OluÅŸturulma Tarihi: Eylül 23, 2001 00:00
Türk edebiyatında ilk kez bir şair biyografisinde, yaptığı işlerin arasına jigololuğu da soktu. Şair Küçük İskender son kitabı Klarnet'te yer alan biyografisinde bugüne kadar ne yaptıysa açık açık yazdı. Ona göre fahişelik veya jigololuk birer meslek. Bunu saklamanın da bir anlamı yok. KİTAP KAPAĞINDAKİ BİYOGRAFİKüçük İskender, 28 Mayıs 1964'te İstanbul'da doğdu. Kabataş Erkek Lisesi'ni bitirdikten sonra beş yıl İ.Ü. Cerrahpaşa Tıp Fakültesi'nde, ardından da üç yıl İ.Ü. Edebiyat Fakültesi Sosyoloji Bölümü'nde okudu. Okurla tanışması 1986'dır. Tezgahtarlık, düzeltmenlik, jigololuk, sokaklarda kartpostal satıcılığı, seslendirme, televizyona skeç ve senaryo yazarlığı, fotoroman oyunculuğu, reklam ajansında kostümcülük, mizah dergilerinde köşe yazarlığı, resepsiyon memurluğu, casting, barmenlik, meyhane işletmeciliği, erotik dergilerde köşe yazarlığı, televizyonda şiir programları, radyoda canlı program, şarkı sözü yazarlığı, telefon seks hatlarında yazarlık bulaştığı alanlar. Dört tane
sinema filminde de rol alan küçük Ä°skender, cesur söylemiyle edebiyatımızın hırçın ÅŸairi olarak tanınıyor.ABD’DEKÄ° TERÖRLE Ä°LGÄ°LÄ° ŞİİR YAZDIKAMÄ°KAZETaklide gerek kalmadı, örgüt çökerten birihanet gibi kımıldıyor topraÄŸa saplı duranyıldırım. Gözlerin ajan provokatör birkaçdamla yaÅŸla yeni sulanmış bahçeler gibikımıldıyor yıldırıma saplı. Bu aÅŸk hesaplı.Bu intihar hesaplı. Bu böcek hesaplı.Haplanmış bir anakaradayız, çocukların hepsitorpil yemiÅŸ, 'baba' diyorlar, 'suçu kimalacak üstüne?!' Can yakmaya çalışandiÅŸ aÄŸrılarıyla bakıyorum tezgahtaki mevsimnormallerine. Dudakları sırf apse birini sevmiÅŸtim. CiÄŸerlerine hava çekti miatmosfer boÅŸalırdı. Evet, bu aÅŸk hesaplı.Netice, kirli ve hınzır. Özveri, sıfır.Köçekler, oynuyor. Vurmalı çalgılardaadrenalin paniÄŸi. Evet, bu intihar hesaplı.Sevgilim, bu ÅŸiiri sana benyere çakılmak üzere olan bir uçakta yazıyorum.ben yazıyorum uçak düzeltiyor.Uçak yazıyor ben düzeltiyorum.Haplanmış, bir anakaradayız, ayaklarımız tabanca. GüneÅŸin içinden geçip de düşeceÄŸizyaz bunu bir kenara beni unutma!Ä°lk kez bir ÅŸair biyografisinde yapılan iÅŸler arasında jigololuÄŸu da sayıyor. Neden böyle bir ÅŸeyi koydun?-Bana göre Türkiye'de, dünyada da olabilir bu, hangi meslek grubunda olursa olsun insanlar hobilerini bir kara adam gibi sürdürüyor. Kimin doÄŸru olduÄŸunu anlamak gerçekten mümkün deÄŸil. Ben belki bir parça Türk edebiyatında dürüst olmayı tercih ettim. En iyi benim gibi bir tavrım da yok bu noktada. Ama net olmak, iyi ya da kötü olmak deÄŸildir. En azından okur beni olduÄŸum gibi anlasın. Bir iÅŸ olarak yer alıyor biyografinde. Sence meslek midir bu?