"Randevu sistemi yeniden düzenlensin"

Güncelleme Tarihi:

Randevu sistemi yeniden düzenlensin
Oluşturulma Tarihi: Eylül 03, 2007 13:30

Tüketiciler Birliği Hukuk Komitesi Başkanı Ahmet Güler, hastanelerdeki randevu sisteminin yeniden düzenlenmesi gerektiğini belirterek, “Hastaların daha kolay, eşit ve ucuz işlem yapması sağlanmalıdır” dedi.

Güler, yaptığı yazılı açıklamada, sağlık kuruluşlarından hizmet edinmek için getirilen randevu sistemi ile ilgili olarak son dönemde Tüketiciler Birliği'ne çok sayıda başvuru geldiğini bildirdi.

Güler, gelen başvurular üzerine Tüketiciler Birliği tarafından yapılan araştırmada; sağlık kuruluşlarından, bizzat sağlık kuruluşuna başvurarak veya sabit telefon, cep telefonu veya SMS yolu ile randevu alınabildiğinin, sağlık kuruluşlarında uygulanan randevu sistemi ile ilgili olarak bir ortak standart olmadığının, bizzat sağlık kuruluşuna başvurarak randevu alabilmek için günün erken saatlerinde sağlık kuruluşunda randevu sırasına girmenin gerektiğinin ve bu uygulamadan, uzak mesafelerden gelen hastaların yararlanamadığının, sabit telefon aracılığı ile randevu almanın sistemdeki yoğunluk nedeniyle hemen hemen mümkün olmadığının, cep telefonu ile randevu almanın da ilgili sağlık kuruluşunun bütün GSM şirketleriyle anlaşmamış olması nedeniyle farklı operatörden arayan hastalar için maliyeti arttırdığının, sistemdeki yoğunluk nedeniyle birkaç arama yapılması halinde hasta için pahalı bir yöntem olduğunun tespit edildiğini kaydetti.

“Devlet herkesin hayatını, beden ve ruh sağlığı içinde sürdürmesini sağlamak, insan ve madde gücünde tasarruf ve verimi artırarak, iş birliğini gerçekleştirmek amacıyla sağlık kuruluşlarını tek elden planlayıp hizmet vermesini düzenler” şeklindeki Anayasa'nın 56'ncı maddesini hatırlatan Güler, Sağlık Hizmetleri Temel Kanunu'nun 3'üncü maddesinin de “Sağlık kurum ve kuruluşları yurt sathında eşit, kaliteli ve verimli hizmet sunacak şekilde Sağlık ve Sosyal Yardım Bakanlığı'nca planlanır, koordine edilir, mali yönden desteklenir ve geliştirilir” hükmünü getirdiğini belirtti.
Güler, açıklamasında şu ifadelere yer verdi:

“Henüz sağlık hizmetine erişmemiş hastanın hizmete erişmek için sarf edilmesi gereken zaman ve para dikkate alındığında, sağlık kuruluşlarında uygulanan mevcut randevu alma sistemi bu tespitler ışığında anayasa ve yasaya aykırı bulunmaktadır. Bu nedenle devletin asli görevlerinden ve en önemlilerinden birisi olan sağlık hizmetine erişim konusunda mevcut sistemin yeniden yapılandırılarak yurttaş için en çabuk, kolay ve ucuz yöntemlerin sağlanması gereklidir.”
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!