Sarı Denizaltı

Güncelleme Tarihi:

Sarı Denizaltı
Oluşturulma Tarihi: Haziran 26, 2004 00:28

Fasonculuktan kurtulmak, sipariş üzerine üretim yapmak yerine trend yaratarak moda dünyasına sunmak isteyen dört büyük aksesuvar üreticisi bir araya geldi, her yıl modacı Özlem Süer’le şov düzenleyerek bir sonraki yılın eğilimlerini ortaya koyuyor.

‘Neden Türkiye trend yaratan bir ülke olmasın?’ Her şey aksesuvar üreten dört büyük firmanın sahibinin birbirlerine bu soruyu sormalarıyla başladı. Öz-El Şirketler Grubu’ndan Kahraman Öztürk, Sam Metal’den Samiel Yeşilbağcı, İsko Askı’dan Vildan Ojalvo ve Polsan Düğme’den İsak Pardo bir araya geldiler, Fashion Accessories Consorsium for Textile (Tekstil İçin Moda Aksesuvarları Konsorsiyumu-kısa adıyla FACT) adlı bir aksesuvar konsorsiyumu kurdular. İki yıl önce kurulan konsorsiyumun amacı açıktı: Türkiye’de aksesuvar üreticiliğinin geliştiğini tüm dünyaya kanıtlamak, sipariş üzerine üretimin yani fasonculuğun önüne geçmek, trend yaratmak. Konsorsiyum ilk defilesini geçen yıl yaptı. Gecenin adı ‘La Vie en Rose Trend’di, yani Hayata Pembe Gözlüklerle Bakmak Trendi. Ünlü bir Fransız şansonundan esinlendikleri bu deyimle, 2004’ün temel eğiliminin romantizm olduğunu vurguluyorlardı. Geceden çok memnun kaldılar. Defileden sonra yeni bağlantılar kurdular. Samiel Yeşilbağcı ‘Örneğin eskiden Zara bize ne üreteceğimizi söylerdi. Defileden sonra kreasyonlarımızı görmek istedi. Ayrıca böyle bir gecenin sosyalleşme, birbirini tanıma gibi bir işlevi de var’ diye anlatıyor.

Bu yılki defileye ise Beatles’ın aynı adlı çocuk şarkısından esinlenerek ‘Yellow Submarine’ yani Sarı Denizaltı adını taktılar. 5 Temmuz gecesi yapılacak şovda 2005 yılının denizaltından nasıl etkilendiğini anlatacaklar. Tasarımcı Özlem Süer’in danışmanlığında hazırlanan şova aralarında GAP, Zara, Marks & Spencer gibi markaların bulunduğu dünyaca ünlü müşterilerini davet ettiler. 2005’in aksesuvar trendlerini açıklayacakları gösteri 5 Temmuz akşamı Sepetçiler Kasrı’nda yapılacak. Şovu düzenleyen Uğurkan Erez defilede tüm teknik imkanları kullanacağını söylüyor: ‘Tüm sahneyi ekranla kaplayacağım. Giriş, çıkış kapıları bile ekran olacak. Öyle bir hava yaratacağım ki, ekranlar deniz dibini gösterirken mankenler podyuma çıkacak. Sanki mankenler su altından çıkmış gibi olacak.’

ÖZLEM SÜER

Düğmeleri elbiselerin üzerine

işledik, askıdan çanta yaptık

Benim şirketim bir tasarım danışmanlık şirketi. Kendi markam dışındaki markalara da danışmanlık veriyorum. FACT bunlardan biri. Konsorsiyumun gecesinde 2005 yılı trendlerinin denizaltından etkileneceğini vurgulayacağım. Geçen senenin pembelerinin, romantik havasının yerini bu sene daha pratik şeyler aldı. Ağırlıklı renk sarı. Her şey bir oyun gibi, biraz muzır, biraz çocuksu... FACT’in gecelerini düzenlerken yalnız defile yapmıyoruz. Davetiyesiyle, müziğiyle, mönüsüyle 2005 senesinin nasıl geçeceğini anlatıyoruz. Her şey bir bütün. Gecenin ismi bir şarkıdan esinleniyor. Beattles’ın Yellow Submarine adlı çocuk şarkısı her şeye denk düştü. Defile için yaklaşık 60 parça kıyafet hazırladık. Düğmeleri elbiselerin üzerine işledik, askıdan çanta yaptık, metal aksesuvarlardan bluz hazırladık. Defilede Gals Tekstil, Recott Dokuma, Bony Çorap ve Orkide gibi sponsor firmalarımız var.

KONSORSİYUMA ÜYE FİRMALAR NE İŞ YAPIYOR

SAM METAL:
Samiel Yeşilbağcı’nın sahibi olduğu şirket 55 yıl önce kurulmuş. Kemer tokası başta olmak üzere, metal aksesuvar, anahtarlık, bijuteri ve metal kemer üretiyorlar. Hugo Boss, H&M, Zara, Levi’s ve Wrangler gibi markalar için çalışıyorlar.

ÖZ-EL: Türkiye’nin ve dünyanın sayılı dar dokuma üreticilerinden biri olan ve bu yıl 45. yılını kutlayan ÖZ-EL, iç giyim, mayo, ayakkabı, çanta, şapka, kurdele, dantel, fisto gibi aksesuvarlar üretiyor. Fransa, İtalya, İsrail ve Mısır başta olmak üzere 13 ülkeye ihracat yapıyor. Türkiye’de üretilen Next, H&M, GAP gibi firmalara aksesuvar veriyor.

İSKO ASKI: Konsorsiyumun tek kadın üyesi olan Vildan Ojalvo’nun sahip olduğu şirket yılda 120 milyon askı üretiyor. Ünlü Amerikan askı firması Randy Hangers’in Türkiye ayağı olarak çalışıyor. Dolayısıyla markaların yüzde sekseni için özel askı tasarımı yapıyor.

POLSAN DÜĞME: Isak Pardo’nun sahibi olduğu Polsan, üretiminin yüzde 35’ini ihraç ediyor. 2000’den beri Marks & Spenser, GAP gibi markalara düğme veriyor.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!