-Jigololuk bir meslektir. FahiÅŸelik de bir meslektir. Ama iyidir kötüdür, bu çok ayrı bir tartışma konusu. Bunu yapan insanlara da bir iÅŸ insanı olarak bakmak gerekir. Ä°ÅŸin kolayına kaçmıştır belki ama bu kolaya kaçışın nedenleri nedir? Hiç kimse sabah, ben jigolololuk yapayım ya da fahiÅŸelik yapayım diye uyanmaz. Hayat onu oraya sürükler. Oradan çıkış da çok güçtür artık. UyuÅŸturucu satıcılığı gibi aynı. Edebiyatla bu iÅŸi nasıl baÄŸdaÅŸtırıyorsun?-Åžiir yazmak da bana göre bir jigololuk ve fahiÅŸeliktir. Åžiirini yazıyorsun, yayınevine verip kitap olarak çıkartıyorsun, satılıyor ve bu iÅŸten para kazanıyorsun. Bu da bir tür beyin fahiÅŸeliÄŸidir. Zaten bunları görmek deÄŸil midir Rimbaud'nun ÅŸiiri bırakmasının nedeni? Türkiye'dedir öyle ölene kadar ÅŸiir yazmak. Benim en büyük arzum, umarım yapabilirim, belli bir yaÅŸta kalemi kağıdı bir yana bırakabilmektir.Bir ÅŸair bunu yapabilir mi sence? Düşünmekten, hissetmekten vazgeçemez insan.-Yapmalı. Mutlaka yazarsın da yayınlamak durumunda deÄŸilsin. Ä°sim vermek istemiyorum ama bir çok büyük ÅŸairimizin son dönemde yazdığı ÅŸiirlerin ne kadar kötüye gittiÄŸini hepimiz biliyoruz. Cemal Süreya'nın hep sevdiÄŸim ve hep de seveceÄŸim lafı çok nettir. ‘‘Şiir genç iÅŸidir. Çocuk ÅŸiir yazamaz, yeteri kadar yeteneÄŸi yoktur. YaÅŸlı ÅŸiir yazamaz, yeteri kadar heyecanı kalmamıştır.’’ Biyografi notuna jigololuk yaptığını ekliyor, eÅŸcinselliÄŸini gizlemiyor ve marjinal bir hayat yaşıyorsun. Bu açıklık ÅŸiirinin daha iyi anlaşılacağı gibi bir düşünceden mi kaynaklanıyor?-Ben marjinal ya da underground yaÅŸamıyorum, normal yaşıyorum. Normal yaÅŸadığını iddia eden insanlar bana göre underground yaşıyor. Çünkü onlar gizli kapaklı yaşıyor. Ne oldukları belli deÄŸil. Benim ne olduÄŸum ise apaçık ortada. Ama ben normal yaÅŸadığını iddia eden bir insanın neler düşündüğünü, ne dolaplar çevirdiÄŸini bilmiyorum. Asıl tehlikeli ve underground onlar. Cinsellik senin ÅŸiirini bilenler için olmazsa olmaz bir ÅŸey. Neden böyle?-Ben cinselliÄŸi ve cinselliÄŸin uç noktalarında seyretmeyi çok seviyorum. Türkiye'de cinsellik çok acıklı yaÅŸanıyor. Bu hem düz cinseller hem de eÅŸcinseller için böyle. Bu evli olanlar için de geçerli. Seks bir cinayet nedeni olabiliyor Türkiye'de. Bunu gurura, namusa, herÅŸeye baÄŸlamışız. Ama sokakta çiftleÅŸen iki köpek gördüğümüzde gülümsemeyi de biliyoruz. Fıkralarımızın yüzde doksanı cinselliÄŸe baÄŸlı. Ãœzerimizdeki deli gömleÄŸini çıkarıp atabilsek rahatlayacağız. Klarnet kitabına gelelim mi?-Klarnet ismi itibarıyla benim en sade isimli kitabım oldu. DiÄŸer kitaplarımdan en büyük farklılığı da bana göre bir bütünlüğünün olması. Nazım'la baÅŸlayıp Edip Cansever'le devam eden ÅŸiirde hikaye anlatma geleneÄŸini sürdürdüm bu kitabımda. Klarnet biraz varoÅŸtur. VaroÅŸtan kente kayan ve kente sokulan insanların ÅŸiirleri bunlar. Kitabın ikinci izleÄŸi de yol ÅŸiirleri olması. KöpeÄŸi ile yola çıkan bir ÅŸairin yol hikayeleri. Benim arabam ve köpeÄŸim yok ama ÅŸiirlerim böyle bir hikayeyi barındırıyor.Â
button