Sadece gazete reklamıyla 80’den fazla ‘hınzır’ ürün yarattık

Güncelleme Tarihi:

Sadece gazete reklamıyla 80’den fazla ‘hınzır’ ürün yarattık
Oluşturulma Tarihi: Mayıs 29, 2005 00:004dk okuma

Boyner Holding Murahhas Azası Cem Boyner, T-Box markasıyla 80’in üzerinde ‘hınzır’ ürün yarattıklarını belirterek, ‘Sadece gazete reklamlarıyla sıfırdan marka yarattık. Daha ikinci yıl dolmadan 4 milyon adet satış rakamına ulaştık’ dedi.BOYNER Holding Murahhas Azası Cem Boyner, bugün 80’in üzerinde ürünüyle bir marka haline gelen T-Box’un başarısının farklılık yaratmakta saklı olduğunu belirterek, ‘Biz var olan ürünlere farklılık katarak, ruh katarak tüketici talebi yarattık. Bu talebi de, sadece gazete reklamları sayesinde yarattık, televizyonla bu işi başaramazdık. T-Box sadece gazete reklamlarıyla bu kadar kısa sürede yaratılan tek markadır’ dedi. YEPYENİ BİR RUH: Hürriyet’in, Kırmızı Basında En İyiler Reklam Ödülleri ve Reklamcılık Vakfı işbirliğiyle düzenlediği ‘Gazetenin Gücü’ adlı konferansta konuşan Cem Boyner, T-Box’un yaratım sürecinin 1.5 yıl kadar sürdüğünü söyleyerek, ‘Amacımız modası ve sezonu olmayan, yepyeni bir ruhu olan bir ürün yaratmaktı’ dedi. YÜZDE 99 PAZARLAMA: Boyner, T-Box konseptinin yaratılmasında yüzde 1’lik bir teknoloji ve üretim payı olduğunu belirterek, ‘Bu işin yüzde 99’u pazarlamadır’ diye konuştu. Boyner, sözlerini şöyle sürdürdü: ‘Biz Advantage’dan çıktıktan sonra biraz boşluğa düştük, yeni arayışlara girdik. O zaman yaptığımız en iyi şey, var olan hizmetleri paketlemek ve cazip hale getirmekti. T-Box da bu fikirden doğdu. Önce t-shirt’le başladık, paketin içinden çıkan ürün çok iyi, fiyat ucuz, paket yaratıcı, ama bunlar yeterli değildi, ruh eksikti. Biz de ürünlere hınzır, eğlenceli ve muzır bir ruh kattık.’GAZETEYLE BAŞARDIK: ‘Bu işi gazete reklamları olmadan başaramazdık’ diyen Boyner, gazete sayfalarına verdikleri tam sayfa ilanlarla sıfırdan marka yarattıklarını dile getirdi. Boyner, bu ilanlarla müşteriyle sıcak bir ilişki kurduklarını belirterek, şöyle devam etti: ‘Müşteriye, doğrudan ‘biz sizdeniz’ mesajını verdik. Onlara günlük hayattan çıkan hınzır yemler attık, onların dilinden konuştuk. İlk cümleyi okuyanın çarpılmasını, devamını da okumasını sağladık. Müşteri artık kendi isteğiyle, gülerek, eğlenerek reklamlarımızı okumaya başladı. Bizim baştan beri ilkemiz, 15 günde 1 mutlaka gazeteye reklam vermek. Bunu hep yaptık. Bütün bu işleri televizyon reklamlarıyla yapamazdık, istediğimiz mesajı televizyondan veremezdik.’SATIŞTA BENETTON’U GEÇTİK: Boyner, T-Box ürünlerinin ikinci yılını doldurmadan 4 milyon adet satış rakamına ulaştığını ifade ederek, bu rakamın yarısının iç pazardan yarısının da ihracattan elde edildiğini söyledi. Boyner, ‘Bizim hiçbir ihracat stratejimiz yoktu, sadece Türkiye’den alıp gidenler, beğenenler böyle bir rakama ulaşmamızı sağladı’ diye konuştu. Boyner, Türkiye’nin Benetton’un 3’ncü büyük pazarı olduğunu hatırlatarak, şunları söyledi: ‘Benetton Türkiye’deki satış rakamı 3.2 milyon adet. Biz T-Box’la böyle büyük bir markayı geride bıraktık. Tabi arada fiyat farkı var, ancak T-Box gibi genç bir marka için yine de büyük başarı.’50 kuruşları toptan 40 kuruşa alalımCEM Boyner, T-Box markasını yaratan ekibin çok eğlendiğini belirterek, şöyle konuştu: ‘Bu işin sırrı, biraz da en başta bizim çok eğlenmemiz. Mesela, T-Box ürünlerinde fiyatlar 950 binle biter, kalan 50 kuruş üstünü biz pakete koyarız. Baktık ki biz sürekli 50 kuruş talep ediyoruz, en sonunda Merkez Bankası’na ve başka bankalara ‘50 kuruşları toptan alalım, 40 kuruşa bırakın’ dedik, olmadı tabi. Yani, demek istediğim mizah duygusunu kaybetmemek lazım.’Gazete reklamı marka bağlılığını ikiye katlarNEWSPAPER Marketing Agency’nin CEO’su Maureen Duffy, yaptıkları araştırmalar sonucunda gazete reklamlarının müşterilerin markaya olan bağlılığını ikiye katladığını söyledi. Duffy, reklam araçları arasında en etkili yöntemin televizyon artı gazete reklamı olduğunu belirterek, şöyle konuştu: ‘Sadece televizyon ya da sadece radyo reklamlarından öte, gazete reklamlarıyla beslenen televizyon ya da radyo reklamlarının çok daha başarılı olduğunu görüyoruz.’Reklam, ticari iletişim için şartHÜRRİYET Gazetesi Reklam Grup Başkanı Ayşe Sözeri Cemal, reklamın ticari iletişim için bir gereklilik olduğunu belirterek, satış ve pazarlama için reklamın en doğru araç olduğunu dile getirdi. Cemal, işte başarıyı yaratmak ve devam ettirmek için reklam vermenin önemine işaret ederek, Kırmızı Ödülleri’nin de reklam sektörü ve basını biraraya getiren en önemli organizasyonlardan biri olduğunu kaydetti. Cemal ayrıca, Kırmızı Seminerleri’nin Kırmızı Reklam Ödülleri’nin yeni bir ayağı olduğunu ifade ederek, seminerlerin bundan sonra da düzenli olarak yapılacağını sözlerine ekledi.100 projeyle fark yarattık 6.5 milyon dolara ulaştıkHÜRRİYET Gazetesi Reklam Pazarlama Koordinatörü Altuğ Acar, gazetelerde reklam pastasının büyümesi için farklılık yaratmanın esas olduğuna dikkat çekerek, şöyle konuştu: ‘Biz Hürriyet olarak, gazeteler arasındaki rekabetten ve televizyona karşı oluşan rekabetten sıyrılabilmek için yenilik yaratmanın önemini kavradık. Böylelikle, gazeteye yeni reklamverenler kazandırdık, mevcutlardan elde edilen geliri artırdık. 2003 yılında 70 projeyle 4 milyon dolar gelir elde ettik. 2004 yılında ise yüzde 62 artış sağladık ve 100 projeyle 6.5 milyon dolar gelir elde ettik.’�
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!