Güncelleme Tarihi:
Antalya Eczacı Odası Başkanı Kerem Zabun, ’MEDULA Provizyon Sistemi’, diğer adıyla ’Reçete Onay Sistemi’nde önceki gün başlayan teknik arıza nedeniyle hastaların ilaca ulaşmak için ya uzun süre eczanelerde beklediklerini ya da ilaç alamadan eczaneden ayrıldıklarını kaydetti. Zabun, şöyle devam etti:
"Bu kaos ortamı içinde, eczacılar hastalarla karşı karşıya getirilmekte ve hastalara sağlık hizmeti sunamamaktadır. Sistemin çalışmaması yeni karşılaşılan bir sorun değil. Sistemin uygulanmaya başlandığı 2010 tarihinden bu yana sistemde aksaklıklar yaşanmaktadır. Genellikle kısa olan bu kesintiler, son günlerde uzun süreli kesintilere dönüştüğünde eczacılar ilaç veremediği için çaresiz kalmakta, durumu acil olan hastalarsa büyük mağduriyet yaşamaktadır."
YENİ BİR SİSTEM OLUŞTURULMALI
Kerem Zabun, sık aralıklarla sorun yaşanan sistemin yerine bütün ihtiyaçları belirlenmiş, altyapısı tamamlanmış, vatandaşa günün gereklerine göre hizmet verebilecek yeni bir sistem oluşturulmasını önerdi. Zabun, "Mevcut sistemden kaynaklanan bu aksaklıklar, vatandaşı sıcak yaz günlerinde mağdur etmekte ve sağlık hizmetinin aksamasına neden olmaktadır" diye konuştu.
Zabun, Antalya Eczacı Odası olarak başta Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı olmak üzere Sosyal Güvenlik Kurumu Başkanı’ndan bu sorunlara ilişkin kalıcı ve pratik çözümler üretmelerini istedi.