En sevdiğimiz 'kokulu'

Güncelleme Tarihi:

En sevdiğimiz kokulu
Oluşturulma Tarihi: Şubat 20, 2013 00:00

Prezervatif Kullanımı ve Alışkanlıkları konulu araştırmaya göre, kullanıcılar en sık “kokulu” prezervatif tercih ediyor. İkinci sıklıkta ise “ince” prezervatif yer alıyor. En az tercih edilen çeşit ise büyük boy prezervatifler.

Haberin Devamı

7P Think Tank Group araştırma şirketinin Banat Şey prezervatifleri için yaptığı araştırmada İstanbul, İzmir ve Ankara’dan 333 erkek, 78 kadınla gerçekleştirildi. Bunların yüzde 30’u bekar, yüzde 70 ise evliydi. Katılımcıların yüzde 55.4’ü, “En sık hangi prezervatif çeşitini kullanıyorsunuz?” sorusuna “kokulu” yanıtını verdi. Yüzde 31.5’i “ince” dedi. En az tercih edilen çeşit ise yüzde 7.8 ile büyük boy prezervatifler oldu.

 

ERKEKLER İÇİN HALA MECBURİYET

 

/images/100/0x0/55eb33e7f018fbb8f8b20592
“Prezervatif denildiğinde akla gelen ilk şey” sorusuna yüzde 82 oranında “Cinsel sağlık ve hastalıklardan korunmak’ yanıtı alındı. Bunu yüzde 57,7 oranla “Doğum kontrol ve istenmeyen hamilelikten korunma” yanıtı izledi. Araştırma prezervatifin hem kadın hem de erkekler için güven ve korunma anlamına geldiğini ortaya koyuyor. Ancak erkeklerin bir kısmı için mecburiyet, rahatsızlık, AIDS kavramlarını da hatırlatıyor.
Araştırmanın diğer bazı sonuçları şöyle:

Haberin Devamı


* Yüzde 79.6’sı prezervatifi kendisi satın alırken sadece yüzde 4.1’inin eşi veya sevgilisine aldırıyor. Eşi veya sevgilisiyle birlikte satınalanların oranı ise yüzde 2.2.

 
* Prezervatif ürününün en sık satın alındığı yer yüzde 71.8 ile süpermarketler. Bunu yüzde 71.5’lik bir oranla eczaneler takip ediyor. Yüzde 7.3 oranıyla benzin istasyonları, yüzde 0.4’ü internetten satın alıyor.


* Fokus grup incelemelerinde detaylar konuşulurken prezervatifin tabu olmaya devam ettiği görülüyor. Satış temsilcinisin tavrı, diğer kişilerin bakışları, suçluluk duygusu gibi nedenler hala satın alma sırasında zorluk yaşatıyor. Eğitim düzeyi yüksek olanlar bile prezervatifi ebeveynlerinden saklıyor.


* Yüzde 36.3’ü ürünü satın alırken etraf tarafından farkedilmek istemiyorlar. Yüzde 39.7’si ise ürünü partneri dışında hiç kimsenin görmesini istemiyor. Bu durum özellikle kadınlar açısından daha önemli. Ankete katılan kadınların ortalama yüzde 50’si erkeklere nazaran prezervatif alırken ya da incelerken görülmekten veya mağaza görevlilerinin etrafta olmasından çok daha fazla çekiniyorlar. Özellikle yaş küçüldükçe rahatsızlık oranı artıyor.

Haberin Devamı


* Hayat standardı yükseldikte prezervatif çeşidine verilen önem artıyor. Yüzde 63,4’ü, “Prezervatif ürün çeşidinin olması (tırtıklı, kokulu vb.) marka tercihimde önemlidir” cevabını verdi.


TÜRKİYE'DE YILDA 80 MİLYON ADET PREZERVATİF SATILIYOR

 

Türkiye’de 70 milyon liralık prezervatif pazarında, 40’ün üzerinde markanın prezervatifleri yarışıyor. Yılda ortalama 80 milyon adet prezervatif satılıyor. Ancak şu bir gerçek ki birçok erkek hala prezervatif kullanmayı bir “mucburiyet” olarak görüyor. Banat Genel Müdürü Önder Kaya, “Erkekler cinsel hastalıklardan ve istenmeyen gebeliklerden korkuyor ve çoğu erkek prezervatif kullanmayı mecburiyet olarak görüyor. Yaptığımız araştırmada bir çok erkeğe prezevatif denilince aklınıza ilk ne geliyor diye sorduğumuzda ‘Güvende hissetmek, hastalıklardan ve istenmeyen gebeliklerden korunmak, AIDS, hijyen, rahat hissetmek’ gibi cevaplar aldık. ‘Mecburiyet’ kelimesi de sıklıkla karşılaştığımız bir diğer kelime oldu. Ancak gördüğümüz bir diğer şey, ‘haz/zevk’ kelimelerinin az da olsa erkeklerin prezervatif algısında yer etmeye başladığı” diyor.

 

 

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!