Oluşturulma Tarihi: Şubat 01, 2005 00:59
Paris podyumları, geçtiğimiz hafta, yine yılın en gösterişli moda şovlarından birine tanık oldu.
2005 ilkbahar-yaz haute couture tasarımlarının tanıtıldığı defilelerde, Chanel, Dior, Christian Lacroix, Elie Saab, Dominique Sirop, Reinaldo Alvarez, Maurizio Galante’nin görsel açıdan son derece zengin olan koleksiyonları tanıtıldı. Dantellerin, farbelaların, kabarık eteklerin, korsajların, derin sırt ve göğüs dekoltelerinin dikkat çektiği koleksiyonlarda, bedene sımsıkı sarılan kuplar ve farklı kesim detayları ön plana çıktı.
Yeni sezonun haute couture modası, değişik kültürlerin etkileşimlerinden doğan şık bir ‘karışım’ adeta. Bu yıl, özellikle aksesuvarlarla zenginleştirilen ve bedeni saran kıyafetlerde, kemik ve ağaçtan yapılan kolyeler kadar, aynı materyallerin kullanıldığı rengarenk kalın bileklikler öne çıkıyor. Özellikle Valentino’nun tasarımlarında ‘etnik’ yanları ağır basan aksesuvarlar, en az kıyafetler kadar çarpıcı. Yine aynı tasarımcı, derin sırt dekoltelerini stras taşlarla tamamlayarak sıcak sezonda vücut boyamaları ve süslerinin moda olacağının sinyallerini veriyor.
Podyumlarda esen Afrika rüzgarının zarafetin altını çizen Parizyen bir tarzla flörtünden ortaya agresif olduğu kadar da duygusal bir tablo çıkıyor.
Prensesleri andıran kıyafetleriyle geceleri zarif ve ağırbaşlı görünen kadınlar, bir sonraki gün, bedeni ele geçiren renkli kumaşlar ve etnik detaylarla sınırlarını zorluyorlar.
Modanın büyüsü de burada işte!
Kendinizi yeniden bulmanız için size yepyeni kapılar açıyor. O kapıdan girip girmemek ise size kalmış! Tabii tamamen kaybolmamak kaydıyla...
Moda ‘şapka’ları kim hazırlıyor
Haute couture prensesleri, 2005 ilkbahar-yaz koleksiyonlarında tasarımcılar tarafından her defasında farklı şekillerde taçlandırılmışlar. Kombinasyonlara baktığımızda, çiçekler, danteller, kurdeleler, kemerler gibi kıyafetleri tamamlayan belirgin detaylar görebilmek mümkün. Ancak modanın gözdesi yine ‘şapka’ ve bu yaz her tarzın rahatlıkla kullanabileceği bir aksesuvar olacak.
Şovlarda, özellikle Dior, Chanel, Gaultier, Lacroix, Galante gibi tasarımcıların hemen hemen her kıyafete ekledikleri ilgi çeken şapkalar, bilinenlerin aksine son derece teatral bir görünümde, parlak kumaşlar, tüyler, danteller, çiçeklerle tamamlanarak sunulmuş bizlere.
Peki geçmişten günümüze kadar uzanan bu yolculukta, şık koleksiyonları tamamlayan, şimdi de modanın gündemine oturan şapkaların gerçek hikayesi ne?
Biraz araştırdığımızda bu hikayenin başlangıcının 1982 yıllarına Londra’ya kadar uzandığını gördük. Yıllarını bu mesleğe vermiş bir tasarımcı olan Stephen Jones’un izini bulduk. O, objektifler önünde olmaktan pek hoşlanmıyor, ama yıllardır Londra’daki butiğinde Dior, Chanel, Galliano, Cavalli, Vivienne Westwood, Julien MacDonald, Ghost, Gibo gibi tasarımcıların koleksiyonlarına şapkalar hazırlıyor. Ayrıca, atölyesinde kişiye özel tasarımlar yapıyor, özel günler ve düğünlere uygun şapkalar hazırlıyor.
Dünya medyasının da yakından tanıdığı, Vogue, Tatler gibi dergilerin kapaklarını şapkalarıyla süsleyen Jones ‘La Prima Donna’ adını verdiği kış koleksiyonunda ağırlıklı olarak kırmızı, siyah ve leopar kullanmış, şapkalarını tüyler ve mücevherlerle tamamlamış. Modellerin fiyatları, 100-1500 İngiliz Sterlini arasında değişiyor. Bu yaz Dior, Chanel, Gaultier, Lacroix ve Gaultier erkek, Westwood, Gibo koleksiyonlarındaki tasarımlar da ona ait.
Onun şapkaları çok özel
Kendinizi görkemli bir müzikalde hissedeceğiniz Dior şovları, modanın dahi ve asi çocuğu Galliano’nun eseri. O koleksiyonlarında kıyafetleri kadar, konseptini tamamlayan makyaj ve aksesuvarlarıyla da ön planda. Şapkalarını hazırlayan Stephen Jones’la yakın dost olan Galliano onu ‘Yaratıcığını görsellikle buluşturan büyük usta’ olarak tanımlıyor. Yanda, Jones’un Dior koleksiyonu için hazırladığı modellerden biri.
Alışveriş Sepeti
Alın, kazançlı çıkın
Dilediğiniz tarza uygun ayakkabı modelleri bulabileceğiniz Flo’da, 15 Ocak-28 Şubat tarihleri arasında yüzde 50 oranındaki indirimlerden faydalanabilirsiniz. Nike, Puma, Skechers, Kinetix, Pierre Cardin, Yellow Cab gibi birçok ithal markanın ürünlerini bulabileceğiniz mağazalarda, sizlere rahat alışveriş imkanı sunan ‘self-servis’ hizmet anlayışı var.
Vivid büyüyor
2005’e hızlı bir giriş yapan Vivid, farklı konsepte sahip yeni mağazalarıyla Maltepe Carrefour ve Antalya’da. Sezonun en gözde ürünlerini bulabileceğiniz marka, yurtiçinde 18, yurdışındaki toplam 200 corner, Bulgaristan ve Sofya’da iki konsept mağazaya sahip.