Oluşturulma Tarihi: Aralık 22, 2004 00:00
Yanlış görmüyorsunuz. Bu Honda CRX, yurtdışından getirilmiş değil. Tamamen Türkiye’de dizayn edilmiş ve hayata geçirilmiş muhtemelen ülkedeki en radikal Honda’lardan bir tanesi. Neresinden bakarsanız bakın şaşırmamak mümkün değil. Fast&Furious filminden fırlamış gibi gözüken CRX nereye giderse gitsin hayatı felç ediyor. İlgi odağı olmaması imkansız.UZAY KASAAslında bu kelime BMW’ler için kullanılırdı. Fakat CRX’in body kiti o kadar uçuk kaçık ve sıradışı ki aracı yeniden yaratan Prof Tuning’in sahipleri bile yaptıkları otomobile hayretle bakıyorlar. Tüm olay kaputta başlıyor. Turboyu anımsatan bir tampon ve alt hava girişi CRX’i yere iyice yaklaştırmış. Tek parça olarak tasarlanan tampon dikkatli kullanım gerektiriyor. Ön kaput üzerindeki hava girişleri ve kanallar tamamen sıfırdan tasarlanmış. Kaputun sivri inen kenarları Honda’ya çok sert ve maço bakışlar kazandırmış. Ön ve arka çamurluklar body kite uyumlu olarak şişirilmiş ve Honda ‘wide-body’ formatına girmiş. Yan aynalarda bulunan üçlü sinyal lambası ile birlikte bu vücuda uyum sağlanmış. Kapı kolları mı? Onlar da iptal. Honda’nın kapıları uzaktan kumanda ile açılıyor.Arka tamponda ön taraf gibi tek parça olarak tasarlanmış. Geniş ve uzun tamponun alt kısmında dört adet egzoz çıkışı yerleştirilmiş. Zaten sportif olan tasarımda son nokta bu olmuş. ARKA KANATArka kanat ise tıpkı body kit gibi sıradışı ve abartılı. Çift katlı olarak tasarlanan kanat CRX’i bir füze gibi gösteriyor. Arkada bulunan stop gurubu ise tamamen siyaha boyanmış. Tüm body kit işleminin maliyeti 2 milyar lirayı buluyor. Otomobile uygulanan yeşil sedefli boya 1 milyar liraya mal olurken spor yan aynaların çiftinin fiyatı 150 milyon lira. Otomobile uygulanan komple cam filminin fiyatı 200 milyon lira. JANT VE LASTİKZaten body kit ile iyice yere yaklaşan Honda’ya uygulanan 17 inç çapındaki jantlar ve 215/45 17 ölçülerindeki lastikler çamurlukları dolduruyor. Honda’ya uygulanan spor
yay ve amortisör ile birlikte araç bir sürüngen gibi ilerliyor. Küçük otomobil çok sert bir karakter sergiliyor. HIJOIN 17 inç jantlar 1 milyar 100 milyon liraya mal olurken 215/40/17 lastiklerin fiyatı 1 milyar lira.İÇ MEKANKaportanın çılgın yeÅŸil rengi otomobilin iç mekanında da devam ediyor. Koltuklardan kokpite kadar her yer yeÅŸil. Bu durum gözü çok yorsa da bu kimsenin umurunda deÄŸil. Tüm otomobilin iç mekanın deri kaplaması 1 milyar 250 milyon lira tutmuÅŸ. Spor direksiyon 160 milyon lira, alüminyum vites topuzu 60 milyon liradan, pedallar 50 milyon lira ve el freni tutacağı 45 milyon liraya mal olmuÅŸ. SPOR EGZOZOtomobilin komple spor egzozu 1 milyar 250 milyon lira fiyata yaptırılmış. Otomobilin yol tutuÅŸunu iyileÅŸtiren Koni amortisörler 900 milyon lira ve Eibach yaylar 300 milyon liralık fiyatıyla otomobilde yerini almış. Â
button