Oluşturulma Tarihi: Mayıs 29, 2005 00:00
Boyner Holding Murahhas Azası Cem Boyner, T-Box markasıyla 80’in üzerinde ‘hınzır’ ürün yarattıklarını belirterek, ‘Sadece gazete reklamlarıyla sıfırdan marka yarattık. Daha ikinci yıl dolmadan 4 milyon adet satış rakamına ulaÅŸtık’ dedi.BOYNER Holding Murahhas Azası Cem Boyner, bugün 80’in üzerinde ürünüyle bir marka haline gelen T-Box’un baÅŸarısının farklılık yaratmakta saklı olduÄŸunu belirterek, ‘Biz var olan ürünlere farklılık katarak, ruh katarak tüketici talebi yarattık. Bu talebi de, sadece gazete reklamları sayesinde yarattık, televizyonla bu iÅŸi baÅŸaramazdık. T-Box sadece gazete reklamlarıyla bu kadar kısa sürede yaratılan tek markadır’ dedi. YEPYENÄ° BÄ°R RUH: Hürriyet’in, Kırmızı Basında En Ä°yiler Reklam Ödülleri ve Reklamcılık Vakfı iÅŸbirliÄŸiyle düzenlediÄŸi ‘Gazetenin Gücü’ adlı konferansta konuÅŸan Cem Boyner, T-Box’un yaratım sürecinin 1.5 yıl kadar sürdüğünü söyleyerek, ‘Amacımız modası ve sezonu olmayan, yepyeni bir ruhu olan bir ürün yaratmaktı’ dedi. YÃœZDE 99 PAZARLAMA: Boyner, T-Box konseptinin yaratılmasında yüzde 1’lik bir teknoloji ve üretim payı olduÄŸunu belirterek, ‘Bu iÅŸin yüzde 99’u pazarlamadır’ diye konuÅŸtu. Boyner, sözlerini şöyle sürdürdü: ‘Biz Advantage’dan çıktıktan sonra biraz boÅŸluÄŸa düştük, yeni arayışlara girdik. O zaman yaptığımız en iyi ÅŸey, var olan hizmetleri paketlemek ve cazip hale getirmekti. T-Box da bu fikirden doÄŸdu. Önce t-shirt’le baÅŸladık, paketin içinden çıkan ürün çok iyi, fiyat ucuz, paket yaratıcı, ama bunlar yeterli deÄŸildi, ruh eksikti. Biz de ürünlere hınzır, eÄŸlenceli ve muzır bir ruh kattık.’GAZETEYLE BAÅžARDIK: ‘Bu iÅŸi gazete reklamları olmadan baÅŸaramazdık’ diyen Boyner, gazete sayfalarına verdikleri tam sayfa ilanlarla sıfırdan marka yarattıklarını dile getirdi. Boyner, bu ilanlarla müşteriyle sıcak bir iliÅŸki kurduklarını belirterek, şöyle devam etti: ‘Müşteriye, doÄŸrudan ‘biz sizdeniz’ mesajını verdik. Onlara günlük hayattan çıkan hınzır yemler attık, onların dilinden konuÅŸtuk. Ä°lk cümleyi okuyanın çarpılmasını, devamını da okumasını saÄŸladık. Müşteri artık kendi isteÄŸiyle, gülerek, eÄŸlenerek reklamlarımızı okumaya baÅŸladı. Bizim baÅŸtan beri ilkemiz, 15 günde 1 mutlaka gazeteye reklam vermek. Bunu hep yaptık. Bütün bu iÅŸleri televizyon reklamlarıyla yapamazdık, istediÄŸimiz mesajı televizyondan veremezdik.’SATIÅžTA BENETTON’U GEÇTÄ°K: Boyner, T-Box ürünlerinin ikinci yılını doldurmadan 4 milyon adet satış rakamına ulaÅŸtığını ifade ederek, bu rakamın yarısının iç pazardan yarısının da ihracattan elde edildiÄŸini söyledi. Boyner, ‘Bizim hiçbir ihracat stratejimiz yoktu, sadece