OluÅŸturulma Tarihi: Eylül 06, 2005 00:00
YaÄŸmur durdu, güneÅŸ açtı, Rock’n Coke, Apocalyptica ve The Offspring’in muhteÅŸem performanslarıyla unutulmayacak bir finale imza attı. Ä°ÅŸte, bazı gençlerin alkol komasına girdiÄŸi, geçtiÄŸimiz yıla oranla prezarvatif satışlarının düştüğü, Deniz Akkaya’nın Burn sahnesinde çılgınca dans ettiÄŸi Rock’n Coke’dan izlenimler.Festivalin ikinci gününde ilk gözüme çarpan, cumartesi gecesi Skin, Korn ve The Cure ile dağıtanların yorgun yüzleriydi. Ancak uykulu yüzlerin, Cardrock (Paranın geçmediÄŸi festivalde bu kartla alışveriÅŸ yapılıyor) kuyruÄŸuna girmeleriyle ayılmaları bir oldu. Zaten Rock’n Coke’un çamur ve tuvaletlerin dışında bu yılki en büyük sorunları dakikalarca beklenen Cardrock kuyrukları ve çekmeyen cep telefonlarıydı. Manga’nın konserine bir saat vardı ama binlerce insan kendini festival alanındaki etkinliklerine kaptırmıştı. Ne yoktu ki? Tırmanma duvarı, Cool Room (Serinlemek için yapılmış klimalı büyük, kapalı bir oda), balon, simülatör, thai masajı, yogo, langırt, kay kay alanı, lunapark, hatta atlı karınca bile vardı. Rock’n Coke organizatörleri gerçekten insanların canının sıkılmaması için her ÅŸeyi düşünmüşler. Samba aÅŸkı bir baÅŸkaGelelim konserlere... Ä°lk Manga grubu sahne aldı. ‘Bir Kadın Çizeceksin’ adlı ÅŸarkıyla 2005 yılına damgasını vuran Manga, rock müzikle elektroniÄŸi aynı potada eriten farklı tarzlarıyla festivalin ikinci gününe renkli bir giriÅŸ yaptı. Ardından alternatif rock grubu Replikas sahneye çıktı. Replikas yeni albümleri ‘Avaz’dan seslendirdikleri ÅŸarkılarla canlı performanslarının ne kadar baÅŸarılı olduÄŸunu kanıtladı. Replikas’ın ardından saatler 16.45’i gösterdiÄŸinde ise festivalin Brezilyalı konukları Nacao Zumbi’yi izleme fırsatı bulduk. Sambanın kıvrak ritimlerini elektronik müzikle harmanlayan Nacao Zumbi, modern formatlar katarak Brezilya’nın yerel müziÄŸiyle festivale ayrı bir renk kattılar. Nacao Zumbi’nin performansı sırasında açılan Brezilya bayrağının Türk izleyiciler tarafından alkışlanması ülkece sambacılara olan sevginin göstergesiydi. Åžebnem Ferah korosuSaatler 18.00’i gösterdiÄŸinde sıra, günün baÅŸarılı performanslarından birini sergileyen indie-rock grubu Hot Hot Heat’e geldi. ‘Talk To Me’, ‘Dance With Me’ parçalarıyla MTV listelerine girme baÅŸarısı gösteren grup, 1980’lerin New Wave akımından hoÅŸ tatlar sundu. Rock’n Coke’un ne kadar organize bir festival olduÄŸu, grupların belirtilen saatte sahne almalarıyla daha da iyi anlaşılıyor. Belirtilen saatte, yani tam 19.20’de sahne alan Åžebnem Ferah, ÅŸarkılarının tamama yakınının izleyicilerle hep bir ağızdan seslendirmesi ne kadar saÄŸlam bir hayran kitlesine sahip olduÄŸunu bir kez daha gösterdi. Ayrıca diÄŸer meslektaÅŸları gibi pop müzik ya da arabeskten beslenmeyi tercih etmeyen Åžebnem Ferah’ın salt rock müzikle ayakta durmasını takdir ediyoruz.Çello ile headbang Saatler 20.40’ı gösterdiÄŸinde pazar gününün ikinci ağır topu Finlandiyalı Apocalyptica sahneye çıktı. Metalica parçalarını çelloyla yorumlayan grubun üyelerinin aynı anda hem çellolarını çalıp hem de headbang (Kafa sallama) yapmaları unutulmayacak görüntüler oluÅŸturdu. Apocalyptica’nın performansı gerçekten görülmeye deÄŸerdi. Apocalyptica’nın davulcusunun dehÅŸet soloları da unutulacak gibi deÄŸildi. Punk-rock’ın en önemli temsilcilerinden biri olan The Offspring sahneye çıktığında ise festival alanında yer yerinden oynadı. Rock’n Coke fanatikleri yaÄŸmur ve çamurla boÄŸuÅŸmakla geçen iki günlük maratonun tüm yorgunluÄŸunu unutmuşçasına çılgınca The Offspring’in ÅŸarkılarına eÅŸlik etmekle kalmadılar poga yaparak unutulmaz bir finale imza attılar. Robert Smith de Skin hayranıymışn Festivalde saÄŸlık ekipleri yine hiç boÅŸ durmadı. 200’ün üzerinde kiÅŸi saÄŸlık sorunları yüzünden SaÄŸlık Çadırı’nda ağırlandı. SaÄŸlık Ocağı’na genelde fazla alkol alıp baÅŸ aÄŸrısı çekenler baÅŸvurmuÅŸ. Psikolojik terapi isteyenlerin de olması dikkatimizi çekti. Bir saÄŸlık görevlisinden aldığımız ‘off the record’ bilgiye göre alkol komasına girenler de olmuÅŸ.Festivalle ilgili az da olsa kulis haberleri aldık. Efendim The Cure’un solisti Robert Smith, Skin hayranıymış ve siyahi yıldızı dinlemek için konser alanına erken gelmiÅŸ. The Cure’un öyle ahım ÅŸahım istekleri ya da kaprisleri olmamış. Sadece büyük bir koltuk istemiÅŸler o kadar. Robert Smith’in tatil için Türkiye’de kalacağı söyleniyordu ancak konserden hemen sonra ülkesine dönmüş. Korn, envai çeÅŸit içkinin yanı sıra festival yetkililerinden puro da istemiÅŸ. Ancak istenilen puro çok özel bir marka olduÄŸu için çok zor bulunmuÅŸ. Gazeteciler harıl harıl Deniz Akkaya’yı ararken o bir kız arkadaşıyla Burn sahnesinde, kendini dansa kaptırmış.Geçen seneye nazaran libidosu düşük bir festival geçirdik. Nerden mi biliyorum? Konser alanında prezervatif satan stand sahibiyle görüştüm de ondan. SöylediÄŸine göre bu seneki satışlar çok düşükmüş.Bu sene Rock’n Coke’taki en önemli deÄŸiÅŸikliklerden biri ise sahne önü biletinin satılmasıydı. Yani 60 YTL’ye kombine bilet alan bir izleyici The Cure’u sahne önünden izleyebilmek için ekstra 30 YTL’yi gözden çıkarmak zorunda kaldı. Festivalde The Cure, Apocalyptica ve The Offspring’in konserlerinde sahne önünden fotoÄŸraf çekimleri yasaklandı. Yetkililer bu uygulamayı grupların arzusu üzerine hayata geçirdiklerini ve fotoÄŸrafların e-posta yoluyla medya dağıtılacağı açıklandı. Â
button