Oluşturulma Tarihi: Haziran 10, 2007 00:00
Reklamlarda Seda Sayan kendi markalarının önüne geçtiği için yollarını ayıran Polaris, mağaza sayısını 5 yılda 250’ye çıkarmayı planlıyor.
Yurtdışında da mağazalaşma hareketine hız veren Polaris, Lübnan’daki iki mağazanın ardından Bulgaristan, Yunanistan ve Kazakistan’da mağaza açma görüşmelerini sürdürüyor.
SEDA Sayan’lı reklamlarıyla marka bilinirliğini artıran Polaris, bu yıl terlik savaşlarına rakiplerinden önce başladı. Polaris Shop’larla dağıtım ağını güçlendiren Ziylan Grup bünyesindeki Polaris, franchise yoluyla üç yılda 150, beş yılda 250 mağaza açmayı hedefliyor. Yurtdışında da mağazalaşma hareketine hız veren Polaris, Lübnan’da açtığı iki mağazanın ardından, Bulgaristan, Yunanistan ve Kazakistan’da mağaza açmak için görüşmelerini sürdürüyor.
BEŞ YILDA 250 MAĞAZA: Polaris Genel Müdürü Yardımcısı Okan Çor, Seda Sayan’ın kendilerini yüzde 97 marka bilinirliğine ulaştırdığını belirterek, bu yıl reklam kampanyalarını Seda Sayan olmadan başlattıklarını, çünkü artık sanatçının markanın önüne geçmeye başladığını söyledi. İyi bir sezon beklediklerini aktaran Çor, geçen yılı 95 milyon YTL ciroyla kapattıklarını, bu yılki ciro hedeflerinin 120 milyon YTL olduğunu açıkladı. Çor, bayi kanalıyla çalışmaları yanında franchise sistemiyle de Türkiye’de 18 ilde, 47 Polaris Shop sayısına ulaştıklarını da dile getirerek, franchise konusunda hedeflerinin üç yılda 150, beş yılda 250 mağaza açmak olduğunu kaydetti.
EN CİDDİ ARTIŞ ANTALYA’DA: Okan Çor, kendi segmentlerinde yüzde 54 pazar payları olduğunu anlatarak, en ciddi artışı Antalya’da yaşadıklarını, bu ilde dört mağazalarının birden açıldığını kaydetti. Çor, B ve C grubu müşteri kitlesine hitap ettiklerini hatırlatarak, "Kendimizi ayak giyim markası olarak konumladık. Ürün gamımızı geliştiriyoruz. Sadece çocuk mağazası açma planımız da var. Çocuk ayakkabı giyimi pazarı tek başına mağaza açabilecek noktaya geldi" diye konuştu.
YURTDIŞINDA MAĞAZA GÖRÜŞMESİ: Okan Çor, aralarında Almanya, Tunus, Kuveyt ve Lübnan’ın bulunduğu 40 ülkeye 10 milyon dolarlık ihracat yaptıklarını vurguladı. Çor, "Yurtdışında ilk mağazamızı, Tunus’ta açtık ve 100 metrekarelik mağaza için 100 bin dolarlık yatırım yaptık. Lübnan’da da iki tane mağazamız var. Bulgaristan’da iki yer için görüşüyoruz. Kazakistan ve Yunanistan’la da görüşmelerimiz sürüyor" dedi. Ana şirketleri Ziylan Grubu’nun bünyesinde 15 şirket bulunduğunu ve Polaris’in bunlar arasında lokomotif olduğunu dile getiren Çor, üretimlerinin yarısının Türkiye’de, yarısının da Uzakdoğu’da yaptıklarını ve bu şekilde Çin tehdidini aştıklarını kaydetti. Polaris bünyesinde 2 bin 500 model, bayan, erkek ve çocuk ayakkabı modeli bulunuyor. Hanife BAŞ
Türkler ayakkabı seçerken moda ve zerafete bakıyor
TÜRKİYE’de ayakkabı kullanım alışkanlıklarına değinen Okan Çor, şunları söyledi: "Türkiye’de erkeklerin 43, kadınların ise 37.8 numaralı ayak yapısı var. Ayakkabı tercihinde moda ve zerafet önde gidiyor. Daha sonra fiyat ve diğer kriterler geliyor. Bu konuda bilinçlendirme yapmak istiyoruz. Ayakkabı bir gün arayla kullanılmalı. Pazarda gidecek çok yol var. Bu nedenle ayakkabılar uzun ömürlü olmuyor."
Yılda 5 milyon çift ayakkabı satılıyor
OKAN Çor, Türkiye’de yılın genelinde 5 milyon çift, sezonsal olarak da 2.5 milyon çift ayakkabı satıldığını ve bunların yüzde 30’unu terliğin oluşturduğunu aktardı. Çor, "Kışın küresel ısınma nedeniyle son 15 yılın en kötü perakendesini yaşadık. Kış koleksiyonunda bot ve çizmeyi azalttık. Kapalı ayakkabı grubuna yöneldik. Dört mevsim giyilecek ayakkabılar üretiyoruz. İlkbahar ve yazda ise sandalete geçiyoruz" diye konuştu.