OluÅŸturulma Tarihi: Haziran 26, 2004 00:00
Fasonculuktan kurtulmak, sipariÅŸ üzerine üretim yapmak yerine trend yaratarak moda dünyasına sunmak isteyen dört büyük aksesuvar üreticisi bir araya geldi, her yıl modacı Özlem Süer’le ÅŸov düzenleyerek bir sonraki yılın eÄŸilimlerini ortaya koyuyor.‘Neden Türkiye trend yaratan bir ülke olmasın?’ Her ÅŸey aksesuvar üreten dört büyük firmanın sahibinin birbirlerine bu soruyu sormalarıyla baÅŸladı. Öz-El Åžirketler Grubu’ndan Kahraman Öztürk, Sam Metal’den Samiel YeÅŸilbaÄŸcı, Ä°sko Askı’dan Vildan Ojalvo ve Polsan Düğme’den Ä°sak Pardo bir araya geldiler, Fashion Accessories Consorsium for Textile (Tekstil İçin Moda Aksesuvarları Konsorsiyumu-kısa adıyla FACT) adlı bir aksesuvar konsorsiyumu kurdular. Ä°ki yıl önce kurulan konsorsiyumun amacı açıktı: Türkiye’de aksesuvar üreticiliÄŸinin geliÅŸtiÄŸini tüm dünyaya kanıtlamak, sipariÅŸ üzerine üretimin yani fasonculuÄŸun önüne geçmek, trend yaratmak. Konsorsiyum ilk defilesini geçen yıl yaptı. Gecenin adı ‘La Vie en Rose Trend’di, yani Hayata Pembe Gözlüklerle Bakmak Trendi. Ãœnlü bir Fransız ÅŸansonundan esinlendikleri bu deyimle, 2004’ün temel eÄŸiliminin romantizm olduÄŸunu vurguluyorlardı. Geceden çok memnun kaldılar. Defileden sonra yeni baÄŸlantılar kurdular. Samiel YeÅŸilbaÄŸcı ‘ÖrneÄŸin eskiden Zara bize ne üreteceÄŸimizi söylerdi. Defileden sonra kreasyonlarımızı görmek istedi. Ayrıca böyle bir gecenin sosyalleÅŸme, birbirini tanıma gibi bir iÅŸlevi de var’ diye anlatıyor. Bu yılki defileye ise Beatles’ın aynı adlı çocuk ÅŸarkısından esinlenerek ‘Yellow Submarine’ yani Sarı Denizaltı adını taktılar. 5 Temmuz gecesi yapılacak ÅŸovda 2005 yılının denizaltından nasıl etkilendiÄŸini anlatacaklar. Tasarımcı Özlem Süer’in danışmanlığında hazırlanan ÅŸova aralarında GAP, Zara, Marks & Spencer gibi markaların bulunduÄŸu dünyaca ünlü müşterilerini davet ettiler. 2005’in aksesuvar trendlerini açıklayacakları gösteri 5 Temmuz akÅŸamı Sepetçiler Kasrı’nda yapılacak. Åžovu düzenleyen UÄŸurkan Erez defilede tüm teknik imkanları kullanacağını söylüyor: ‘Tüm sahneyi ekranla kaplayacağım. GiriÅŸ, çıkış kapıları bile ekran olacak. Öyle bir hava yaratacağım ki, ekranlar deniz dibini gösterirken mankenler podyuma çıkacak. Sanki mankenler su altından çıkmış gibi olacak.’ÖZLEM SÃœERDüğmeleri elbiselerin üzerine iÅŸledik, askıdan çanta yaptıkBenim ÅŸirketim bir tasarım danışmanlık ÅŸirketi. Kendi markam dışındaki markalara da danışmanlık veriyorum. FACT bunlardan biri. Konsorsiyumun gecesinde 2005 yılı trendlerinin denizaltından etkileneceÄŸini vurgulayacağım. Geçen senenin pembelerinin, romantik havasının yerini bu sene daha pratik ÅŸeyler aldı. Ağırlıklı renk sarı. Her ÅŸey bir oyun gibi, biraz muzır, biraz çocuksu... FACT’in gecelerini düzenlerken yalnız defile yapmıyoruz. Davetiyesiyle, müziÄŸiyle, mönüsüyle 2005 senesinin nasıl geçeceÄŸini anlatıyoruz. Her ÅŸey bir bütün. Gecenin ismi bir ÅŸarkıdan esinleniyor. Beattles’ın Yellow Submarine adlı çocuk ÅŸarkısı her ÅŸeye denk düştü. Defile için yaklaşık 60 parça kıyafet hazırladık. Düğmeleri elbiselerin üzerine iÅŸledik, askıdan çanta yaptık, metal aksesuvarlardan bluz hazırladık. Defilede Gals Tekstil, Recott Dokuma, Bony Çorap ve Orkide gibi sponsor firmalarımız var. KONSORSÄ°YUMA ÃœYE FÄ°RMALAR NE Ä°Åž YAPIYOR SAM METAL: Samiel YeÅŸilbaÄŸcı’nın sahibi olduÄŸu ÅŸirket 55 yıl önce kurulmuÅŸ. Kemer tokası baÅŸta olmak üzere, metal aksesuvar, anahtarlık, bijuteri ve metal kemer üretiyorlar. Hugo Boss, H&M, Zara, Levi’s ve Wrangler gibi markalar için çalışıyorlar. ÖZ-EL: Türkiye’nin ve dünyanın sayılı dar dokuma üreticilerinden biri olan ve bu yıl 45. yılını kutlayan ÖZ-EL, iç giyim, mayo, ayakkabı, çanta, ÅŸapka, kurdele, dantel, fisto gibi aksesuvarlar üretiyor. Fransa, Ä°talya, Ä°srail ve Mısır baÅŸta olmak üzere 13 ülkeye ihracat yapıyor. Türkiye’de üretilen Next, H&M, GAP gibi firmalara aksesuvar veriyor.Ä°SKO ASKI: Konsorsiyumun tek kadın üyesi olan Vildan Ojalvo’nun sahip olduÄŸu ÅŸirket yılda 120 milyon askı üretiyor. Ãœnlü Amerikan askı firması Randy Hangers’in Türkiye ayağı olarak çalışıyor. Dolayısıyla markaların yüzde sekseni için özel askı tasarımı yapıyor. POLSAN DÜĞME: Isak Pardo’nun sahibi olduÄŸu Polsan, üretiminin yüzde 35’ini ihraç ediyor. 2000’den beri Marks & Spenser, GAP gibi markalara düğme veriyor.Â
button