Sevgililer 100 trilyon harcadı

Güncelleme Tarihi:

Sevgililer 100 trilyon harcadı
OluÅŸturulma Tarihi: Åžubat 17, 2002 00:00

Ocak ayını durgun geçiren piyasa, geçen hafta Sevgililer Günü ile hareketlendi. BaÅŸta Ä°stanbul olmak üzere büyük kentlerdeki oteller 14 Åžubat'ta yerli müşteri rekoru kırdı. AlışveriÅŸe ise toplam 100 trilyon lira aktığı hesaplanıyor.Krizden sonraki ilk ‘Sevgililer Günü’ piyasalara doping etkisi yaptı. Sevgililer Günü nedeniyle tüm Türkiye'de hediye amaçlı 100 trilyonluk hediye amaçlı alışveriÅŸ yapıldığı tahmin ediliyor. Büyük maÄŸaza zincirleri ve alışveri merkezleri yöneticileri, kriz sonrasındaki ilk sevgililer günü olması nedeniyle satışlarda dikkat çekici bir artış yaÅŸandığını belirtiyor.Piyasadaki canlılığın nabzını tutan Advantage Card'la yapılan iÅŸlemlerdeki artış, birbirine hediye alan sevgililerin bu yıl Sevgililer Günü'nde alışveriÅŸe trilyonlar akıttığını gösteriyor. Sadece Advantage Card ile 12-13-14 Åžubat'ı kapsayan üç günde yapılan alışveriÅŸ miktarı, bir önceki haftanın aynı günlerine göre yüzde 54 daha fazla gerçekleÅŸti. Sevgililer Günü için üç günde 100 binin üzerinde tüketici Advantage Card ile 3 trilyonluk alışveriÅŸ yaptı.EN ÇOK NELER SATILDI?Garanti kredi kartları Bonus, Shop & Miles, GarantiCard ile yapılan harcamaların da 14 Åžubat Sevgililer Günü'nde önemli oranda arttığı belirtildi. Garanti kredi kartlarıyla yapılan harcamaların bir önceki haftanın aynı gününe göre artış oranı 14 Åžubat Sevgililer Günü'nde yüzde 17.3 olarak gerçekleÅŸti.Türkiye genelindeki 13 Çarşı maÄŸazasına giren müşteri sayısı ise geçen yılın 13-14 Åžubat tarihine göre yüzde 23 artarken, ürün bazında satışta yüzde 5 lik artış gözlendiÄŸi belirtildi. Carousel, Capitol, Akmerkez ve Profilo AlışveriÅŸ merkezleri de Sevgililer Günü'nde normal zamanlara oranla iki misli doluluk kapasitesine ulaÅŸtı.Bu yıl sevgiliye seçilen hediyelerde fiyattan çok Sevgililer Günü'nü simgeleyen ürünler olması ön plana çıktı. En çok satılan hediyelikler ise parfüm baÅŸta olmak üzere çeÅŸitli kozmetik malzemeleri, Sevgililer Günü için özel olarak üretilen minik aksesuvarlar, mumlar, fotoÄŸraf çerçeveleri, aÅŸkı anlatan kalp desenli tişörtler oldu.Sevgililer Günü için sevgililere özel akÅŸam yemekleri ile birlikte konaklamanın da dahil olduÄŸu paket programlar hazırlarken, otel yetkilileri akÅŸam yemeÄŸi için rezervasyonsuz sevgilileri geri çevirmek zorunda kaldı.OTELLER DE DOLDUSevgililer Günü için özel programı hazırlayan oteller arasında Ritz Carlton, 204 çifti konaklatarak en çok tercih edilen otel oldu.Polat Otel, sevgililer günü için hazırladığı yemek programında yüzde 100 doluluk kapasitesine ulaÅŸarak, 700 kiÅŸiye akÅŸam yemeÄŸi verdi.Pera Palas Oteli'nde 20 çift Sevgililer Günü programı çerçevesinde konaklarken, 100 kiÅŸi sevgililer gününde akÅŸam yemeÄŸini tarihi bir mekanda yeme fırsatı bulabildi. Otel yetkilileri, yoÄŸun talebe raÄŸmen kontenjanlarının dolması nedeniyle birçok müşterilerine akÅŸam yemeÄŸi veremediklerini söylediler.Hilton Oteli, 14 Åžubat'ta 2 restoranını sevgililere ayırarak 220 kiÅŸiyi akÅŸam yemeÄŸinde ağırladı. Otelde 20 çift sevgililer günü paketi çerçevesinde konakladı.ÇıraÄŸan Oteli, akÅŸam yemeÄŸi için açılan 3 restoranında yoÄŸun taleple karşılaşırken, müşterilerini geri çevirmemek için masalara ek yapmak zorunda kaldı.Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!