerdeki artış, birbirine hediye alan sevgililerin bu yıl Sevgililer Günü'nde alışverişe trilyonlar akıttığını gösteriyor. Sadece Advantage Card ile 12-13-14 Şubat'ı kapsayan üç günde yapılan alışveriş miktarı, bir önceki haftanın aynı günlerine göre yüzde 54 daha fazla gerçekleşti. Sevgililer Günü için üç günde 100 binin üzerinde tüketici Advantage Card ile 3 trilyonluk alışveriş yaptı.EN ÇOK NELER SATILDI?Garanti kredi kartları Bonus, Shop & Miles, GarantiCard ile yapılan harcamaların da 14 Şubat Sevgililer Günü'nde önemli oranda arttığı belirtildi. Garanti kredi kartlarıyla yapılan harcamaların bir önceki haftanın aynı gününe göre artış oranı 14 Şubat Sevgililer Günü'nde yüzde 17.3 olarak gerçekleşti.Türkiye genelindeki 13 Çarşı mağazasına giren müşteri sayısı ise geçen yılın 13-14 Şubat tarihine göre yüzde 23 artarken, ürün bazında satışta yüzde 5 lik artış gözlendiği belirtildi. Carousel, Capitol, Akmerkez ve Profilo Alışveriş merkezleri de Sevgililer Günü'nde normal zamanlara oranla iki misli doluluk kapasitesine ulaştı.Bu yıl sevgiliye seçilen hediyelerde fiyattan çok Sevgililer Günü'nü simgeleyen ürünler olması ön plana çıktı. En çok satılan hediyelikler ise parfüm başta olmak üzere çeşitli kozmetik malzemeleri, Sevgililer Günü için özel olarak üretilen minik aksesuvarlar, mumlar, fotoğraf çerçeveleri, aşkı anlatan kalp desenli tişörtler oldu.Sevgililer Günü için sevgililere özel akşam yemekleri ile birlikte konaklamanın da dahil olduğu paket programlar hazırlarken, otel yetkilileri akşam yemeği için rezervasyonsuz sevgilileri geri çevirmek zorunda kaldı.OTELLER DE DOLDUSevgililer Günü için özel programı hazırlayan oteller arasında Ritz Carlton, 204 çifti konaklatarak en çok tercih edilen otel oldu.Polat Otel, sevgililer günü için hazırladığı
yemek programında yüzde 100 doluluk kapasitesine ulaÅŸarak, 700 kiÅŸiye akÅŸam yemeÄŸi verdi.Pera Palas Oteli'nde 20 çift Sevgililer Günü programı çerçevesinde konaklarken, 100 kiÅŸi sevgililer gününde akÅŸam yemeÄŸini tarihi bir mekanda yeme fırsatı bulabildi. Otel yetkilileri, yoÄŸun talebe raÄŸmen kontenjanlarının dolması nedeniyle birçok müşterilerine akÅŸam yemeÄŸi veremediklerini söylediler.Hilton Oteli, 14 Åžubat'ta 2 restoranını sevgililere ayırarak 220 kiÅŸiyi akÅŸam yemeÄŸinde ağırladı. Otelde 20 çift sevgililer günü paketi çerçevesinde konakladı.ÇıraÄŸan Oteli, akÅŸam yemeÄŸi için açılan 3 restoranında yoÄŸun taleple karşılaşırken, müşterilerini geri çevirmemek için masalara ek yapmak zorunda kaldı.Â
button