Seks her zaman satar

Güncelleme Tarihi:

Seks her zaman satar
Oluşturulma Tarihi: Haziran 01, 2008 00:00

Geçen cuma gösterilmeye başlanan "Sex and the City" filmi, hasılatıyla acaba Indiana Jones’u geçecek mi? Bu soruya cevap vermek için erken ama Sex and the City’ye bilet alanlar beklenenin altında da kalsa, filmin tek geliri bu değil. Forbes dergisi son sayısında Sex and the City’nin ekonomisini inceledi.

Medya devi Time Warner’a bağlı bir sinema yapımı şirketi olan New Line Cinema, yeni filmi Sex and the City’yi kadınların Super Bowl’u olarak tanımlıyor. Super Bowl, Amerikan futbolunun final maçı ve dünyanın en çok para kazandıran eğlence aktivitesi. Kadın seyircilerin filme koşarak gideceği kesin ama daha film vizyona girmeden bile para kazandırıyorlar.

Film için stüdyo 8 pazarlama şirketiyle çalıştı ve sayısız markayla anlaştı. Örneğin filmde oyuncular sık sık Glaceau VitaminWater, Mercedes Benz ve Skyy Votka’dan bahsediyorlar veya bu markaların ürünleri ikide bir ekrana geliyor. Çanta tasarımcısı Judith Lieber, filmin dört karakterinden Charlotte’un kızı için mücevherlerle süslü pasta şeklinde bir çanta yaptı. Modacı Vivienne Westwood, Carrie’nin gelinliğini, Fred Leighton da mücevherlerini tasarladı.

Sex and the City, televizyon dizisi olarak çok para kazandırdı. Filmin starı Sarah Jessica Parker sonradan kendi giyim markası Bitten’i yarattı. Lovely ve Covet adında iki de parfüm çıkardı. Bunlardan birincisi 155 milyon dolarlık ciro yaptı.

Filmde Samantha rolünde oynayan Kim Cattrall iki kitap yazdı. "Cinsel Zeka" ve "Tatmin: Kadın Orgazmının Sanatı" başlıklı bu kitaplar toplam 370 bin sattı.

New York’u beşinci bir karakter haline getiren dizi, şehre de çok yaradı. Location Tours adlı şirket, dizide görülen restoran, bar ve diğer mekanlara üç saat süren bir tur düzenliyor. Kişi başı 40 dolar olan bu tura her hafta bin kişi katılıyor.

Sex and the City’den faydalananlardan biri de ayakkabıcı Manolo Blahnik. 1971’den beri ayakkabı tasarlayan Blahnik, dizide Carrie onun stiletto’larını giyip devamlı ondan bahsetmesinden sonra büyük bir şöhrete kavuştu.

Sex and the City dizisinin yaratıcısı HBO, paralı bir televizyon kanalı. 39 milyon üyesi var. Bunlardan kaçı bu diziyi seyretmek için HBO’ya üye oldu, bilinmiyor. Ancak HBO 2004’te dizinin yayın haklarını bölüm başına 750 bin dolara Time Warner’ın kablolu şirketi TBS’e sattı. Dizi, 200’den fazla ülkede gösterildi. HBO’nun internet üzerindeki sanal mağazasında diziyle ilgili Carrie’nin sutyeni, Charlotte’un kombinezonu, Mr. Big’in tişörtü gibi 74 ürün satılıyor. HBO, Sex and the City’den toplam ne kadar kazandığını açıklamıyor sadece "yüzlerce milyon dolar" demekle yetiniyor.

Sex and the City isimli kitabın yazarı Candace Bushnell, televizyon haklarını HBO’ya altı haneli bir rakama satmıştı. 1997’de piyasaya çıkan kitap hiçbir zaman dizi kadar ilgi görmedi, çünkü dizi kitaptan sadece ilham alıyordu. Kitap, 2001’den beri ABD’de 260 bin adet sattı.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!