Vahide YANIK/ANTALYA, (DHA)
Oluşturulma Tarihi: Haziran 13, 2008 11:41
TÜRK turizmini ayakta tutan ‘herşey dahil’ sisteminin kilo aldırdığı ortaya çıktı. Akdeniz Üniversitesi Tıp Fakültesi Endokrinoloji ve Metabolizma Hastalıkları Bilim Dalı Başkanı Prof. Dr. Ümit Karayalçın, “Ülkemizde tatil köylerinde uygulanan ‘herşey dahil’ sistemi, kişilerin aşırı ve dengesiz miktarda kalori almasına neden olmakta, şişmanlık ve buna bağlı gelişen hastalıkları artırmaktadır” dedi.
Antalya Belek'teki 5 yıldızlı Calista Luxury Resort Otel'in Genel Müdürü Ali Kızıldağ da, “10 gün herşey dahil sistemin uygulandığı otelde kalan bir misafir en az 3 kilo alarak dönüyor” diye konuştu.
Akdeniz Üniversitesi Tıp Fakültesi Endokrinoloji ve Metabolizma Hastalıkları Bilim Dalı Başkanı Prof. Dr. Ümit Karayalçın, Türkiye'de yapılan bir araştırmaya göre, kadınlarda yüzde 55, erkeklerde yüzde 17 oranında görülen şişmanlığın önlenmesi ve tedavisinin, doğru beslenme alışkanlığına bağlı olduğunu kaydetti. Normalde erişkin bir insanın
günlük kalori ihtiyacının 27- 32 kalori/kg olduğunu belirten Prof. Dr. Karayalçın, “Ülkemizde tatil köylerinde uygulanan ‘herşey dahil’ sistemi, kişilerin aşırı ve dengesiz miktarda kalori almasına neden olmakta ve şişmanlık ve buna bağlı gelişen hastalıkları arttırmaktadır” dedi. Prof. Dr. Ümit Karayalçın, obezitenin genetik olarak yatkınlığı olan bireylerde aşırı ve dengesiz beslenme ve fiziksel aktivite azalması ile ortaya çıkan kronik bir hastalık olduğunu belirtti. Türkiye'de hızla artan şişmanlığın, önemli sağlık problemleri ve sağlık harcamalarına neden olduğunu kaydeden Prof. Dr. Karayalçın, bunun kişinin yaşam süresini de kısalttığına dikkat çekti.
TURİSTLER YEMEKLERİMİZE DAYANAMIYOR
Calista Luxury Resort Otel Genel Müdürü Ali Kızıldağ da, Türk mutfağının iyi örneklerini, herşey dahil sistemini tercih eden misafire sunduklarını belirterek şunları söyledi:
“Herşey dahil sistemin uygulandığı otelde konaklayan bir misafir en 3 kilo alarak dönüyor. Herşey dahil sistemi misafiri şişmanlatıyor. Bu tabi ki Türk mutfağının çeşitliliği, lezzeti ve bizim otellerdeki servisle bağlantılı. Misafirler 3 ana öğünde yemeğin ardından gördükleri herşeyin tadına bakmak istiyorlar. Tadımlıklar ve içkiyi hesap edince ciddi bir kalori oluyor.”
HERŞEY DAHİLDE PAZAR EDİNDİK
Ali Kızıldağ, herşey dahil sistemin bir çok çevre tarafından eleştirilmesine karşın, turizmi ayakta tutan en önemli unsur olduğunu kaydetti. Herşey dahil sistemin iyi uygulandığında, kaliteden taviz verilmediğinde iyi bir sistem olduğunu söyleyen Kızıldağ, “Herşey dahil Türkiye'nin bir gerçeği. Tüketici eğilimleri gösteriyor ki bundan geri döndüğünüz zaman, başka sistemi seçtiğimiz zaman bu kadar volüm yaratamayacaksınız. Türkiye bunu çok güzel yapıyor. Bu anlamda dünyada iyi bir pazar edindik, bunun dışına çıkmanın bir anlamı yok” diye konuştu.