Türkiye’den alıp gidenler, beÄŸenenler böyle bir rakama ulaÅŸmamızı saÄŸladı’ diye konuÅŸtu. Boyner, Türkiye’nin Benetton’un 3’ncü büyük pazarı olduÄŸunu hatırlatarak, ÅŸunları söyledi: ‘Benetton Türkiye’deki satış rakamı 3.2 milyon adet. Biz T-Box’la böyle büyük bir markayı geride bıraktık. Tabi arada fiyat farkı var, ancak T-Box gibi genç bir marka için yine de büyük baÅŸarı.’50 kuruÅŸları toptan 40 kuruÅŸa alalımCEM Boyner, T-Box markasını yaratan ekibin çok eÄŸlendiÄŸini belirterek, şöyle konuÅŸtu: ‘Bu iÅŸin sırrı, biraz da en baÅŸta bizim çok eÄŸlenmemiz. Mesela, T-Box ürünlerinde fiyatlar 950 binle biter, kalan 50 kuruÅŸ üstünü biz pakete koyarız. Baktık ki biz sürekli 50 kuruÅŸ talep ediyoruz, en sonunda Merkez Bankası’na ve baÅŸka bankalara ‘50 kuruÅŸları toptan alalım, 40 kuruÅŸa bırakın’ dedik, olmadı tabi. Yani, demek istediÄŸim mizah duygusunu kaybetmemek lazım.’Gazete reklamı marka baÄŸlılığını ikiye katlarNEWSPAPER Marketing Agency’nin CEO’su Maureen Duffy, yaptıkları araÅŸtırmalar sonucunda gazete reklamlarının müşterilerin markaya olan baÄŸlılığını ikiye katladığını söyledi. Duffy, reklam araçları arasında en etkili yöntemin televizyon artı gazete reklamı olduÄŸunu belirterek, şöyle konuÅŸtu: ‘Sadece televizyon ya da sadece radyo reklamlarından öte, gazete reklamlarıyla beslenen televizyon ya da radyo reklamlarının çok daha baÅŸarılı olduÄŸunu görüyoruz.’Reklam, ticari iletiÅŸim için ÅŸartHÃœRRÄ°YET Gazetesi Reklam Grup BaÅŸkanı AyÅŸe Sözeri Cemal, reklamın ticari iletiÅŸim için bir gereklilik olduÄŸunu belirterek, satış ve pazarlama için reklamın en doÄŸru araç olduÄŸunu dile getirdi. Cemal, iÅŸte baÅŸarıyı yaratmak ve devam ettirmek için reklam vermenin önemine iÅŸaret ederek, Kırmızı Ödülleri’nin de reklam sektörü ve basını biraraya getiren en önemli organizasyonlardan biri olduÄŸunu kaydetti. Cemal ayrıca, Kırmızı Seminerleri’nin Kırmızı Reklam Ödülleri’nin yeni bir ayağı olduÄŸunu ifade ederek, seminerlerin bundan sonra da düzenli olarak yapılacağını sözlerine ekledi.100 projeyle fark yarattık 6.5 milyon dolara ulaÅŸtıkHÃœRRÄ°YET Gazetesi Reklam Pazarlama Koordinatörü AltuÄŸ Acar, gazetelerde reklam pastasının büyümesi için farklılık yaratmanın esas olduÄŸuna dikkat çekerek, şöyle konuÅŸtu: ‘Biz Hürriyet olarak, gazeteler arasındaki rekabetten ve televizyona karşı oluÅŸan rekabetten sıyrılabilmek için yenilik yaratmanın önemini kavradık. Böylelikle, gazeteye yeni reklamverenler kazandırdık, mevcutlardan elde edilen geliri artırdık. 2003 yılında 70 projeyle 4 milyon dolar gelir elde ettik. 2004 yılında ise yüzde 62 artış saÄŸladık ve 100 projeyle 6.5 milyon dolar gelir elde ettik.’Â
button